De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een lipo MOET voorgewarmd worden, minimaal een uur dat ook de binnenste cellen warm zijn.
Doe je dat niet dan sloop je hem.
35-38 graden is ideaal.
Je kan hem ook in je broek stoppen, ook de ideale temperatuur.
Een Tesla heeft een verwarming en ook een koeling.
Dus met koud weer kan je geen 300 kilometer rijden maar kom je net naar een tankstation om een bak koffie met gevulde koek te halen.
Hier vriest het al, ik zit op 500 meter hoogte, er staat al ijs op de auto.
En mijn vriendin zit nu op Bali, die klaagt dat het zo heet is..
Ze is er geboren maar ze verlangt naar kou.
Idioot.
Als ik zou durven reizen dan had ik daar de komende maanden gezeten.

GJ

Een tesla vreet zijn hele accu leeg aan climaatbeheersing van de accu's. In de zomer gebruikt hij de ac om ze te koelen. Als je bij het tank station bent aangekomen kan je direct een hotel boeken en dat hok aan de beademing zetten. Heb ze wel gezien richting Berlijn. Op de terugweg de volgende dag stonden ze er nog. Vrij regelmatig zelfs.

Ja ik had de cellen netjes verwarmd. Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik dat niet vaak deed..

Maar aangekomen op het veld had ik geen verwarming meer. Vandaar de auto laten lopen. 5800mah 6s scheurt me jas uit. Met kleinere accu's deed ik dat wel vaak. Zal een koelbox met kruik ook werken?


@MicropropSport ja over beide is wat te zeggen. Vorig jaar ook wat nitro auto's aangeschaft na een lange periode. Inlopen was ik een dag mee zoet. Föhn in één hand. Engine heater met 3s lipo in de andere. Temp gun erbij. Doorweekt van de brandstof omdat hij zo vet moest. Startbox erbij. Warm laten worden, afkoelen, dat een keer of tig. Als het eenmaal goed liep kon je inderdaad zorgenloos rijden. Naja zorgenloos. Het heeft zeer zeker zijn charmes. Maar om te zeggen dat elektro gedoe is en nitro niet. Moest 4 verschillende accu's laden om te kunnen rijden hahaha.

Had net een maiden met een piper gemaakt vanmiddag. Was aan het vliegen en de motor maakte een heel vreemd pulserend geluid. Ik hoopte dat het de accu was, wishfull thinking. En verrek ja hoor, plug er een andere in en werkte weer. Sloeg denk ik de lvc in, accu was vol. Denk een verrotte cel. Pff met een brandstof motor had ik die ellende niet. Haha


@serge pot Ja verse sneeuw! Dat vind ik ook geweldig. Ski's liggen hier al klaar voor de toestellen. Pistenbully mee.

Zoon lief vloog ook nog even, hij was (net als ik) super trots dat hij kon landen
 

Bijlagen

  • 20201120_165637.jpg
    20201120_165637.jpg
    464,8 KB · Weergaven: 119
  • 20201120_165730.jpg
    20201120_165730.jpg
    300,3 KB · Weergaven: 116
  • 20201120_165707.jpg
    20201120_165707.jpg
    170,9 KB · Weergaven: 107
  • 20201120_165637.jpg
    20201120_165637.jpg
    464,8 KB · Weergaven: 106
Duizend reacties! !

Feestje! !!

:banana::banana::beer::beer::goal

(Nu 1001)

Dankjewel. Plus 2660 van Perikelen 1 maakt samen 3660. Niet slecht voor een beginner.
Zonder Corona zou ik alle mf leden thuis uitgenodigd hebben voor een borrel.

Ik wil met name mijn vrouw bedanken, die zoveel aandacht heeft moeten missen.
En de kat, die er zo vreselijk onder heeft moeten lijden.
Verder alle buren, familieleden, kennissen en vrienden die mij al zo lang niet meer hebben gezien.

Dit alles met een ;)
 
Laatst bewerkt:
Straks weer af naar het veld, paf trainer mee met een echte tweetakt benzine motor. Klinkt als een Grasmaaier :D. En dan lekker rond vliegen, wat slepen en de camera mee. Leuke combi.
 
Sommigen knippen de vingers van de handschoenen af. Ideetje?
Meestal lokt mij vliegen in de winter niet zo. Een enkele keer, even klein poosje vliegen, dan weer gauw naar huis, gezellig bij de centrale verwarming zitten.
 
Ik ga maar een een verwarmde zendertas aanschaffen. Normaal mochten we opwarmen in het clubhuis. Maar dat is tot onbepaalde tijd gesloten.

Iemand hier een goed idee voor een lipo verwarmer?

Tot nu toe alleen een lipo safebag met een bandenwarmer gevonden op hk, een box van 900 euro op een heli site en nog een kleine.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga maar een een verwarmde zendertas aanschaffen. Normaal mochten we opwarmen in het clubhuis. Maar dat is tot onbepaalde tijd gesloten.
Hoezo gesloten, als jij je binnen wilt opwarmen, dan warm je je binnen op.
Je moet er dan alleen voor zorgen dat het rest van het schorriemorrie niet binnen komt.
En enkele meters uit de buurt blijft van de toegangsdeur.
 
Hoezo gesloten, als jij je binnen wilt opwarmen, dan warm je je binnen op.
Je moet er dan alleen voor zorgen dat het rest van het schorriemorrie niet binnen komt.
En enkele meters uit de buurt blijft van de toegangsdeur.
Helaas dikke zoemer. Een modelvlieg vereniging is aangemerkt als sportclub. Daarmee volgens de covid19 regelgeving zijn alle clubgebouwen gesloten volgens wet tot nader order.
 
Helaas dikke zoemer. Een modelvlieg vereniging is aangemerkt als sportclub. Daarmee volgens de covid19 regelgeving zijn alle clubgebouwen gesloten volgens wet tot nader order.
Een klein piepje terug. Niet alle modelvlieg verenigingen zijn sportclubs, e.e.a. terug te vinden bij de KVK.

Bron schuine tekst:
noodverordening_vrbn_18_november_2020_publicatieversie


Groen eigen interpretatie.

Sportclubs.

Jeugd onder de 17 mag meer.
Boven de 17 mag dus minder.


Qua veiligheidsregio en daarvan zijn er nogal wat, verschilt het onderling niet zo heel veel.
Veiligheidsregio Brabant-Noord 18 nov 2020


Artikel 2.12 Sport
1. Het is verboden in de publieke ruimte of in een besloten plaats, niet zijnde een woning
of een daarbij behorend erf sport te beoefenen in een groep van meer dan vier
personen.


Modelvliegsport is een individuele activiteit.
Van groepsvorming is hier geen sprake, ook de georganiseerde samenkomst, daar is geen sprake van.
Tenminste zolang leden niet met elkaar afspreken om naar het veld te komen.

Bij een buitensport activiteit, mogen nu t.o.v. de vorige keer meer dan 30 deelnemers aanwezig zijn.
Bij trainingen mag een groep maximaal 4 personen groot zijn, hierbij telt de instructeur niet in mee.
In alle gevallen is het onderling 1.5 meter afstand bewaren.

Voor binnen activiteiten (indoor modelvliegen) dan mogen maximaal 30 personen daaraan deelnemen.
Door de grens op te zoeken, is dat aantal spectaculair te verhogen.
Er mag maximaal met 4 personen in één groep getraind worden, hierbij telt de instructeur niet mee.
Voor elke individuele persoon (30) mag ook een trainingsgroepje in de plaats komen.
M.a.w. bij het indoor modelvliegen kun je mits de 1,5 meter in acht genomen wordt, dus je hebt een vrij grote hal nodig.
150 personen kwijt.


Artikel 2.12 Sport
3. Het is verboden toeschouwers toe te laten bij sportactiviteiten of sportwedstrijden dan
wel als toeschouwer bij sportactiviteiten of sportwedstrijden aanwezig te zijn.
4. Het is verboden douches en kleedkamers in sportaccommodaties voor publiek geopend
te houden. Dit verbod geldt niet voor kleedkamers bij zwemgelegenheden en
kleedkamers in gebruik bij onderwijsinstellingen.


Toelichting Artikel 2.12
/knip/
Voor het sporten buiten en binnen geldt dat niet met meer dan vier volwassen personen in een
groep mag worden gesport. Onderling en tussen de groepjes moet steeds 1,5 meter afstand
worden gehouden. Ook mag er geen wisseling in de samenstelling van de groepjes optreden en
moeten de groepjes duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn. Er mogen wel meerdere
groepen van vier personen tegelijk sporten.
Voor personen tot 18 geldt een uitzondering. Die mogen in een grotere groep of in teamverband
sporten, (oefen)wedstrijden spelen, zowel op hun eigen club als in de buitenruimte. Wedstrijden
tegen/bij andere clubs zijn niet toegestaan.
Voor het sporten binnen geldt aanvullend dat mag worden gesport met maximaal 30 personen
tegelijk.

/knip/

Artikel 2.3 Sluiting eet- en drinkgelegenheden
Artikel 2.3 bepaalt dat eet- en drinkgelegenheden moeten worden gesloten. Een eet- en
drinkgelegenheid is een plaats waar bedrijfsmatig of anders dan om niet eten en drinken wordt
verstrekt en genuttigd ter plaatse. Daaronder vallen dus ook de sportkantines. Dit betekent
onder andere dat het ook niet toegestaan is een zaal te huren en daar catering te laten
plaatsvinden.
 
Er word wel drinken verkocht. Valt het dan onder een sportkantine?
Tafeltjes en stoeltjes binnen en buiten, dan is het een horeca gelegenheid, die zijn gesloten.
Alleen kunnen kopen en zelf voor tafel en stoel zorgen, dan is het meer een supermarkt, die zijn open.

Als het modelvliegveld omgedoopt wordt tot pretpark, dan zijn de tafel en stoeltjes van het pretpark.
Dus die meuk allemaal buiten zetten of onder een afdakje plaatsen op voldoende onderlinge afstand.
Van het clubhuis wordt een supermarkt gemaakt.
En de Efteling heeft er weer wat concurrentie bij.
 
Ik was net even op de helling hier bij mijn club.
Hartstikke druk, wel 5 man.
En het clubhuis was gewoon open voor de koffie.
Woensdagavond gaan we weer met alle oudjes vliegen en is er erwtensoep.
Allemaal niet zo krampachtig, gewoon wat afstand houden.
Een lipo verwarmer, even zoeken op het forum, er staan zat voorbeelden, Gerben is ooit een draadje gestart.
Voor een euro of 50 bouw je een goede koffer.

GJ
 
Ik was net even op de helling hier bij mijn club.
Hartstikke druk, wel 5 man.
En het clubhuis was gewoon open voor de koffie.
Woensdagavond gaan we weer met alle oudjes vliegen en is er erwtensoep.
Allemaal niet zo krampachtig, gewoon wat afstand houden.
Een lipo verwarmer, even zoeken op het forum, er staan zat voorbeelden, Gerben is ooit een draadje gestart.
Voor een euro of 50 bouw je een goede koffer.

GJ
Zeker lang licht in Duitsland.
 
Met die bandenwarmer kon je ook een lipo-heater maken...
Maar ik heb ze ook nog klaar liggen... en zo een HK zendertas...
Maar dat barre weer... niets voor mij... je kan je er op kleden...
Maar dan ga ik toch liever inzetten op een forse wandeling....

Sneeuwvliegen... maar dan moet de zonnecyclus weer zijn volbracht... en ligt er weer een pak sneeuw...
Shit! Moet weer een kerstkaart voor de club maken...'swaar ook...
Dat eeuwige photoshopsneeuw ook...

Wil je de tas en de heaters niet verkopen Bas?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top