Hoi,
Even een vraagje
Hoeveel invloed heeft een 5.8GHz video Immersion zendertje op het ontvangst van een 2.4Ghz ontvangertje.
Heb per ongeluk al 800m gevlogen en had nog wel bereik en beeld. Later grond test gedaan maar de ontvanger hield het bij een meter of 500 al voor gezien. Nu zat er wat mais tussen de zichtlijn in wat ook wat invloed kan hebben.
Beeld was tot 700m goed. Bij 1km nog af en toe.
Nu zit het zendertje recht boven op de ontvanger wat mij niet echt optimaal lijkt.
Maar maakt het echt uit of niet?
Ontvanger is een Assan X8r6 met korte antenne.
Opgegeven bereik volgens reviews 350 tot 2200m. Ook niet echt zinnig dus.
Ontvanger werd hakkerig bij uitval dus ik denk dat je het in vlucht wel bij tijds gaat merken.
Anders maar ook eens een corona 35Mhz ontvangertje proberen. Heb er nog wel 1 liggen
Nu nog maar eens een Cloverleaf proberen te maken want de eerste pogingen lukte niet zo.
Heb nu ook bij mijn GPS de coördinaten in beeld gezet.
Even op google intoetsen en je weet waar je model ligt.
Dat is dan wel weer handig bij lege accu of crash. Alleen moet je wel weer even beeld hebben. Of alles opnemen zodat je de laatste coördinaten kunt terug lezen.
"Groene pijltje is waar ik stond met het vliegtuig"
Onderaan richting kanaal stond mijn helper op dat moment.
1000 verderop. Bij de T-splitsing Rechtopweg/Oostertiendweg
Opgenomen met keycam dus niet mijn FPV beeld. Afstand was maar 500m. Toch blijft die 5.8 met originele antennes in een paar hoeken uitval hebben. Hoop dit met de cloverleaf minder te hebben.
En nu ook nog een ander vliegtuigje want dit is ook net niks. Zeker niet voor grotere afstanden en wind.