De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb heel kou gevoelige handjes.
in de regel rond de 10 graden en minder, beetje afhankelijk van wind en zon, kan ik op een bepaald punt mn knuppels niet meer voelen op mn duimen.
en zoals je vast voor kunt stellen, geeft dit grote uitdagingen tijdens het vliegen.
en al helemaal tijdens landen.
handschoenen zijn geen optie.

Ik heb dus een "zendertent"
blijft de wind van je vingers af.
omdat dit nog niet genoeg was, heb ik er een verwarming in gebouwd.
3s 2200 accu (12 volt) en 3 watt verwarmingsplaatjes van de conrad.
dacht dat ik er 6 in had zitten.
naderhand hadden er wat zwaardere in gekund.
maar: mn handjes blijven windvrij, en worden nog een beetje aangebraden tijdens vliegen.
Ja, die luxe -handschoenen zijn ook geen optie- heb ik niet...
full
 
Bij turbulentie, of eigenlijk valwinden in jullie geval, gewoon wat harder vliegen.
En dat landen met sleepgas helpt inderdaad, dan blijft er wind over de roeren waaien.
Wat betreft kou, wij stonden met sneeuw en vrieskou gewoon door te vliegen, das om, muts op en handschoenen zonder toppen.
Met jouw zender (kunsstof behuizing) gaat dat prima.
Met de Jeti zou je aan je zender vastvriezen.
Maar vroeger reed ik ook brommer bij min 10, zonder handschoenen.
Als je ouder wordt dan word dat lastiger.
Er bestaan ook jassen met verwarming erin, die werken op accu's, die heb ik ooit eens aangehad op een olieplatform, best lekker.
Je rug blijft warm, dat is belangrijk.
Je kan ook een 12 Volt dompelaartje anaal inbrengen...
Blijft je onderrug ook warm

GJ
 
Ooit eens zo'n doorzichtige wintertent gezien, speciaal voor de modelvlieger.
Stoeltje en verwarming erin en vliegen maar!!

Ik denk dat het geen succes is geworden, ik zie ze nergens [emoji16].
 
Ooit eens zo'n doorzichtige wintertent gezien, speciaal voor de modelvlieger.
Stoeltje en verwarming erin en vliegen maar!!

Ik denk dat het geen succes is geworden, ik zie ze nergens [emoji16].

Ik stel voor dat elke club een conciërge (tevens spotter) aanstelt die de vliegtuigen op het veld zet.
En dan gewoon via wifi vanuit je luie stoel thuis bij de kachel vliegen. :D
 
  • Like
Reactions: jve
Ja! Goed plan! Een spotter van de RDW!
De hele dag door controle!
Liefst een met een bord voor de kop... bord zwaarder dan 250 gram!
 
  • Like
Reactions: Cnn
Ik heb wel eens gewoon uit de auto gevlogen.
Ik stond wild te vliegen en ineens stortregen en onweer.
Snel de auto in en doorvliegen tot het minder werd.
Met 35 Mhz kon dat nog, met 2.4 is een licht buitje al genoeg om slechte ontvangst te hebben.

GJ
 
Koop je een Tesla... zit je huis zonder stroom... dat is het toekomstbeeld...
Heb je niet als je auto op LPG rijdt... of benzeen stookt! Haha

Die rode kastjes... da's bepaald geen baby-voeding!


Ja LPG Daar reden we op. Oude mb w126 380 tot de overheid besloot dat het te goedkoop was. Uhhh milieu vervuilend excuseer mij.

Een Tesla zal je me never in zien. Belachelijk concept. Met fossiele brandstoffen elektriciteit opwekken, dat vervolgens in accu's stoppen,

Je hebt van die zender hoesjes, setje bandenwarmers van hk erin. Daar kan je ook een temperatuur regelaar bij kopen. Die stop je vervolgens te samen met een 3s lipo in in de zenderhoes. Werkt perfect! Paar jaar geleden eens mee mogen vliegen toen het sneeuwde. Gewoon 40 graden
 
Met die bandenwarmer kon je ook een lipo-heater maken...
Maar ik heb ze ook nog klaar liggen... en zo een HK zendertas...
Maar dat barre weer... niets voor mij... je kan je er op kleden...
Maar dan ga ik toch liever inzetten op een forse wandeling....

Sneeuwvliegen... maar dan moet de zonnecyclus weer zijn volbracht... en ligt er weer een pak sneeuw...
Shit! Moet weer een kerstkaart voor de club maken...'swaar ook...
Dat eeuwige photoshopsneeuw ook...
 
  • Like
Reactions: Cnn
Maar vroeger reed ik ook brommer bij min 10, zonder handschoenen.
Als je ouder wordt dan word dat lastiger.
Dat deed ik ook, want dat was stoer... Het gevolg is dat nu bij plm 10 graden mijn handen nagenoeg onbruikbaar worden...
Vroeger had ik van die doorwerk overalls, gevoerde laarzen en een goede bontmuts om door te kunnen vliegen, tot -5 no problemo.
Tegenwoordig weet ik al dat als de gewone spijkerbroek te dun is, dat ik dan ook niet meer hoef te proberen om te gaan vliegen.
 
Haha photoshop sneeuw.

Gebruik je lipo heaters Bas? Misschien wel een idee. Heb de aanbevelingen van GJVO ook maar ter harte genomen.

Ala tesla style. Uur lang de auto stationair laten draaien om de accu's op 30 graden te houden....

Persoonlijk vind ik het heerlijk vliegen met de kou
 
Een lipo MOET voorgewarmd worden, minimaal een uur dat ook de binnenste cellen warm zijn.
Doe je dat niet dan sloop je hem.
35-38 graden is ideaal.
Je kan hem ook in je broek stoppen, ook de ideale temperatuur.
Een Tesla heeft een verwarming en ook een koeling.
Dus met koud weer kan je geen 300 kilometer rijden maar kom je net naar een tankstation om een bak koffie met gevulde koek te halen.
Hier vriest het al, ik zit op 500 meter hoogte, er staat al ijs op de auto.
En mijn vriendin zit nu op Bali, die klaagt dat het zo heet is..
Ze is er geboren maar ze verlangt naar kou.
Idioot.
Als ik zou durven reizen dan had ik daar de komende maanden gezeten.

GJ
 
Zou castor helpen tegen klappertanden? Of dempt alleen kauwgom dat :D
Ik heb het nimmer toegepast... luiheid... wéér een extra koffer mee naar het veld... met elektro...
Da's zo lekker aan brandstof-fladderen... 1x koffertje starterspakketpret, 1x zendertas, 1x zak met garagekrik, steeksleutels en waterpomptangen.
De laatste blijft altijd in de auto... haha..

Tesla? Yep! Die staan in de ethyl-diglycol had ik gelezen. Dus onder 'water'... op temperatuur idd...
Lipowarmen... ja ik weet het...:( Foei...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top