Een lipo MOET voorgewarmd worden, minimaal een uur dat ook de binnenste cellen warm zijn.
Doe je dat niet dan sloop je hem.
35-38 graden is ideaal.
Je kan hem ook in je broek stoppen, ook de ideale temperatuur.
Een Tesla heeft een verwarming en ook een koeling.
Dus met koud weer kan je geen 300 kilometer rijden maar kom je net naar een tankstation om een bak koffie met gevulde koek te halen.
Hier vriest het al, ik zit op 500 meter hoogte, er staat al ijs op de auto.
En mijn vriendin zit nu op Bali, die klaagt dat het zo heet is..
Ze is er geboren maar ze verlangt naar kou.
Idioot.
Als ik zou durven reizen dan had ik daar de komende maanden gezeten.
GJ
Een tesla vreet zijn hele accu leeg aan climaatbeheersing van de accu's. In de zomer gebruikt hij de ac om ze te koelen. Als je bij het tank station bent aangekomen kan je direct een hotel boeken en dat hok aan de beademing zetten. Heb ze wel gezien richting Berlijn. Op de terugweg de volgende dag stonden ze er nog. Vrij regelmatig zelfs.
Ja ik had de cellen netjes verwarmd. Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik dat niet vaak deed..
Maar aangekomen op het veld had ik geen verwarming meer. Vandaar de auto laten lopen. 5800mah 6s scheurt me jas uit. Met kleinere accu's deed ik dat wel vaak. Zal een koelbox met kruik ook werken?
@MicropropSport ja over beide is wat te zeggen. Vorig jaar ook wat nitro auto's aangeschaft na een lange periode. Inlopen was ik een dag mee zoet. Föhn in één hand. Engine heater met 3s lipo in de andere. Temp gun erbij. Doorweekt van de brandstof omdat hij zo vet moest. Startbox erbij. Warm laten worden, afkoelen, dat een keer of tig. Als het eenmaal goed liep kon je inderdaad zorgenloos rijden. Naja zorgenloos. Het heeft zeer zeker zijn charmes. Maar om te zeggen dat elektro gedoe is en nitro niet. Moest 4 verschillende accu's laden om te kunnen rijden hahaha.
Had net een maiden met een piper gemaakt vanmiddag. Was aan het vliegen en de motor maakte een heel vreemd pulserend geluid. Ik hoopte dat het de accu was, wishfull thinking. En verrek ja hoor, plug er een andere in en werkte weer. Sloeg denk ik de lvc in, accu was vol. Denk een verrotte cel. Pff met een brandstof motor had ik die ellende niet. Haha
@serge pot Ja verse sneeuw! Dat vind ik ook geweldig. Ski's liggen hier al klaar voor de toestellen. Pistenbully mee.
Zoon lief vloog ook nog even, hij was (net als ik) super trots dat hij kon landen