WillydeWoofer
Forum veteraan
Maar vanaf vandaag wet jet!
Het is goed weer, succes met de maiden.
![]()
Dank je. Wel jammer dat het juist vandaag 1 april is

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar vanaf vandaag wet jet!
Het is goed weer, succes met de maiden.
![]()
Een heli is geen vergelijking met een vleugelvliegtuig.
Ik heb beide gedaan.
Goed heli kunnen vliegen, dus ook netjes opstijgen, netjes landen en goed hoveren is het moeilijkste.
Het vliegen is met wat hulpmiddelen goed zelf te leren.
Ik heb de eerste lessen genomen bij Flycam en ben toen zelf, elke dag in de pauze, gaan oefenen.
Groot kruis eronder met pingpong balletjes op het end en je kan oefenen.
Een vliegtuig moet echt vliegen en kan je ook niet even stilhangen.
In de praktijk vond ik modelvliegen met vliegtuigen leuker en uitdagender.
Heli vliegen is een beetje als met autootjes rijden, als het stuk gaat koop je nieuwe onderdelen en ga je weer verder.
Maar over het model van Wil.
Elke zender heeft een standaard programma, 4 kanalen zonder mixers.
Dat had je voor de Easystar moeten gebruiken, niet een rolroer kanaal voor het richtingroer gebruiken.
Om te binden moet je altijd iets kortsluiten of een knopje indrukken tot er iets gaat knipperen of piepen.
Elk merk heeft een bepaalde kanalen indeling.
Bij Graupner is motor altijd 1, richting altijd 3 en rolroeren ligt een beetje aan de vleugelindeling, vaak 2 en 5.
Dat zal bij Multiplex ook wel zo zijn.
Leer uw zender.
GJ
Heli vliegen is een beetje als met autootjes rijden, als het stuk gaat koop je nieuwe onderdelen en ga je weer verder.
Ik was gisteravond na het vliegen even langs de Mac Drive. Staat ook iemand met een interessante baan: Bij elke auto die aankomt vertellen dat je er alleen maar kunt pinnen.......reuzejob![emoji1787]Ach, Bali is veilig en de mensen zijn heel aardig.
Probleem was de medicijnen maar op zich had ik daar ook een oplossing voor gevonden.
Ik was even in Nederland in de supermarkt, wat een overdreven gedoe allemaal, het begon allemaal al op Schiphol.
Je zit 16 uur in een conservenblik met 400 man.
Dan stap je uit en zit de security meteen te zeuren, hou anderhalve meter afstand.
Man, we zaten op 75 cm van elkaar in dat vliegtuig.
Kom je bij je auto aan met duits kenteken hebben ze de motorkap en linkerkant bewerkt met een sleutel, kras van voren tot achter.
Ga je de supermarkt in staan er ook weer van die semi werklozen te kijken of je wel afstand houd.
Kon je in Duitsland, alles vrij normaal, supermarkten vol, geen beveiliging of stress.
Alleen een plexiglas scherm bij de kassa.
Ik probeer het even vol te houden tot een uur of 8 vanavond maar ik ben kapot, ben nu al iets van 32 uur wakker.
Er lagen allemaal leuke dingen op me te wachten, ook de nieuwste regelaar uit China.
Spulletjes!!!!!
Ach, Bali is veilig en de mensen zijn heel aardig.
Probleem was de medicijnen maar op zich had ik daar ook een oplossing voor gevonden.
Ik was even in Nederland in de supermarkt, wat een overdreven gedoe allemaal, het begon allemaal al op Schiphol.
Je zit 16 uur in een conservenblik met 400 man.
Dan stap je uit en zit de security meteen te zeuren, hou anderhalve meter afstand.
Man, we zaten op 75 cm van elkaar in dat vliegtuig.
Kom je bij je auto aan met duits kenteken hebben ze de motorkap en linkerkant bewerkt met een sleutel, kras van voren tot achter.
Ga je de supermarkt in staan er ook weer van die semi werklozen te kijken of je wel afstand houd.
Kon je in Duitsland, alles vrij normaal, supermarkten vol, geen beveiliging of stress.
Alleen een plexiglas scherm bij de kassa.
Ik probeer het even vol te houden tot een uur of 8 vanavond maar ik ben kapot, ben nu al iets van 32 uur wakker.
Er lagen allemaal leuke dingen op me te wachten, ook de nieuwste regelaar uit China.
Spulletjes!!!!!
Een heli is geen vergelijking met een vleugelvliegtuig.
Ik heb beide gedaan.
Goed heli kunnen vliegen, dus ook netjes opstijgen, netjes landen en goed hoveren is het moeilijkste.
Het vliegen is met wat hulpmiddelen goed zelf te leren.
Ik heb de eerste lessen genomen bij Flycam en ben toen zelf, elke dag in de pauze, gaan oefenen.
Groot kruis eronder met pingpong balletjes op het end en je kan oefenen.
Maar over het model van Wil.
Elke zender heeft een standaard programma, 4 kanalen zonder mixers.
Dat had je voor de Easystar moeten gebruiken, niet een rolroer kanaal voor het richtingroer gebruiken.
Om te binden moet je altijd iets kortsluiten of een knopje indrukken tot er iets gaat knipperen of piepen.
Elk merk heeft een bepaalde kanalen indeling.
Bij Graupner is motor altijd 1, richting altijd 3 en rolroeren ligt een beetje aan de vleugelindeling, vaak 2 en 5.
Dat zal bij Multiplex ook wel zo zijn.
Leer uw zender.
GJ
Mooi om te lezen dat je er zoveel plezier aan beleeft.Heli's zijn inderdaad anders in de omgang dan een vliegtuig.
heli is veel geconcentreerder vliegen.
je kan echt niet wegkijken.
met zn 2en vliegen kan alleen als de 2e hoog vliegt..
zijn wat restricties waar de gemiddelde vliegtuigpiloot wel eens aan moet wennen. als ze samen met je willen vliegen.
meestal gaan ze het pas echt snappen, als ze zelf gaan helivliegen.
en inderdaad. schade = onderdelen halen en erop bouten.
alleen moet je veel kritischer zijn dan bij auto of vliegtuig, een krasje of scheurtje ergens kan zomaar een explosie in de lucht zijn na een paar vluchten.
Persoonlijk vlieg ik beide.
van vliegtuigen vind ik leuk dat je zoveel zelf kan bouwen aan die dingen.
minder kritisch, lekker raggen in de lucht, als het misgaat valt de neus toch wel weer omlaag (en weet je waar hij heen gaat)
heli is dan weer leuk omdat je in de regel de figuren echt door moet hebben, voor ze ook echt lukken.
heeft beide wat.
Op de Multiplex heb ik het programma Easy gebruikt. Dat is voor een basis toestel met aelerons.
Voor een toestel zonder aelerons is geen vast programma, voor zover ik weet. Ik zal straks eens kijken. Wel weer voor b.v. een delta.
Ik ben inderdaad aan het leren hoe het e.e.a. werkt en als het lukt schrijf ik het meteen op.
Ik heb gisteren eerst 600 keer de lipo aangesloten en weer los gemaakt. Het knopje in, dan weer uit. De zender aan, de zender uit. De zender aan terwijl.....
De zender uit, terwijl ............. Grote goedheid. Jammer dat niemand bij ons met Multiplex vliegt. Ik moest weer zo nodig iets anders.
Op het laatst, door wat te prutsen, ging er iets piepen en kwam de ontvanger op het scherm te staan.
Hoe de kanalen zitten, wist ik al. Ik had alleen verkeerd gekeken. Dat maakte het zoeken er niet makkelijker op.
Aanzienlijk belangrijker: Je bent weer veilig terug van Bali. Fijn te horen.