de kriek is klaar

hallo ruben

het is een zij hahaha
en het is toch plezant dat na al die tijd de mens nog altijd baas is over de machine
het was een zeer moeilijke opgave maar ze vaart nu en nog tamelijk goed ook
ik heb voorlopig nog geen andere filmpjes gezien van een kriek die vaart en duikt

groetjes raf
 
hallo huub

ja maar wel een lindemans want die zijn beter dan een belle vue

groetjes raf
 
Hoi Raf,
wat krijg jij weer veel tijd om je boot in orde te maken.


"Ford Genk hele week stil

Autofabriek Ford in Genk ligt vanaf dinsdag tot en met vrijdag stil. Oorzaak is een tekort aan achterlichten voor de Mondeo door een mogelijk faillissement van een klein Tsjechisch bedrijf dat onderdelen levert aan Vesteon, rechtstreeks toeleverancier van Ford in Genk.

“Het is een kleine firma, die levert aan een andere firma, die nu het grote bedrijf gijzelt”, weet Erik Verheyden van de socialistische vakbond ABVV. Vesteon probeert nu zelf alle onderdelen voor de achterlichten van de Mondeo te maken. De vakbonden vrezen echter dat het niet zal lukken om de onderdelen op tijd in Genk te krijgen."

Jij kunt niet met de verontschuldiging komen van "Ik heb geen tijd",
Tijd zat.


ps. zet die Krick boot nu op de kast en kijk er alleen nog maar naar.
En zo dat je vrouw hem er niet af kan stoten he.

Hein
 
hallo vriend

nee die dame gaat varen dat het een lieve lust is
ze zit veilig in haar kist opgeborgen zodat er niets kan gebeuren
en anders zal ze in het water liggen het ellement waar ze in thuis hoort
en ze is nog niet afgewerkt zoals je op het filmpje hebt kunnen zien moeten er nog vloed gaten gefreesd worden en een achter dek gemonteerd
naar theo om een paint job en dan mag ze staan te pronken op elk treffen dat we hebben

en ja wat werken betreft ???? ziet er niet goed uit
normaal heeft ford meer dan 1 leverancier voor onder delen
we kunnen alles maken behalve de mondeo clippers daar hebben we geen lichten voor
de andere zijn veel kleiner en kunnen door visteon gemaakt worden
maar die clipper lampen was en is nog steeds een ellende maar ja mischien een andere leverancier en dus betere lampen

groetjes raf
 
hallo

de accu's zijn er
een mooi compact pakje en ik spaar zelfs nog plaats
het tech rek kan nog 1 cm korter gemaakt worden
mischien toch nog de voorste duikroeren aan sturen ?????
bij de volgende update van het tech rek mischien
ik heb dus nu een paketje van 12 aa cellen van 2100 Milliampjes
wat me een vaartijd geeft van ongeveer 1 uur
dus klaar voor de marine vaardag

groetjes raf
 
hallo

vandaag heeft de lady haar maiden trip gemaakt na de renovatie
en het is haar goed bevallen
onder begeleiding van de akula van benny heeft ze meer dan 3 km gevaren op haar accu wat een verbluffende afstand is daar ze maar 2.1 amp aan boord heeft
de laatste 500 meter heeft ze gedaan op een reserve pack maar aan halve kracht daar het maar een 7.2 volt pak was
de lady heeft het dus uitstekend gedaan en zeker voor vervolg vatbaar

groetjes raf
 
hallo

het achter dek is door een goeie vriend gefreesd en dus nu reeds klaar
alleen het zit 100 km in de verkeerde richting hahahaha
komt wel goed zaterdag op weer een treffen (heemskerk)grijze schepen
daar zal ik het reeds kunnen passen en als we terug thuis zijn het kunnen monteren
dan afwerken en dan kan de boot naar eindhoven voor terug het mooie kriek kleurtje te krijgen
en dan er lekker mee varen en genieten
en dan hop naar de volgende boot

groetjes raf
 
hallo


het eerste pak is geladen en er ging 2.138 mili amp in
dus goed leeg gevaren want het is maar een pack van 2.100

nu het kleine pakje nog en dan wet ik ongeveer het verbruik op 3.5 km

groetjes raf
 
hallo


de kriek heeft nu ettelijke uren vaar tijd er op zitten
nu is er een klein probleempje opgetreden
daar het techrek uit plastiek bestaat zie je dat hij achter aan de motoren aan het vervormen is
door het draaien met het sluiten van de bajonet en de warmte die de motoren afgeven
het is een zwakke plaats en ik heb ze reeds met profielen verstevigd maar dit blijkt niet voldoende te zijn
een tweede probleem was dat er een motor is los gekomen en dus langzamer gaat draaien daar hij niet meer mooi uitgelijnd is met de as
met als resultaat dat de andere motor veel sneller gaat draaien
dus morgen werk aan de winkel om de boot tegen zaterdag terug vaar waardig te krijgen
er staat een aluminium tech rek op stapel maar dat gaat nog eventjes duren voor het klaar is
zolang moet hij maar verder met dit tech rekje

groetjes raf
 
hallo

vandaag toch maar begonnen aan een alu motor plaat
de openingen voor de motoren en de ophanging zijn reeds uitgefreest
en voorlopig op elkaar gelijmd om te passen
als dit past dan komen de servo ophangingen aan de beurt en kunnen ze een beetje steviger vast gezet worden dan in het abs techrekje
en komt er plaats voor nog een servo extra om de voorste duikroeren aan te sturen
maar ik denk dat deze opening toch niet gebruikt gaat worden want de kriek vaart zonder deze roeren ook prettig
straks vervolg ik moet nu 21 meter haag gaan snoeien

groetjes raf
 
hallo


het alu tech rek is haast klaar nu nog de boel in elkaar laten lassen
ik vertrouw de CA lijm niet om alles bij elkaar te houden
en met endfest 300 ???? weet ik het ook niet
dus ik ga morgen eens kijken of ze dat hier bij ons in een aluminium bedrijf willen inelkaar lassen
met een stuk of 16 lasjes zou het in elkaar moeten staan
groetjes raf
 
hallo


heel het tech rek zit in elkaar en de rc installatie is reeds aan gesloten
alleen de motoren nog aan sluiten en de ontvanger een plaatsje geven
en dan terug uit trimmen
het alu techrek is veel steviger alleen je moet oppassen om geen kortsluitng te krijgen
want nu is het wel allemaal stroom geleidend
het blinkt wel heel mooi hahahaha
dit weekeinde gaat ze der bij zijn zijt daar maar zeker van
varend ??? dat wel maar als ze niet is uitgetrimt dan zal duiken nie zo goed lukken
maar er zijn genoeg duikers dus op hoop van zegen en gaan met die banaan

groetjes raf
 
hallo

wacht maar als je ze ziet
heel glimment en netjes afgewerkt
de motoren moeten nog wat beter uitgelijnt worden
en het een en ander vast gezet maar dat is voor vanavond
daar de motoren nu terug op 7.2 volt gaan draaien is wel het ampere verbruik terug omhoog gegaan
het is dus effe afwachten hoe de regelaars zich gaan gedragen anders terug omschakelen op 15 volt
het is een kwestie van accu te verwisselen

en je komt heus wel aan de beurt om haar terug haar mooie kriek kleur te geven heb maar geen angst hahahaha

groetjes raf
 
hallo

vandaag begonnen om de kriek te fijn trimmen
ook geen klein werkje al doe ik het met lood en styrodure
het is een zeer kleine romp en niet makkelijk om met je hand tot vooraan in de boeg te geraken
de boot licht nu nog wat naar rts maar daar wordt aan gewerkt
het duiken gaat vrijgoed al zakt de boeg wat te snel naar beneden tegenover het hek
maar daar moet nog het dek op gelijmt worden en de vloedgaten uit gevijlt
ik hoop dat dit een kif kif operatie is en geen gewicht toevoegt

maar het weer is mooi en ik heb een zwembatje voor mij alleen hahaha
het verbruik krijg ik niet omlaag wat ik ook probeer te doen
los gebruiken de motoren 1.7 amp
ingebouwd met de assen er aan zitten ze tegen de 5 amp
wat me een actie radius geeft van 20 minuten

groetjes raf
 
@RAF:

jij ook al rond je zwembad?

;-) mijn Typhoon is vanmiddag ook even nat geweest... Hopelijk in september weer klaar voor een proefduik in het heldere water van Mol
 
hallo jan

nee niet mijn eigenste maar bij vrienden waar we op verlof zijn
ik heb drie boten bij om wat aan te werken
de kriek,haai en een prooi de neptune
omdat ik naar boom ga en daar varen met duikboten is erger dan in erwte soep country hahahaha
als ik de tijd vind dan ga ik naar de winkel 2 plastieke winkelhaakjes halen om het achterdek op de kriek te plakken en dan kan ze naar eindhoven bij theo voor een nieuw lak laagje

groetjes raf
 
hallo

het trimmen is eindelijk bijna gedaan
nu nog de twee L profieltjes en het stukje dek en de vloedgaten uit vijlen
dan zou de kriek klaar moeten zijn
al blijft de manier van duiken die ik hierbij heb toegepast wel een heeeeeeeeeeeeeeeeel linke zaak
voor in een basin of mol demo te varen ok maar elke andere vijver zal voor de kiek steeds een heel gevaarlijke vaart worden
het duiken tot dat de toren vloer onder water is en dan verder op de duikroeren resulteerd niet steeds tot het terug opduiken van de boot bij gestopte motoren
en dan gaat je tikker wel wat sneller slaan als het wat lang duurt
daar hij nu onder water horizontaal licht komt hij ook niet meer met zijn hek boven water

we zien wel bij de volgende vaart beurt

groetjes raf
 
Back
Top