Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb de Ventus ARF van Lenger.
Daar is hier een draadje van.
ventus-2-5-m-van-baudis
Mooi ding!
jan.
Aan Jan Brilman wilde ik vragen waar heb je die kapjes voor de vleugel vandaan, zitten niet bij het model?
![]()
Als je gewone servo afdekkapjes bedoelt, die hebben ze bij iedere modelbouwwinkel. Voor bijzondere modellen zul je misschien verder moeten zoeken of zelf met ABS en een verfstripper aan de slag moeten. Jan Brilman heeft er recent een draadje over geopend
van-die-dingetjes
Ja hier ben ik al weer met een vraagje kon het niet vinden.
De scharnierfolie voor de rolroeren zit er standaard op , is dit goed of moet ik er nog iets
aan veranderen?
En hoe de vleugels aan de romp vasthouden ik zag ergens op een filmpje dat sommige
het met tesafilm doen is dat voldoende?
groeten Ilja
Ik geef de voorkeur aan een PVC tape. Je kunt bijvoorbeeld het witte tape gebruiken dat bij de meeste doehetzelfzaken wel verkocht wordt. Valt niet op bij een witte zwever. Het voordeel van PVC tape vindt ik dat het wat elastisch is en niet snel scheurt. Je zult zien dat deze tape ruim voldoende stevig zit om de vleugels op de plek te houden. Plak je vleugels maar eens vast en probeer ze dan van de romp te trekken...
Oke bedankt, maar de scharnierfolie voor de rolroeren zit er standaard op , is dit goed of moet ik er nog iets aan veranderen?
groeten Ilja
Sorry, mijn antwoord is volledig bedoeld voor het vastzetten van de vleugels aan de romp.
De scharnierfolie van de ailerons hoef je normaliter niet aan te passen! Check alleen even of je voldoende uitslag kan halen zonder dat de ailerons zwaar lopen.
Welke meningen ben je dan tegen gekomen....?
Geen idee of je dan op nog een mening zit te wachten. Je kunt er op rekenen dat je er hier nu nog meer gaat krijgen. Je zult zelf moeten kiezen......
Mijn beide elektrificados hebben ongeveer 2 graden domp ten opzichte van de romplijn - dat is dus ongeveer 4 graden ten opzichte van de vleugel. Wat mij betreft had het echt niet minder moeten zijn. Zeker met een voldoende krachtige motor en prop hebben beide ook nu de neiging te sterk te klimmen onder vermogen. Moet dus voortdurend flink down geven. Doe ik dat te weinig dan gaan ze rechtop staan, verliezen snelheid en zakken weg over een vleugel.
Mocht je ook de mening gevonden hebben dat je géén domping moet gebruiken (op een hoog- of schouderdekker zwever hé!) dan ben ik zeer benieuwd naar de argumentatie.