De snelle avonturen van WdeW

Die Linker, is die nou zo heel kort bij de servohevel, of lijkt dat op de foto maar zo. Lijkt er amper doorheen te komen.
Ik vraag me dan ook weer af, wat voor geluid zou het maken als je die L en R tape er op laat zitten tijdens het vliegen.

Die Linker, is die nou zo heel kort bij de servohevel, of lijkt dat op de foto maar zo. Lijkt er amper doorheen te komen.
Ik vraag me dan ook weer af, wat voor geluid zou het maken als je die L en R tape er op laat zitten tijdens het vliegen.
Dat gaat heel mooi klinken Johan.

De passing is er, alles goed in lijn en haaks. Als het mooi zit, kan je de haken inkorten en gaan takelen.
Tape en 30 minuten epoxyverlijmd en servo zowat tegen de ligger…
Dan moet het wel goed wezen.

DSCN6135.JPG

Laatst bewerkt:
De passing is er, alles goed in lijn en haaks. Als het mooi zit, kan je de haken inkorten en gaan takelen.
Tape en [emoji6[emoji640][emoji637]] minuten epoxyverlimd en servo zowat tegen de ligger…
Moet het wel goed wezen.

Ja, ga ik morgen doen.
De ervaring van 20 jaar slotracen met wingcars komt goed van pas. Dat was precisie-werk.

upload_2024-12-2_9-37-58.jpeg

De lexaan bodies moest je zelf maken.
Chassis solderen, uitlijnen.
Motor opbouwen: de can symetrisch maken, magneten matchen en inbouwen, speling tandwielen bepalen, ankers afdraaien, etc.

Laatst bewerkt:
Betreft netjes werken... hoeft niet in het bijzonder... maar het mag...
Maar bij freeswerk.. zoals een servo uitsparing, maak ik gebruik van een tape-masker...
Kan je mooi binnen de lijntjes met vaste hand strakke afwerking realiseren...
Kniesoor die daar op let... :rolleyes:

Betreft netjes werken... hoeft niet in het bijzonder... maar het mag...
Maar bij freeswerk.. zoals een servo uitsparing, maak ik gebruik van een tape-masker...
Kan je mooi binnen de lijntjes met vaste hand strakke afwerking realiseren...
Kniesoor die daar op let... :rolleyes:

Het geeft een goed gevoel om iets zo goed mogelijk te doen. Het houdt je ook scherp.

Schilderstape is bijzonder handig. Ik zet daar diverse lijnen op uit. Geodriehoek er bij en hup faldera daar gaat ie weer.

20241207_194404.jpg
20241207_194356.jpg
Het was stil aan de overkant. Ja, zeg dat wel.
De hoofdpersoon kon niet meer uit zijn ogen kijken, vanwege een stevige verkoudheid. De week daarna, mocht hij gezellig plaats nemen in de stoel van de implantoloog. Over dit gezellig treffen straks meer.
Willemien de Woofer(achter elke modelbouwvlieger staat een sterke vrouw) was vorige week al vier weken aan het hoesten en deze week al vijf weken.
Een vrouw en een fiets, het is altijd wel iets
Mijn hoofdassistent, die al een poosje rondloopt met een nieuwe aorta (ik dacht van Gardena!?) werd nog even flink aan het schrikken gemaakt, door een overijverige ziekenhuisafdeling.

Maar inmiddels de Avionik maar weer eens even ter hand genomen. Gelijk jullie tips even bij elkaar gezet en weer verder.
De servo's 2mm opgeschoven en het geheel gaat zeker passen. Komende week alles even laten draaien en kijken of er overal genoeg bewegingsvrijheid is.
De servo's zitten nog niet vast.

Ook maar weer eventjes een paar nieuwe fotootjes, al geven die een wat vertekend beeld.
Oké, ze komen boven de tekst te staan.

Laatst bewerkt:
Hierbinnen staan nog steeds twee lappenmanden.
Maar er is ook ook goed nieuws, het plan is om dinsdag de ailerons op hun plek te gaan zetten. Daarmee komt zowaar het einde in zich.
Nog even wachten tot het buiten 20 graden met een zonnetje is en dan gaat de ultieme droom de lucht in.

Back