De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerben heeft nooit met je gevlogen dus die kan geen mening geven.
Mijn mening weet je.
Na mijn tips destijds op het veld ben je ook beter gaan vliegen en hebt wat meer vertrouwen gekregen.
Ik durf te zeggen dat je die Ion makkelijk kan vliegen.
Het is geen F5B kanon, hoewel iemand die een motorkist kan vliegen dat ook kan vliegen.
En dat ie in bochten uit de lucht valt, hoe komen ze erbij?
Geen enkele kist valt in de bocht uit de lucht, als je hem maar laat lopen en niet de snelheid eruit trekt.
De Ion is voor jou zoals elke nieuwe kist voor iemand is, je moet hem leren kennen, hoog in de lucht kijken hoe langzaam hij kan en hoe hij zich gedraagd.
Dat kan ik voordoen maar je moet het echt zelf "voelen".
Maar dat geldt voor de Mentor, de Shark en de Wind 110 en elke andere kist die je zal gaan vliegen.

@Bassie

Ik heb ook Wellpower gehad in de F5B kisten.
Wolf Fickenscher vloog ook Wellpower en voor Wil heb ik ook Wellpower aangeschaft.
Niet te duur (Lindinger) en prima cellen.
En deze hebben WELL power.

GJ
 
Verder sta ik in tweestrijd. Zal ik wel of niet (onder begeleiding van GJ) met de Ion Pro+ gaan vliegen. GJ denkt dat ik het kan.

Maar volgens clubgenoten heeft hij veel te dunne vleugels voor mij. Hij zou daardoor zeer snel gevlogen moeten worden en dat zou ik niet kunnen.

Wie weet wat wijsheid is?

Vergelijk het eens met autorijden... Als je nu ineens (samen met instructeur) in een Ferrari stapt voelt dat onwennig, tuurlijk laat je hem wel ff wat harder gaan dan je normale auto! Maar je gaat niet meteen planken en smijten...Dus zolang je geen gekke dingen gaat doen of denkt net zo hard ermee te kunnen rijden als een ervaren iemand... Dan zal je gewoon een zeer gave rit hebben. En de rit erna voelt al meer vertrouwd, en de rit daarna nog meer, enz...
 
Vergelijk het eens met autorijden... Als je nu ineens (samen met instructeur) in een Ferrari stapt voelt dat onwennig, tuurlijk laat je hem wel ff wat harder gaan dan je normale auto! Maar je gaat niet meteen planken en smijten...Dus zolang je geen gekke dingen gaat doen of denkt net zo hard ermee te kunnen rijden als een ervaren iemand... Dan zal je gewoon een zeer gave rit hebben. En de rit erna voelt al meer vertrouwd, en de rit daarna nog meer, enz...

Dank je Wouter. Ik ga voor het heel-houden. Bij jezelf blijven lijkt me belangrijk.
Ik weet niet hoe het komt, maar ik begin nu wel ineens heel veel wijze dingen te zeggen :D.
 
Gerben heeft nooit met je gevlogen dus die kan geen mening geven.
Mijn mening weet je.
Na mijn tips destijds op het veld ben je ook beter gaan vliegen en hebt wat meer vertrouwen gekregen.
Ik durf te zeggen dat je die Ion makkelijk kan vliegen.
Het is geen F5B kanon, hoewel iemand die een motorkist kan vliegen dat ook kan vliegen.
En dat ie in bochten uit de lucht valt, hoe komen ze erbij?
Geen enkele kist valt in de bocht uit de lucht, als je hem maar laat lopen en niet de snelheid eruit trekt.
De Ion is voor jou zoals elke nieuwe kist voor iemand is, je moet hem leren kennen, hoog in de lucht kijken hoe langzaam hij kan en hoe hij zich gedraagd.
Dat kan ik voordoen maar je moet het echt zelf "voelen".
Maar dat geldt voor de Mentor, de Shark en de Wind 110 en elke andere kist die je zal gaan vliegen.

@Bassie

Ik heb ook Wellpower gehad in de F5B kisten.
Wolf Fickenscher vloog ook Wellpower en voor Wil heb ik ook Wellpower aangeschaft.
Niet te duur (Lindinger) en prima cellen.
En deze hebben WELL power.

GJ

Ergens las ik een test, waar HobbyKing HD erg goed uit kwam.
 
Ferrari is verkeerd uitgangspunt. Een moderne die heeft een debiellenknop. Als je dat uitzet, heeft zelfs Max Verstappen een probleem? Want hoe krijg je een sleepbootvermogen op een paar fragiele bandjes. Dat lukt nimmer. Er komen geen 700 pk op het asfalt overgezet in tractie. Haha...
Dunne vleugels maar licht van gewicht dus een uitgekiende lift. Gaat helemaal goed komen.

SLS prinzen gevonden... Wellpâwâh... mekker, mekker... HK is zo goedkoop niet meer. Ik kijk even bij Tante Lindinger. Top!
 
Wellpower 4S 4200... of was het 4000.... gunstigste... zelfs met verzenden goedkoper dan HK. Die prijzen zich nu uit de markt...
 
Nieuw perikel;
Tijdens het lijmen van het stabilo van de Mentor is er iets fout gegaan, waardoor het stabilo er scheef op zit. Als ik langs de vleugels kijk, zie ook een paar cm verschil. Hij vliegt ook voor geen meter meer. De bevestiging van de motor is ook vervangen, maar dat m.i. allemaal goed.
Kan het stabilo zoveel invloed hebben op het vlieggedrag?

Inmiddels ben ik de achterkant er weer af aan het slopen.
Recht lijkt mij beter dan scheef!?
 
Ja, een scheef stabilo heeft een negatie werking op de vliegeigenschappen. Door de schuine stand krijgt het stabilo zijdelings oppervlak. Het fungeert nu dus ook als richtingsroer. Als te up/down stuurt, stuur je ook links/rechts. En dat vliegt voor geen meter, zoals je zelf al bemerkt hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ja, een scheef stabilo heeft een negatie werking op de vliegeigenschappen. Door de schuine stand krijgt het stabilo zijdelings oppervlag. Het fungeert nu dus ook als richtingsroer. Als te up/down stuurt, stuur je ook links/rechts. En dat vliegt voor geen meter, zoals je zelf al bemerkt hebt.

Met de knuppel voor de aelerons helemaal in de hoek, heb ik 3 vluchten gemaakt. Tussendoor gepoogt mechanisch e.e.a. bij te stellen.
Het is een wonder, dat ik hem steeds heelhuids aan de grond heb kunnen krijgen.

Best jammer allemaal, want ik vloog al maanden zonder schade. Totdat ik een sleeplijn raakte.
De Mentor was als nieuw. Nu niet meer.

Binnenkort begin ik met een X-Tra en de Ion Pro te leren vliegen.
 
Dat zei ik al.
En die knoeiers op de club moet je eigenlijk helemaal niet meer aan je vliegtuig laten zitten.
Niet gehinderd door enige kennis EPP repareren met een sloot secondenlijm...
Neem de ZAP poxy, lijn alles uit, zet streepjes op de zijkant, doop sateprikkers in de epoxy en fixeer daar alles mee.
Dan is het weer OK

GJ
 
Dat zei ik al.
En die knoeiers op de club moet je eigenlijk helemaal niet meer aan je vliegtuig laten zitten.
Niet gehinderd door enige kennis EPP repareren met een sloot secondenlijm...
Neem de ZAP poxy, lijn alles uit, zet streepjes op de zijkant, doop sateprikkers in de epoxy en fixeer daar alles mee.
Dan is het weer OK

GJ

Iets uitlijnen dat kan ik wel.
 
Eindelijk de regen en de onweer...
Als ze nou meteen gezegd hadden dat het in de avond zou komen dan was ik wel komen vliegen..
Had ik je kreupele Mentor kunnen zien vliegen.
 
Een flits kan je wel degelijk horen en een donder zie je aan je huisdieren of raam.
Maar het flitst hier in Uithoorn redelijk maar voordat dat in Drenthe is is het al opgedroogd denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top