De ervaring van mijzelf is dat bij 2.4 de ontvangstantennes de zendantenne moeten kunnen "zien".
Door carbon of metaal kunnen ze niet heen kijken.
Antennes in het kapje helpen als je model in een bocht hangt of aan de helling vliegt, dus je zicht hebt op het kapje.
Bij de Kappa is het kapje ook carbon, dus dat gaat al niet.
En, in 9 van de 10 gevallen zie je het model vanaf de onderkant.
Dus moeten de antennes aan de onderkant en/of zijkant van de romp geplaatst worden.
Bij mijn carbon Kappa heb ik getest, ik had de antennes onder de vleugel naar buiten steken.
Dat ging prima, tot het model op de grond lag, dan moest het signaal door de vleugel heen om de antennes te zien en aangezien de vleugel ook carbon was.
Op de Jetibox kon ik ook duidelijk tijdens het vliegen zien wat het retoursignaal van de ontvanger was, als de vleugel het signaal afschermde begon er van alles te piepen en ik zag het signaal teruglopen tot gevaarlijke waardes.
De antennes iets anders plaatsen hielp heel goed maar het was niet een model waarmee ik honderden meters hoog en ver zou gaan vliegen.
Vandaar dat ik nu gevraagd heb om een aanpassing.
In F5B wordt dit al vaker gedaan, alles wat uitsteekt is weerstand, dus men wil zoveel mogelijk alles binnenboord houden.
Dan de carbon stuurstangen.
Aangezien de romp van carbon is zouden stuurstangen ongeveer dezelfde uitzetting moeten hebben.
Ik denk alleen wel dat 1.5mm carbon zwaarder is dan 0,8mm staal.
Mede omdat er op carbon ook kwiklinks of andere aansturingen gelijmd moeten worden.
Vandaar dat ik de neus iets langer wil hebben.
GJ