soms wel.
soms niet.
het is wel zo dat de meeste toestellen hun eigen manier willen hebben bij de landing.
Vlieg je maar met 1 type toestel (bijvoorbeeld, je vliegt alleen de echte 3d modellen) dan zal dat onderling nog wel meevallen.
Maar zelfs dan moet je gewoon opletten.
Zeker de eerste vlucht. even 100x landingsaanvlucht en doorstart doen.
kijken wat hij prettig vind, of hij graag langzaam vliegt of niet.
hierin werken zoveel kleine dingetjes mee.. uitslagen, zwaartepunt, prop, positie van alle zaken. kan een toestel soms net wat uitdagender maken dan de ander.
Bij schaal is het zeer zeker bij ieder toestel redelijk anders.
vlieg je altijd schaal, ben je gewend aan de specifieke manier van landen.
maar schaal is wat zwaarder, is zodoende ook een stuk kritischer als het op stall aan komt
als je wisselt tussen verschillende categorien toestellen, is dat wel eens ff opletten.
Beste advies: houdt je gedachtes open, verval niet in een "standaard"
ook tijdens standaard landingen gebeurt wel eens wat, als je ieder landing goed meekijkt en denkt, ben je de kist sneller voor.
gewoon iedere keer als je een kist vliegt, gewoon ff een paar keer de landingsvlucht doen
even je achterhoofd opfrissen over hoe deze kist het ook alweer fijn vond.
hou je ze het langste heel.
qua romp en zo, kan lastig zijn als hij wat zijwindgevoelig is.
aan de andere kant leer je dan ook mooi met je roer werken als je een beetje scheef tov de wind op het veld aankomt.
liefst recht tegen de wind in, dan heb je het hele probleem niet.
gewicht is daarin natuurlijk een factor, maar is niet perse bepalend..
soms heb je zware kisten die in wind niet lekker vliegen. Soms heb je hele lichte kisten die het juist heel goed doen.
persoonlijk zou ik niet perse alleen voor de wind een ander toestel erbij halen.
al is het natuurlijk wel prettig als je met windkracht 5 lekker ontspannen kunt vliegen. al zal dat met windkracht 5 zowieso niet het geval zijn
soms niet.
het is wel zo dat de meeste toestellen hun eigen manier willen hebben bij de landing.
Vlieg je maar met 1 type toestel (bijvoorbeeld, je vliegt alleen de echte 3d modellen) dan zal dat onderling nog wel meevallen.
Maar zelfs dan moet je gewoon opletten.
Zeker de eerste vlucht. even 100x landingsaanvlucht en doorstart doen.
kijken wat hij prettig vind, of hij graag langzaam vliegt of niet.
hierin werken zoveel kleine dingetjes mee.. uitslagen, zwaartepunt, prop, positie van alle zaken. kan een toestel soms net wat uitdagender maken dan de ander.
Bij schaal is het zeer zeker bij ieder toestel redelijk anders.
vlieg je altijd schaal, ben je gewend aan de specifieke manier van landen.
maar schaal is wat zwaarder, is zodoende ook een stuk kritischer als het op stall aan komt
als je wisselt tussen verschillende categorien toestellen, is dat wel eens ff opletten.
Beste advies: houdt je gedachtes open, verval niet in een "standaard"
ook tijdens standaard landingen gebeurt wel eens wat, als je ieder landing goed meekijkt en denkt, ben je de kist sneller voor.
gewoon iedere keer als je een kist vliegt, gewoon ff een paar keer de landingsvlucht doen
even je achterhoofd opfrissen over hoe deze kist het ook alweer fijn vond.
hou je ze het langste heel.
qua romp en zo, kan lastig zijn als hij wat zijwindgevoelig is.
aan de andere kant leer je dan ook mooi met je roer werken als je een beetje scheef tov de wind op het veld aankomt.
liefst recht tegen de wind in, dan heb je het hele probleem niet.
gewicht is daarin natuurlijk een factor, maar is niet perse bepalend..
soms heb je zware kisten die in wind niet lekker vliegen. Soms heb je hele lichte kisten die het juist heel goed doen.
persoonlijk zou ik niet perse alleen voor de wind een ander toestel erbij halen.
al is het natuurlijk wel prettig als je met windkracht 5 lekker ontspannen kunt vliegen. al zal dat met windkracht 5 zowieso niet het geval zijn