De xx meter club

54 meter bij windstil weer is behoorlijk hoog. Dan ga je een heel eind richting de 70 meter met een beetje wind, een beetje ballast en een goede bel eronder.

Er is wel een duidelijk verschil te zien tussen de worpen met en zonder een apparte preset in de eerste seconde van de worp. scheelt toch wat meters zon preset :)

Robert,

wat me opvalt in de grafiek van posting #75 is dat de hoogte nooit lager is dan 4,5 meter.
Is de hoogtemeter wel gereset terwijl het model op de grond lag?

Bas

wat me opvalt in de grafiek van posting #75 is dat de hoogte nooit lager is dan 4,5 meter.
Is de hoogtemeter wel gereset terwijl het model op de grond lag?

De hoogtemeter is zo ingesteld dat hij pas begint met loggen vanaf 5 meter, vandaar.

Nog een bijdrage aan de xx meter club

20%20maart%202011.jpg

Een log van vorig jaar die ik nog had staan. 1ste worpje gelijk in een bel en weg. Ik ben maar weer heel snel naar beneden gegaan omdat ik mijn dlg nauwelijks meer kon besturen op die hoogte.

ikzelf heb ook een Zlog liggen, maar ik krijg hem niet uitgelezen op de pc (snap er ook geen moer van) helaass....

ik weet het niet precies meer, ik krijg wel een paar meldingen dat ie t vond, maar wat het precies was durf ik na 1j nietmeer te zeggen. het leek of er geen data te vinden was

Vandaag voor het eerst met de OpenAltimeter gevlogen.
Nagenoeg windstil weer, geen ballast, Tantalus6.

Het is te vergelijken met wat ik vroeger gemeten heb, zo'n 52 meter.
Slechts 1 vlucht met stijg en toen was plots mijn zenderaccu leeg, dus snel landen.
Ingooien voor een sessie is wat lager dan 50, een slechte worp was 47 meter. 70 meter lijkt me nog ver weg.

2011-10-29OA.jpg

Loet

Dat klopt, ik heb 2 sessies gevlogen. De tweede begon nadat ik de "lange" vlucht moest afbreken en we een rookpauze hebben gehad.

Na de lange vlucht zie je de temp doorstijgen nog even doorstijgen naar een hogere temperatuur, het model lag op de grond met de accu nog aangesloten.
Die heb ik losgekoppeld en ben met een andere kist gaan vliegen (zonder de OA).

2011-10-29OA.jpg

Na een tijdje weer met de Tantalus6 gaan vliegen, je ziet dan weer een lage starttemperatuur die weer langzaam oploopt en dan stabiel blijft.

De spanning blijft ook erg mooi, ik vlieg met 1S lipo met voltagebooster (info voor de anderen).

Er kan met de OA ook een servo gemonitord worden, die functie had ik niet aanstaan.

Loet

vandaag voor het eerst met een loggertje aan boord gevlogen. Niet eens zon verkeerd dagje. eerste vlucht met de logger was het direct raak. Meerdere bellen gehad en allemaal afgebroken toen de kist nog goed zichtbaar was. Daarna snel geland omdat ik gebeld werd :lol:

scaled.php

Als je echt wil opscheppen, dan doe je een lichte worp bovenhands, javalin style met een start hoogte van om en bij de 10 meter en stijg je tot 100 meter in een kleine trage bel (mag best 20 minuten duren heh) ;-)

Cheers,
Johan

Back