Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En ik ben weer terug.
Er stond erg veel wind, 7 m/s met uitschieters to 10 m/s en omdat hij over de boven kwam erg turbulent.
De Kappa vliegt dan nog wel, met wat drukken kom je ook nog vooruit maar het is teveel wind voor het model.
Het vervangende motortje viel ook tegen.
Ik kwam na 15 seconden op maximaal 85 meter, de meeste vluchten zat ik op 80 meter,
Met betere condities zou je misschien de 100 meter halen maar deze aandrijving voldoet niet.
Ik heb nu nog een ander motortje, dat ga ik dan morgen of vrijdag maar proberen.
Dat is ook een superlicht motortje en ik vraag me af of hij het vermogen wel kan leveren.
Ik ben trouwens vanavond wel tot de conclusie gekomen dat de klasse me te beperkt is.
Ik moet meer uitdaging hebben, een model dat ik nog net onder controle kan houden, dat is leuk.
Dus de Kappa gaat naar een nieuwe gelukkige eigenaar, die bij mij al bekend is.
En hij kan er gegarandeerd wedstrijden mee winnen!
GJ
Gefeliciteerd nieuwe eigenaar!Dus de Kappa gaat naar een nieuwe gelukkige eigenaar, die bij mij al bekend is.
En hij kan er gegarandeerd wedstrijden mee winnen!
GJ
De keren dat ik nu met dit model gevlogen heb waren saai en te makkelijk.
Ik heb 2 keer echt geprobeerd boven te blijven en dat lukte beide keren prima en vanaf heel laag bij de grond (20 a 30 meter hoogte).
Dat geeft op zich wel weer een kick maar het ging ook zo makkelijk dat ik zoiets had van.. is dat het nou?
Hij gedraagt zich als een DLG (en daar vind ik ook niks aan).
Maar gelukkig verschillen smaken en heeft iedereen plezier in zijn hobby. etc....
............. Ik vindt dit een grotere uitdaging dan naar 400-600m klimmen in een paar seconden en dan traag naar beneden te vallen gedurende 10 minuten........
Daarom doe ik niet mee aan de Formule 1. Zelfde verhaalWat betreft de klasse, het is een hele mooie klasse maar niks voor mij persoonlijk.
.....
Dat geeft op zich wel weer een kick maar het ging ook zo makkelijk dat ik zoiets had van.. is dat het nou?
......
....saai en te makkelijk.
De Kappa is niet meer van mij, dus dan ga ik er ook niet meer mee vliegen.
Ik hoef me niet te verdedigen maar voor mij persoonlijk is het gewoon te simpel, te beperkt.
Of dat nou in een wedstrijd is of niet, ik heb sowiezo nooit last van wedstrijdstress of zo, dus de omstandigheden blijven gelijk.
Dat was ook in F5B zo, of ik nou een Eurotour met 50 man op de achtergrond stond te vliegen of een lokale wedstrijd, zal mij een zorg zijn.
Dat je je dan meet aan andere vliegers, ach, dat heb ik in F5B ook nooit gedaan.
Ik heb ergens lol in of niet en dan maakt het resultaat niet zoveel uit.
En ik zie mezelf niet 10 minuten in de lucht staan staren en daar voldoening uithalen.
Niet met dit soort modellen...
Ik heb nog steeds de schade Kappa van Arno.
Zodra ik zekerheid heb wat daar mee moet gebeuren dan kan ik altijd nog besluiten om eens een wedstrijdje mee te vliegen.
Maar ik vind de 10 minuten zweven in F5B al doodsaai en die dingen vliegen veel lastiger dan een F5J kist.
En nee, ik vloog nooit naar 600 metr hoogte met een F5B model maar kwam nooit veel hoger dan 300 meter en vanuit daar dan proberen het ding boven te houden.
De oogjes worden slechter he..
GJ
Nee zeker niet! Daarom stond er ook "no offence"Ik hoef me niet te verdedigen
Overigens; als je wedstrijden gaat vliegen en je nooit meet aan anderen....waarom ga je dan wedstrijden vliegenMaar goed.
Ik heb mijn schrijfseltje even zorgvuldig doorgelezen maar dat heb ik toch niet geschreven....wonderlijk dat je het zo leest.Oh, je mag dus niet voor je plezier aan wedstrijden mee doen.......