Deelname RC3 wedstrijden

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 8 okt 2006.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Jawel hoor, hoveren, torquen, rolling cirkle lukt nog wel, maar je moet 'm wel een beetje dwingen.

    Het belangrijkste vind ik eigenlijk dat het morgen droog is, vorig jaar met de X-tra cup hebben we de hele dag staan vliegen met wat motregen, dat is niet zo tof (zowel voor je spullen als voor jezelf...)

    Grt.
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nou, al te best ziet 't er niet uit buiten :roll:

    Grt.
     
  3. hezik

    hezik Guest

    Nou warm was anders, maar voor de rest een redelijk geslaagde dag, ondanks het weer (koud + wind).. niemand met schade naar huis gegaan en iedereen heeft kunnen vliegen.. ik zal later nog de foto's en mogelijk wat filmpjes posten.
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Zeker een geslaagde dag! :thumbsup:

    Het clubje;

    [​IMG]

    "Bert de eerste" aan het sturen;

    [​IMG]

    Op naar 29 april.....

    Grt.
     
  5. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Lekker bezig geweest en de nodige 'directieven' van John zodat wij weten waar we aan toe zijn bij de 1e wedstrijd.
    Winfried, John, KNVVL, bedankt voor de organisatie. :thumbsup:
     
  6. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    was een zeer geslagde dag een hoop opgestoken van winfried en john

    ook van deze kant van nederland: hulde en bedankt
     
  7. hezik

    hezik Guest

    Idd, nogmaals bedankt :)

    Wat ik wel moet zeggen; het 'echte coachen' tijdens het vliegen was voor mij niet zo'n succes; je bent dan teveel bezig met het vliegen en wordt dan afgeleid door allerlei (terechte) kritieken. Mogelijk is het beter om iemand gewoon te laten vliegen (uiteraard wel de figuren opnoemen) en dan achteraf te gaan bespreken.

    Maar goed, dat is persoonlijk en ik heb wel weer wat dingen geleerd vandaag, nu gaan oefenen zodat ik in april weer beter beslagen ten ijs kan komen :)

    Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar, halverwege het seizoen nog een keer?
     
  8. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    dat coachen op de achtergrond vindt ik juist fijn, achteraf valt het niet mee om percies te begrijpen wat ze bedoelen.
    als je gelijk "op je vingers wordt getikt" zie je gelijk wat fout is en hoe je stuurde en gelijk hoe te reageeren.
     
  9. hezik

    hezik Guest

    Fotokes.. kennelijk is de geheugenkaart in m'n camera brak aan het worden, sommige foto's zijn vernaggeld. De filmpjes zijn an sich allemaal wel gelukt, maar geen enkele volledige vlucht en door de grauwgrijze lucht is er niet veel te zien.. ik ga nog even kijken of ik een compilatie kan maken waar ook echt wat op te zien is :p

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Helaas.. de filmpjes zijn eigenlijk allemaal vrij waardeloos.. we (moeten/moesten) vrij ver weg vliegen tegen een lichte grauwe achtergrond.. en dan val je met een filmende fotocamera heel hard door de mand; je ziet eigenlijk alleen een vaag zwart stipje een beetje bewegen tegen een grijsblauwe achtergrond.. weinig aan te zien dus, helaas.

    @Bert, dat is natuurlijk ook persoonlijk. De tips en aanwijzingen zijn zondermeer zeer nuttig, dus het was ook geen klacht :)
     
  11. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    jammer van de video, maar leuk om te zien qua foto's! ik hoor de nuttige info graag :) en op utrecht was het trouwens lekker rustig :) veelal helivliegers die vooral erbij stonden en ernaar keken :) en o o o wat vliegt die funtana fijntjes :)

    leuk om te horen dat het een leuke dag was..wellicht ben ik er de volgende keer bij...
     
  12. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    @hezik, was ook geen kritiek iedereen ervaart dat anders.
    jammer van de filmpjes
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Het voornaamste wat ik niet wist (en Hans en ik bijna consequent fout deden) is dat je bij het normale keerfiguur na de rol eerst nog een stuk moet doorklimmen voordat je aan de 3/4 lus begint.

    Keerfiguur: recht vliegen, dan in 45 graden omhoog, halve rol, verder omhoog, 3/4 looping.

    Voor de rest was ik (dankzij Hans, Harry, Fred en Ben) wel op de hoogte van de tips en truuks, maar ja, er is altijd een verschil tussen weten, kunnen en daadwerkelijk doen ;)
     
  14. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    Hoi!

    Leuk om de positieve reacties en verbeter puntjes te horen. Zo te lezen (en uit ervaring) heeft iederere vlieger een andere voorkeur voor de manier waarop hij gecoached wil worden. Te veel info kan inderdaad ook ongewenst zijn. Misschien een volgende keer alleen de echt grote zaken eruit pakken.

    Toch denk ik dat het een nuttige dag was. Ik vond het in ieder geval leuk dat jullie de moeite hebben genomen om (ook met dat slechtere en koude weer) naar het veld te komen. Voor mezelf was het ook goed om weer eens te sturen... behoorlijk roestig na de wintermaanden....

    Oefen ze!!

    GrWinfried
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Het was zeker nuttig, hoor, zo zwaar bedoelde ik die opmerking niet ;)

    De startroutine was ook goed om een keer te zien, de afstanden (toch wel ver van je af), enzovoort. Als ik het goed begrepen heb, waren dat ook precies de punten die jullie 'ter tafel' wilden brengen, dus die opzet is goed gelukt :)

    Ik kan niet voor de anderen spreken, maar als ik deze dag gemist had en zomaar naar een wedstrijd was gegaan, was ik zeker punten kwijtgeraakt alleen al op start/landing, om over de rest maar te zwijgen :p

    Afgezien van het nuttige, is het ook leuk om eens een keer te zien wie er allemaal meedoen.

    Wat ik mij afvroeg: waarom vliegt Urlien geen wedstrijd?
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Toch nog wat filmpjes wel bruikbaar, maar niet echt veel.. ik moet ze omzetten (lichter maken, beetje croppen, enzovoort) en daarna youtube nog, dus ze komen er niet vandaag nog allemaal te staan.

    Ik heb een stukje van het voorvliegen, een stuk van een vlucht van Alexzzz, stuk van mijzelf en een stuk van Hans.

    Het blijft enorm behelpen, maar als je zelf het programma hebt gevlogen, herken je het er wel in.

    Bij het 1e filmpje ben ik vergeten het eerste stukje (mededeling deshaker) weg te knippen.

    Alexzzz
    [/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik zie alleen mijn filmpje? :roll: :D

    Grt.
     
  18. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    De stemmen op de achtergrond zijn wel goed te herkennen. :p
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Welnee :oops: :lol:

    Grt.
     
  20. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    leuk om te zien...idd een eind weg gevlogen...
     

Deel Deze Pagina