De Tupkercup

Ik las dat er ook nog de Twister moet zijn ,een ontwerp van Paul Tupker
weet hier iemand iets over?
moet ergens in de jaren 60 een aeromodeller tekening zijn geweest
en zijn hier nog tekeningen van?

Herbert, wáár heb je gelezen dat Paul in de jaren '60 een model met de naam Twister zou hebben ontworpen? Mij is daar niets over bekend, maar misschien dat Henk of Bruno daar meer van weten. Is het niet mogelijk dat je je vergist? Ik ken de Twister alleen als een 6cc plankromp stunttrainer bouwdoos van SIG, overigens niet uit de jaren '60, maar '70.

Stuur je me nog even je adres voor het versturen van de tekening van de SULS Record Trainer?

Ik heb nog een keer gekeken en is volgens mij uit 1966,en het model heet de Twister
designe by Paul Tupker met ares en nobler constructie
en meer weet ik ook niet helaas :(

Interessant, maar je zegt dat je "nog een keer gekeken" hebt, maar waar (of waarin heb je dan gekeken?)

Heb het op een schijfje staan die ik al eens gekregen heb van iemand
maar heb nu een nieuwe pc waar ik alle dingen een beetje aan het uit zoeken ben
toen ik plots het ding kon bekijken en toen daar dit stukje in vond 8O

Herbert zei:
Ik heb nog een keer gekeken en is volgens mij uit 1966,en het model heet de Twister
designe by Paul Tupker met ares en nobler constructie
en meer weet ik ook niet helaas :(

normal_aeromodeller%20annual%201964-65%20twister.jpg

Herbert dit is hem!

Herbert zei:
Gerben wat krijg je weer voor mekaar wat niet voor mekaar krijg :?:

Herbert jongen, ik heb geleden bij het leren uploaden met dit forum. Kijk maar naar de voorgeschiedenis.

Als je een nieuwe computer hebt, kijk dan even naar de instellingen onder aan. Met de BBcode is dikke shit, daar moet je mee spelen, door het aanvinken en terug niet aan vinken. En check de statement haken om de URL passage: links
.

Dat kan helpen.

normal_DSC_0013.jpg

wil even mijn Eucalypta voorstellen,met een brandnieuwe Merco 35 aan boord
vind het een erg leuk model om te bouwen,vleugel is uitneembaar gemaakt
en hoop dat het een beetje lekker vliegt ,dit Tupker model

Wauw, wat een schitterend model, zwart is geen voor de hand liggende keus, maar de lijnen zijn fantastisch. Ik wil ook een Eucalypta (II officiëel!). Daarmee ga je vast goed presteren, zowel in stunt als in de Tupkercup. En mijn complimenten (ook aan Gerben) voor het boven water halen van de Twister van Paul, daar wist ik nog niets van. Hij komt zo te zien uit een Aeromodeller Annual. Ik ken iemand die die bijna allemaal heeft, dus nu moet ik alleen nog uitvinden welk jaar (Gerben?), dan kan ik hem opzoeken. Waarschijnlijk toch wel van voor 1975, dus dan droeg hij al eerder de naam Twister dan de SIG Twister (althans, ik weet niet wanneer dat ontwerp gemaakt is, misschien al behoorlijk ver vóór het uitkomen van de bouwdoos). De Amerikanen zullen dit ook leuk vinden als het ontwerp dateert van vóór de cut-of date voor Classic, dan kunnen ze zich inschrijven met een Twister, wat stormen van protest zal oproepen omdat die niet toegelaten is in classic, en dan met een wel toegestaan en voor hen volkomen onbekend model aankomen! Bruno, kun jij achterhalen of Paul een uitgewerkte tekening van de Twister heeft?

FOX35 zei:
Wauw, wat een schitterend model, zwart is geen voor de hand liggende keus, maar de lijnen zijn fantastisch. Ik wil ook een Eucalypta (II officiëel!). Daarmee ga je vast goed presteren, zowel in stunt als in de Tupkercup. En mijn complimenten (ook aan Gerben) voor het boven water halen van de Twister van Paul, daar wist ik nog niets van. Hij komt zo te zien uit een Aeromodeller Annual. Ik ken iemand die die bijna allemaal heeft, dus nu moet ik alleen nog uitvinden welk jaar (Gerben?), dan kan ik hem opzoeken. Waarschijnlijk toch wel van voor 1975, dus dan droeg hij al eerder de naam Twister dan de SIG Twister (althans, ik weet niet wanneer dat ontwerp gemaakt is, misschien al behoorlijk ver vóór het uitkomen van de bouwdoos). De Amerikanen zullen dit ook leuk vinden als het ontwerp dateert van vóór de cut-of date voor Classic, dan kunnen ze zich inschrijven met een Twister, wat stormen van protest zal oproepen omdat die niet toegelaten is in classic, en dan met een wel toegestaan en voor hen volkomen onbekend model aankomen! Bruno, kun jij achterhalen of Paul een uitgewerkte tekening van de Twister heeft?

PP, even opletten.
Ik heb al geschreven , dat ik hem eerlijk gestolen heb van Herbert. Herbert komt alle eer toe in deze. Hij heeft kennelijk een Aeromodeller Annual te pakken. daar staat een schat van gegevens in.
Ik heb het ding ,om toch , via mijn PC op het forum gezet. Hij weet daarom meer dan ik!

Herbert zei:
Wil even mijn Eucalypta voorstellen,met een brandnieuwe Merco 35 aan boord.
Vind het een erg leuk model om te bouwen,vleugel is uitneembaar gemaakt en hoop dat het een beetje lekker vliegt ,dit Tupker model
En ja hoor! We hebben er weer een nieuwe MSMB bij! :banana: (MooieStuntModellenBouwer). :teacher: Lichte (Staystrate 0.12) 18 m lijnen gebruiken. De Merco was (is?, mede gezien de oversize demper) zwaarder dan de Fox, heb je daar rekening mee gehouden i.v.m. het zwaartepunt?

Bruno van Hoek zei:
FOX35 zei:
Bruno, kun jij achterhalen of Paul een uitgewerkte tekening van de Twister heeft?
Je hebt een P.B.

Bruno als je meer gegevens hebt van de Twister,hoor ik dat graag
heb achterhaald dat het model uit 1964 stamt,ontworpen voor een Fox 59 met Veco shaft extension
dit moet wel een beest van een model zijn ,dacht dat de wingspan 64 inch is
en bedankt voor de complimenten die jullie gaven over mijn Eucalypta,ben al zeer blij dat Bruno het zijn goedkeuring kan verdragen
daar kan ik weer een beste tijd op teren .het is een mooi model en blinkt uit in zijn eenvoud met bouwen
Heb wat gegevens op een schijfje staan over de Twister

Bruno heeft met het mailadres van Paul gegeven en ik heb hem net een mail gestuurd om te weten te komen wat Paul nog van het model weet. Goh, uit 1964, mijn geboortejaar! Als er een Fox 59 in werd gebruikt hoeven we niet te hopen dat iemand er een met de originele motor kan bouwen, want die kom je niet veel tegen. Met name de long-shaft versie is een echte verzamelaarsmotor, maar omdat deze met extensie werd gebruikt zal dit misschien de latere en gewonere 59 zijn, maar ik heb nog nooit een 59 in levende lijve gezien. Omdat de ST60's ook al zeldzaam zijn is dit misschien een goede kandidaat voor een Stalker of Duoble Star 60, of misschien kan de ST G51 het ook aan.

PP het zou te gek zijn als er een tekening van dit monster op duikt
heb nog een zeer mooie ST 60 werkloos in de kast liggen ,dus wat dat betreft
Ik hoop dat je wat info bij Paul krijgt,hij moet zich toch vereerd voelen met een Tupkercup :P

FOX35 zei:
Bruno heeft met het mailadres van Paul gegeven en ik heb hem net een mail gestuurd om te weten te komen wat Paul nog van het model weet. Goh, uit 1964, mijn geboortejaar! Als er een Fox 59 in werd gebruikt hoeven we niet te hopen dat iemand er een met de originele motor kan bouwen, want die kom je niet veel tegen. Met name de long-shaft versie is een echte verzamelaarsmotor, maar omdat deze met extensie werd gebruikt zal dit misschien de latere en gewonere 59 zijn, maar ik heb nog nooit een 59 in levende lijve gezien. Omdat de ST60's ook al zeldzaam zijn is dit misschien een goede kandidaat voor een Stalker of Duoble Star 60, of misschien kan de ST G51 het ook aan.
Fox 59 rings a bell.... Ik heb deze kist aan de muur zien hangen in het oudste clublokaal van Daedalus (Amsterdam) in de 2e (of 3e, daar wil ik vanaf wezen) Schinkelstraat...

Laatst bewerkt:
Bruno van Hoek zei:
Nee, niet van Hoek, in dit geval van der Meer...
Ik geef alleen de voorzetjes....

eigenlijk ben ik er ook benieuwd naar,ik kreeg hem gisteren uit een cd rommetje getoverd
En moet eerlijk zeggen ik ken dit model ook niet.
een Veco extension shaft werd ook op een Fox 35 gebruikt,zijn die dingen nog in omloop?
ken dit systeem niet ,zag dat de Loriot van Claus Maikis hier ook gebruik van maakt

Back