Omdat die zo mooi was 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Afgelopen zondag was het zover. Het weer was er na dus kon ik voor het eerst de Ultima inzetten op het NK.
Na nog wat bibbers in de eerste twee vluchten ging het meer dan prima. Ik stond op scherp na al een schrapper in de tweede vlucht gevlogen te hebben. Daarom had ik ervoor gekozen om tot de 7de vlucht minder risico te nemen. Starts van rond de 100 meter. De eerste twee waren rond de 70 en 80 meter. Ik wist dat het er op aan kwam in mijn laatste vlucht in ronde 7. Alex ( El Nino) had gedurende de dag net te veel laten liggen. Het ging tussen Pascal ( Pike Dynamic) en mijzelf.
Ik moest onder Pascal starten om te kunnen winnen. Dat lukte, al ging het bijna mis. Na 5 minuten zat ik nog op 10 meter. Gelukkig pakte ik een nulletje en vervolgens lichte stijging. In de resterende 5 minuten klom ik nog 30 meter. De Ultima lag vast in de bel, ik kon max up trekken zonder te overtrekken. En stuurde alleen met richting. Na de landing was de winst binnen.
Het vliegen ging dus prima. De landing is voor verbetering vatbaar. Ik was regelmatig aan de late kant waardoor ik harder terecht kwam dan nodig is. De kist heeft het goed doorstaan, geen schade.
Al met al een meer dan geslaagde dag met een top resultaat als verdiende beloning. Ook super dat alle gemaakte uren zich direct uitbetalen.
Op naar Nijverdal over 4 1/2 week. Misschien krijgt de Ultima daar de volgende kans.
De vraag is natuurlijk waarom je een bepaald risico wilt gaan nemen. 20-30 meter is erg laag. En de gemiddelde hoogtes schatte ik afgelopen zondag in op 100 meter.
Het risico op niet vol vliegen neemt zeker met factor 5 toe bij 20-30 meter hoge starts.
F5J is een erg tactisch spelletje, je kunt op vele manieren winnen en op nog veel meer manieren verliezen. Belangrijk is dat je dicht de mogelijkheden van je kist blijft en bij je eigen kwaliteiten. Anders wordt het sowieso helemaal niets. In de uitslag dan. Een mooie dag kan het altijd worden. Daar ben je zelf bij.