De xx meter club

Handstartje op de 2-de dag in Vercelli 2012, 632.8 meter!!!!:D

handstartVercelli2012.jpg

Heb je dan een verrekijker op je hoofd of zo, of ben je 25 billion dollar man met bionische ogen?:p

neej gewoon ogen van een arend.... kost minder dan zo een bril van je domi.

@loet.... geen schrik om even te niezen dan? :)

He Domi,

Ja dacht dat Loet een grap maakte.
Maar bij nader inzien lijkt het me erg aannemelijk dat het klopt.8)
Dus maar weggehaald.

De hoogtegrafiek is van de rit aan het begin van de Gotthard tot weer aan het eind, vanuit Italië gezien. Daarom gaat hij aan het eind door de nul heen. De hoogtemeter lag op het dashboard.
Ik schreef dat het van de 2-de dag in Vercelli was, dat was inderdaad op 1 april:D

Goed geraden Frans, toch nog een intelligent nadenkend persoon op dit forum.

Loet

@ loet, ik dacht eerst aan een elektro toestel :) maar dat kon niet, want de klimmende lijn was te zwak (gene power in de motor dan ;)

jij grasjap!

Tja, over een smoking gun gesproken.

Handstartje op de 2-de dag in Vercelli 2012, 632.8 meter!!!!

Vercelli op 31/3 en 01/04

Daarbij 2300 seconden vliegen waarvan 700 seconden op 600 meter..... tuurlijk

Jammer dat Domi mijn posting voor het verwijderen had gelezen (daarbij waarschijnlijk ook wel een abbo mailtje gekregen)
Vond het wel een leuke grap mocht nog wel even duren.

geen grap

Dit is geen grap, 484 meter, voor mij een nieuw record met meer dan 100 meter

484meter.jpg

Vanochtend 6 april gevlogen rond een uur of 11, onder een witte wolk. Een paar keer kwam ik buiten de wolk en was het model niet of nauwelijks te zien.
Onder de witte wolk was het eigenlijk nog geen probleem, ik denk dat het nog wel 100 meter hoger kan.
De contouren van het model waren nog goed te zien, wel erg klein.
Het is dus belangrijk om helder weer te hebben en een goede achtergrond, en blauw is geen goede achtergrond in vergelijking met wit.
Ook belangrijk dat je niet te ver weg bent. Dit was ongeveer onder een hoek van een stevige hitler-groet (laten we zeggen 80 graden gemeten vanaf het horizontale vlak.

Loet

Loet

Dit is geen grap, 484 meter, voor mij een nieuw record met meer dan 100 meter

484meter.jpg

Vanochtend 6 april gevlogen rond een uur of 11, onder een witte wolk. Een paar keer kwam ik buiten de wolk en was het model niet of nauwelijks te zien.
Onder de witte wolk was het eigenlijk nog geen probleem, ik denk dat het nog wel 100 meter hoger kan.
De contouren van het model waren nog goed te zien, wel erg klein.
Het is dus belangrijk om helder weer te hebben en een goede achtergrond, en blauw is geen goede achtergrond in vergelijking met wit.
Ook belangrijk dat je niet te ver weg bent. Dit was ongeveer onder een hoek van een stevige hitler-groet (laten we zeggen 80 graden gemeten vanaf het horizontale vlak.

Loet

Loet

Hey, goed zeg! En dat omdat je tot 2 maal toe bijna beneden was (1250 en 1560 sec.)
Met bril of zonder;)

@Domi. Zelfs de kisten van Loet pikken liggend op het gras geen thermiek. ;-)

dan ken je loet nog niet! hij zorgt zelf voor thermiek als er geen is! (ik probeer zijn lessen in de praktijk om te zetten)

@ loet, vaak zijn witte wolken de beste... als ze donker zijn dan is je model ook weer snel slecht zichtbaar, omdat het toestel donker is vanonder...(de enige moment dat een wit toestel zijn voordeel heeft)

Vanmiddag tot 300 meter gegaan. Durfde niet meer op het display van mijn zender te kijken omdat ik bang was anders de kist uit het oog te verliezen. Robert heeft het gecheckt en bij 300 ben ik naar beneden gegaan. Op 484 wil ik niet zitten .........

Robert,

Het is volgens mij een "Tantalus 8C Competizione" :-) dat maak net even het verschil. Ik begrijp dat Theo zo goed als onverslaanbaar is met deze kist :-) Ik heb vandaag met de Polaris 2x op 267 meter gezeten :-) (zelfs een keer flink hoger dan Loet met zijn Sensazione)
Cheers

Bart

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
zelfs een model gezien zonder besturing

Ja was echt gaaf vanmiddag ,echte stevige bellen ,
Zelfs zo goed dat ik een model zag weg vliegen in een bel ,dacht eerst dat het een vrije vlucht toestel was. maar het bleek een buiten bereik geraakte v2 te zijn . gelukkig goed afgelopen ;)

Zo,n middag is zeker voor herhaling vatbaar .

Back