De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hangt ervan af.
30 minuten verwerkbaarheid: duurt 24 uur voor volledige droging bij 20C. Verwarm je het tot 40C is het na 6 uur doorgehard (Lamp ervoor zetten, of achter het ramm in de volle zon).
Er bestaan epoxies waar de 30 minuten op het label een referentie is naar de doorhardingtijd. Die zijn 4-5minuten verwerkbaar.
 
Ligt eraan welke je hebt.
Zap poxy 30?
Dan zou ik bij kamertemperatuur zeggen, na een uur.
Het schaaltje waar je het in gemengd hebt is een goede raadgever,
Als dat hard is dan is het ook op het model hard en kan je vliegen.

GJ
 
Hangt ervan af.
30 minuten verwerkbaarheid: duurt 24 uur voor volledige droging bij 20C. Verwarm je het tot 40C is het na 6 uur doorgehard (Lamp ervoor zetten, of achter het ramm in de volle zon).
Er bestaan epoxies waar de 30 minuten op het label een referentie is naar de doorhardingtijd. Die zijn 4-5minuten verwerkbaar.

Het is Zap 30 minuten,Gerben. Ik wil om 15.30 uur even vliegen.
Ik hem nu in de volle zon, achter het raam leggen.
 
Ligt eraan welke je hebt.
Zap poxy 30?
Dan zou ik bij kamertemperatuur zeggen, na een uur.
Het schaaltje waar je het in gemengd hebt is een goede raadgever,
Als dat hard is dan is het ook op het model hard en kan je vliegen.

GJ

In het mengbakje wordt hij al behoorlijk hard.
 
Hij zal wat buigbaar zijn maar 30 minuten epoxy word nooit echt keihard.
Ik laat meestal mijn roerstokje erin liggen, als dat er niet uitgetrokken kan worden is het ok voor mij.

GJ
 
De staart van de Mentor is er nu twee keer opnieuw aan gezet.
Tegelijkertijd ben ik mij op het trimmen aan het storten.
En inmiddels is de dubbelzijdige tape, waar de lipo mee vast zit, losgelaten.
Hij vliegt nog steeds niet lekker.
Gisterenavond de dubbelzijdige tape weer vast gezet. Zou dit de oplossing zijn?
 
Zou kunnen.
Pas heb ik de neus van m'n acromaster er weer aangelijmd. Gewoon de breuk netjes met tape en epoxy......(goed mengen) ;) 8-)
Daarna toch weer wat trimmen, vliegt net even anders.
Als je de staart er ook maar een haartje scheef op hebt staan moet je weer iets trimmen.

Repareren, och.....er vliegen soms kistjes waar hele flessen epoxy aan op zijn gegaan.....hoort erbij.....
Vliegt ie niet lekker? Geen punt, vliegt dan toch! Ietsjes trimmen, klaar! De vlieg/trim/repareer/accuvastzet-ervaringen komen dan vanzelf. (:
 
Ik ben van plan om zondag naar Hedel te gaan.
Dan ga ik op het veld de Ion Pro in mijn zender zetten en hopelijk kan ik Wil overtuigen om de Mentor eindelijk eens een thinnerbad te geven zodat dat verpakkingsmateriaal weg gaat en hem dan met de Shark te laten vliegen.
Dat is toch net wat beweeglijker en vliegt strakker dan de Mentor.
En dan is het wachten op een meeting zodat de Ion veilig de lucht in kan.
Ik heb van Luc (belgische F5B piloot die de Ion in een wedstrijd gevlogen heeft, 44 rakken) wat tips gekregen.
Ik twijfelde over snapflaps voor Willy maar Luc zegt dat er iets snapflap gezet moet worden zodat ie dan lekkerder de bocht om gaat.
En hij vliegt als een beginnerskistje, landen is een eitje.

GJ
 
Mentor en thinner... als dat geen gepoft polystyreen erts is... wordt het slechts brandschoon... het is het type schuim dat 1000 jaar overleeft in zee...

Succes met de fraaie Ion Pro... reete mooi model...

44 rakken??!! Mozes!
 
Dank je mannen.
Morgen ben ik op het veld en weet ik of de Mentor weer helemaal goed vliegt. Maar ik ben het toestel een beetje bui.
En als je weet wat hier allemaal lachend klaar staat :). "Neem mij, neem mij, nee ik was eerste".
Met een beetje geluk wordt de X-Tra zaterdag gebracht en Sharky is er klaar voor. O ja en de Ion.

De gekte is trouwens helemaal toegeslagen, kom er maar in heren . Er staat hier een kleine verzameling Hacker en Axi motortjors.
 
Ga je ‘dronen’ dan?

Koop een Calmato Sport erbij. Verveeld nooit. Heel goed om reflexen te onderhouden, ook als je met een gare kop moet uitwaaien.

Verveeld al 15 jaar niet. Omdat ie het altijd doet - niet van zelf, maar door onderhoud - is het heerlijk om op terug te kunnen vallen, en stuur betrouwbaar en braaf en fris weer naar huis kan. Dolle pret.
 
De Shark is ook zo'n modelletje.
Hier gevlogen door Sebastiano zelf, toppiloot, ontwerper van de Sebarts en ook nog eens een vreselijk aardige vent.

 
zo heb ik mijn fourstar 40..
heb hem gebouwd om een tikkie te kunnen hebben.
en dat is gelukt..
ding is eigenlijk altijd in no time de lucht in.

en hij hoeft niet perse met veel aandacht gevlogen te worden..
kan wel. en dan kan hij opeens ook nog best veel:D

en sinds ik mn 3d kist heb, lijkt hij opeens nog meer te kunnen...
 
De staart van de Mentor is er nu twee keer opnieuw aan gezet.
Tegelijkertijd ben ik mij op het trimmen aan het storten.
En inmiddels is de dubbelzijdige tape, waar de lipo mee vast zit, losgelaten.
Hij vliegt nog steeds niet lekker.
Gisterenavond de dubbelzijdige tape weer vast gezet. Zou dit de oplossing zijn?

En het probleem is opgelost. Het stabilo zit/zat goed en het klittenband van de lipo vastgelijmd.
Dit soort vliegtuigen, zijn me wel wat te windgevoelig, of nog beter turbulentie gevoelig. Waar haal ik het toch allemaal vandaan? :D
Vanmiddag weer lekker gevlogen met de vliegvrienden.
 
Vandaag in een lekker turbulent windje gevlogen. Cross op de wind recht over het veld. Dat was me een jaar geleden nog niet gelukt.

Voor de lipo's twee munitiekistjes gekocht. Het voelt in ieder geval veilig.

Over een week gaat de Ion Pro voor het eerst de lucht in. Spannend!
 
Wat wil je zeggen? Dat je met je tachtigste verjaardag 3d kunt stunten?[emoji1] Grapje uiteraard.....

Je gaat vooruit, dat telt. Het belangrijkste is dat je vertrouwen in jezelf houd en een poosje crashvrij vliegen helpt daarbij enorm.......langzaam opbouwen, komt goed!

Succes met de ion! Neem wel voor de zekerheid een verschoning mee, misschien heb je het nodig[emoji16][emoji8]
 
Ik moet van de week nog even bij je langskomen om de Ion af te stellen in mijn zender.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top