De xx meter club

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door j.knippels, 14 apr 2009.

  1. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Harderwijk
    Denk er aan: Je hebt ook nog een usb-serial dongle nodig om te open altimeter te gebruiken. Maar dan heb je dan ook een erg handige altimeter die zo nodig kunt aanpassen qua software op je eigen wensen. Ik gebruik hem al langer dan een jaar en ben erg tevreden.
    Henk
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
  4. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Harderwijk
    Geen idee of die gaat werken. Op de site van Open Altimeter staat het juiste type. Bovendien is de spanning 3,3V van belang. Even googelen en je hebt er een te pakken voor 10 a 15 euro.
     
  5. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.830
    Locatie:
    Vlaardingen
  6. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Helaas te vroeg afgebroken:mad: 376.4 meter

    [​IMG]
     
  7. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    storing, toch te veel carbon????

    Zo, werd ik effe ruw wakker geschud. Zit ik 80mtr hoog, en wat verder weg. Reageert de Zone V2 opeens niet meer!! Dikke spiraal naar beneden. (en ja, nog steeds trutworpjes...)

    [​IMG]

    Alles nog heel en goed geland, maar wat het nu was.....

    - Kan een carbon disser vleugel 2.4ghz afschermen? Vast niet, want ook die carbon D-boxen worden zonder probleem gevlogen.
    - Is een glas neus met: 3*.08mm carbon strip onder de cockpitkap en links en rechts van e servoplank 2x 24k roving toch te veel carbon versteviging. Lijkt me ook vreemd. De antenne heb ik zelfs buiten de romp liggen. En dan nog wat, het is m, vierde DLG die een dergelijke hoeveelheid carbon rond de ontvanger heeft zitten. Bij alle 4 ook de antenne van de M-link ontvanger naar buiten, voor de zekerheid.

    In ieder geval zal de eerste de beste echte thermiek bel voor wat spanning zorgen....
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2012
  8. fireforx309

    fireforx309 Guest

    @ berrie, ik kreeg met mijn futaba ontvangers zelfs storingen in de 2.4ghz vriendelijke rompen van de flow, en de helios.
    met als gevolg dat ik de antennes nu ALTIJD buiten de romp laat komen.

    heb het sindsdien nooit nog voorgehad.

    mss maar best ook eens doen?
     
  9. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    @Fireforx, zoals geschreven liggen bij mij alle antennes buiten de romp.


    Ik ga maar eens een reikwijdte test doen. En deze keer niet IN de thermiek ;) Volgens mij kan je de Cockpit SX in zend vermogen temperen om de test uit te voeren.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2012
  10. fireforx309

    fireforx309 Guest

    ik bedoel, de hele antenne, zo veel als mogelijk, en niet alleen het laatste "blote" stukje...


    :) auto nemen, walkie talkie, en dan een eindje gaan rijden ;) (liefst in een weide omgeving)
    zo weet je ineens de volledige range check over de grond , dan heb je dat ZEKER ook in de lucht
     
  11. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Hallo Berrie
    ik heb bij mijn DLG de antenne ook naar buiten gevoerd, naar boven en had een paar maal ook zo een fenomeen. Plotseling dook de DLG naar beneden, geen reakties op knuppel uitslagen. Gelukking geen 50 meter zoals bij jou, dan zat ik waarschijnlijk op -10;). En vlieg ook M-link. Cockpit SX met RX 5 light. In moment denk ik dat het aan mijn houding ligt. Soms merk ik dat ik de zender naast me heb in plaats van voor me. Ik vlieg soms met mijn hele lichaam in plaats van alleen mijn vingers het werk te laten doen.:p Heb vandaag een belletje gehad! Mijn DLG werd als het ware naar boven gezogen, ook zeer turbulent. Mijn cirkelen zag uit als achtbaan rijden. Op een gegeven ogenblik heb ik ook angst gekregen en bewust naar beneden gestuurd.
     
  12. Jan Somers

    Jan Somers

    Lid geworden:
    2 apr 2011
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Lemmer
    Alhoewel volkomen off-topic:
    Ook ik heb problemen met de Multiplex Cockpit SX 2,4 Ghz gehad.
    Was vorig jaar april toen ik met een foamy (!) met buiten uitstekende antennes vloog.
    Er kwam toen eind april 2011 een
    "Wichtiger Sicherheits-Hinweis zur COCKPIT SX M-LINK mit Firmware-Version 3.05 oder 3.06" van Multiplex
    Inmiddels zou met Firmware versie 3.08 het probleem zijn opgelost; zie de website van Mutiplex.
    Ik vlieg al een tijd met deze firmware zonder problemen, maar ik vertrouw het zaakje gezien jullie en andere berichten toch nog niet echt.
    Tijd om naar iets anders uit te kijken (?!)
     
  13. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Allen hartelijk dank voor het meedenken, ook via PB! Fijn.

    Ik moet vooralsnog duidelijk aangeven dat ik nu twee volle seizoenen zonder 1 probleem vlieg met de Cockpit SX. Welke Firmware op mijn zender staat zal ik nog even controleren. Ik ben niet van plan om op iets anders over te stappen. Spul van een gerenommeerd merk, moet volkomen betrouwbaar zijn.

    Ik zal ook een langer stuk antenne uit de romp laten steken.

    En de oorzaak kan natuurlijk altijd iets anders zijn.
     
  14. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Ik heb met MPX, zowel SX (met Spektrum moduul) als RoyalPro met origineel 2.4 GHz en RX-7-DR-M-Link storingen gehad die aan mijn mobiel te wijten waren.
    Niet dat de HF dan een probleem geeft maar de microprocessor kan op tilt gaan door de matige afscherming bij MPX.
    Heeft me 1 F3B kist gekost en een repareerbare schade bij een kleinere electro.
    Multiplex heeft mij in een mail erkend dat dit een probleem kan zijn. Ik vlieg nu altijd met mijn mobiel in mijn zenderkoffer of geheel uitgezet.

    Ik hoop dat de nieuwe zenderserie hier betere afscherming heeft zoals de meeste andere merken.

    Rick
     
  15. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Bij mij zit er V3.00 op. Geen 3.05 of 3.06, dus ook geen probleem.
     
  16. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik heb z'n schwans er nu volledig uithangen. Vanavond even het stroomvoorzieningscircuit langs lopen. Dan kan ik morgenmiddag kijken hoe hoog het nog goed gaat....
     
  17. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Helaas is de logfile verloren gegaan tijdens dat de RAM3 leeggezogen werd door de PC.

    Anyway, afgelopen woensdagmiddag heb ik hoog gezeten met de Zone V2, en NUL problemen ervaren. Op de andere DLG's ook geen problemen.

    Het was een heerlijk middagje.

    [​IMG]

    Voor de info: Ik heb nu dus een groter deel van de antenne buitenboord hangen. Zoals Firefox309 ook doet.
     
  18. fireforx309

    fireforx309 Guest

    ikzelf ook nog nooit problemen ervaren (zowel assan als futaba) , gewoon altijd , ook in houtbouw kisten, zo ver als mogelijk naar buiten...
    ook liefst naar beneden wijzend, en dit onder 45-90°.

    ik krijg al kriebels als ik soms van die antennes tegen de carbon zie liggen ;)

    (bij testen wees het uit dat wanneer ik ze TEGEN carbon aanplak, of in de romp steek ik niets dan storing kreeg) het ligt dus echt wel aan de carbon.
     
  19. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Hallo, ik heb de OpenAltimeter met FTDI breakout board gekregen en geinstaleerd! Maar heb problemen de 'lost model' funktie op mijn Multiplex Cockpit SX te installeren. Ik had graag de funktie van de OA op de rechter schuifregelaar. Het afvragen van de hoogte gaat maar de lost model funktie krijg ik niet voor mekaar.
    Heeft iemand de oplossing:help:
     
  20. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Hallo, het is me toch gelukt! Eerst nog eens nieuw moeten flashen omdat de OA niks meer deed(schrik) Nu kan ik via mijn zender max hoogte en werphoogte afvragen. Ik heb het tempo van de beeps iets vertraagd om gemakkelijker te kunnen tellen:rolleyes: Maar wat een ontmoediging! Mijn werphoogte bedraagt maar 35 meter ( hoogste worp) Dat wordt nog oefenen.:cool:
     

Deel Deze Pagina