Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Herbert zei:Ik heb nog een keer gekeken en is volgens mij uit 1966,en het model heet de Twister
designe by Paul Tupker met ares en nobler constructie
en meer weet ik ook niet helaas![]()
Herbert zei:Gerben wat krijg je weer voor mekaar wat niet voor mekaar krijg :?:
FOX35 zei:Wauw, wat een schitterend model, zwart is geen voor de hand liggende keus, maar de lijnen zijn fantastisch. Ik wil ook een Eucalypta (II officiëel!). Daarmee ga je vast goed presteren, zowel in stunt als in de Tupkercup. En mijn complimenten (ook aan Gerben) voor het boven water halen van de Twister van Paul, daar wist ik nog niets van. Hij komt zo te zien uit een Aeromodeller Annual. Ik ken iemand die die bijna allemaal heeft, dus nu moet ik alleen nog uitvinden welk jaar (Gerben?), dan kan ik hem opzoeken. Waarschijnlijk toch wel van voor 1975, dus dan droeg hij al eerder de naam Twister dan de SIG Twister (althans, ik weet niet wanneer dat ontwerp gemaakt is, misschien al behoorlijk ver vóór het uitkomen van de bouwdoos). De Amerikanen zullen dit ook leuk vinden als het ontwerp dateert van vóór de cut-of date voor Classic, dan kunnen ze zich inschrijven met een Twister, wat stormen van protest zal oproepen omdat die niet toegelaten is in classic, en dan met een wel toegestaan en voor hen volkomen onbekend model aankomen! Bruno, kun jij achterhalen of Paul een uitgewerkte tekening van de Twister heeft?
Je hebt een P.B.FOX35 zei:Bruno, kun jij achterhalen of Paul een uitgewerkte tekening van de Twister heeft?
En ja hoor! We hebben er weer een nieuwe MSMB bij!Herbert zei:Wil even mijn Eucalypta voorstellen,met een brandnieuwe Merco 35 aan boord.
Vind het een erg leuk model om te bouwen,vleugel is uitneembaar gemaakt en hoop dat het een beetje lekker vliegt ,dit Tupker model
Bruno van Hoek zei:Je hebt een P.B.FOX35 zei:Bruno, kun jij achterhalen of Paul een uitgewerkte tekening van de Twister heeft?
Fox 59 rings a bell.... Ik heb deze kist aan de muur zien hangen in het oudste clublokaal van Daedalus (Amsterdam) in de 2e (of 3e, daar wil ik vanaf wezen) Schinkelstraat...FOX35 zei:Bruno heeft met het mailadres van Paul gegeven en ik heb hem net een mail gestuurd om te weten te komen wat Paul nog van het model weet. Goh, uit 1964, mijn geboortejaar! Als er een Fox 59 in werd gebruikt hoeven we niet te hopen dat iemand er een met de originele motor kan bouwen, want die kom je niet veel tegen. Met name de long-shaft versie is een echte verzamelaarsmotor, maar omdat deze met extensie werd gebruikt zal dit misschien de latere en gewonere 59 zijn, maar ik heb nog nooit een 59 in levende lijve gezien. Omdat de ST60's ook al zeldzaam zijn is dit misschien een goede kandidaat voor een Stalker of Duoble Star 60, of misschien kan de ST G51 het ook aan.
Bruno van Hoek zei:Nee, niet van Hoek, in dit geval van der Meer...
Ik geef alleen de voorzetjes....