Maiden....or not
Vandaag mijn F-16 voor het eerst losgelaten. Dat ging in eerste instantie goed: bovenhands weggegooid met half gas, een paar kleine correcties op hoogte en rolroeren en hij klom lekker weg.
Echter, toen ik na ongeveer een meter of dertig op een hoogte van ongeveer 6-8 meter meer gas gaf, draaide hij zich direct op z'n rug en dook naar de grond. Dat kon ik niet meer op tijd opvangen en hij dook met 3/4 gas onder een hoek van 30 graden de grond in.....auw
.
Behalve een flinke deuk in mijn ego, lag de motor er af (zo weer gefikst) en was de neus tot halverwege de cockpit gereduceerd tot snippers (dat gaat wat langer duren om te repareren... zeker een hele middag
).
Iemand nog tips om een herhaling te voorkomen ? Dan hoor ik ze graag !
Vandaag mijn F-16 voor het eerst losgelaten. Dat ging in eerste instantie goed: bovenhands weggegooid met half gas, een paar kleine correcties op hoogte en rolroeren en hij klom lekker weg.
Echter, toen ik na ongeveer een meter of dertig op een hoogte van ongeveer 6-8 meter meer gas gaf, draaide hij zich direct op z'n rug en dook naar de grond. Dat kon ik niet meer op tijd opvangen en hij dook met 3/4 gas onder een hoek van 30 graden de grond in.....auw

Behalve een flinke deuk in mijn ego, lag de motor er af (zo weer gefikst) en was de neus tot halverwege de cockpit gereduceerd tot snippers (dat gaat wat langer duren om te repareren... zeker een hele middag

Iemand nog tips om een herhaling te voorkomen ? Dan hoor ik ze graag !