Discus/2500 ARF lenger

discuseu9dm9.jpg

Als je je url knipt en plakt moet je er
voor en achter doen.

Gr

Ik heb de Ventus ARF van Lenger.

Daar is hier een draadje van.

ventus-2-5-m-van-baudis

Mooi ding!

jan.

Zoals ik zie bij jou Ventus is het nogal moeilijk een servo te vinden die er inpast voor de vleugels.
Ben al een tijdje aan het zoeken maar ze zijn meestal 10mm en je moet eigenlijk 9 hebben.
Weet iemand toevallig waar je een goede 9mm servo kan vinden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Ik heb een aantal DYMOND D 60 S HT servo's. Die werken bij mij prima.

Van de site van Hangar.nl:

Omschrijving DYMOND D 60 S HT
Prijs:€ 19.90
Gewicht: 9 g
Größe: 9,2 x 24 x 27 mm
Stellkraft: 20 Ncm
Stellzeit: 0,16 sec

Aan Jan Brilman wilde ik vragen waar heb je die kapjes voor de vleugel vandaan, zitten niet bij het model?
normalhpim1556smalleg3.th.jpg

Laatst bewerkt:
Als je gewone servo afdekkapjes bedoelt, die hebben ze bij iedere modelbouwwinkel. Voor bijzondere modellen zul je misschien verder moeten zoeken of zelf met ABS en een verfstripper aan de slag moeten. Jan Brilman heeft er recent een draadje over geopend
van-die-dingetjes

Als je gewone servo afdekkapjes bedoelt, die hebben ze bij iedere modelbouwwinkel. Voor bijzondere modellen zul je misschien verder moeten zoeken of zelf met ABS en een verfstripper aan de slag moeten. Jan Brilman heeft er recent een draadje over geopend
van-die-dingetjes

Beetje stom van mij, ik kon het niet vinden maar bedankt voor de tip

Ik heb ze destijds gewoon op de beurs in Dortmund gelijk meegenomen.

Maar klopt, de meeste modelbouwwinkels hebben ze wel liggen . . .

jan.

Ja hier ben ik al weer met een vraagje kon het niet vinden.
De scharnierfolie voor de rolroeren zit er standaard op , is dit goed of moet ik er nog iets
aan veranderen?
En hoe de vleugels aan de romp vasthouden ik zag ergens op een filmpje dat sommige
het met tesafilm doen is dat voldoende?

groeten Ilja

Ja hier ben ik al weer met een vraagje kon het niet vinden.
De scharnierfolie voor de rolroeren zit er standaard op , is dit goed of moet ik er nog iets
aan veranderen?
En hoe de vleugels aan de romp vasthouden ik zag ergens op een filmpje dat sommige
het met tesafilm doen is dat voldoende?

groeten Ilja

het is al weer een tijdje geleden maar heeft iemand hier een antwoord op?

Ik geef de voorkeur aan een PVC tape. Je kunt bijvoorbeeld het witte tape gebruiken dat bij de meeste doehetzelfzaken wel verkocht wordt. Valt niet op bij een witte zwever. Het voordeel van PVC tape vindt ik dat het wat elastisch is en niet snel scheurt. Je zult zien dat deze tape ruim voldoende stevig zit om de vleugels op de plek te houden. Plak je vleugels maar eens vast en probeer ze dan van de romp te trekken...

Ik geef de voorkeur aan een PVC tape. Je kunt bijvoorbeeld het witte tape gebruiken dat bij de meeste doehetzelfzaken wel verkocht wordt. Valt niet op bij een witte zwever. Het voordeel van PVC tape vindt ik dat het wat elastisch is en niet snel scheurt. Je zult zien dat deze tape ruim voldoende stevig zit om de vleugels op de plek te houden. Plak je vleugels maar eens vast en probeer ze dan van de romp te trekken...

Oke bedankt, maar de scharnierfolie voor de rolroeren zit er standaard op , is dit goed of moet ik er nog iets aan veranderen?

groeten Ilja

Oke bedankt, maar de scharnierfolie voor de rolroeren zit er standaard op , is dit goed of moet ik er nog iets aan veranderen?

groeten Ilja

Sorry, mijn antwoord is volledig bedoeld voor het vastzetten van de vleugels aan de romp.

De scharnierfolie van de ailerons hoef je normaliter niet aan te passen! Check alleen even of je voldoende uitslag kan halen zonder dat de ailerons zwaar lopen.

Sorry, mijn antwoord is volledig bedoeld voor het vastzetten van de vleugels aan de romp.

De scharnierfolie van de ailerons hoef je normaliter niet aan te passen! Check alleen even of je voldoende uitslag kan halen zonder dat de ailerons zwaar lopen.

Bedankt Berrie voor de tips, kunnen we weer verder.

Ik heb het (scharnier) ook gelaten zoals het was.

Vooralsnog zonder problemen.

(Maar ik heb er dan ook nog niet zoveel mee gevlogen . . . :|)

jan.

Ik heb in het forum gezocht over motordomping maar daar zijn de meningen nogal verschillend over dus moet ik dit nu wel doen of niet?

groeten Ilja

Welke meningen ben je dan tegen gekomen....?
Geen idee of je dan op nog een mening zit te wachten. Je kunt er op rekenen dat je er hier nu nog meer gaat krijgen. Je zult zelf moeten kiezen......
Mijn beide elektrificados hebben ongeveer 2 graden domp ten opzichte van de romplijn - dat is dus ongeveer 4 graden ten opzichte van de vleugel. Wat mij betreft had het echt niet minder moeten zijn. Zeker met een voldoende krachtige motor en prop hebben beide ook nu de neiging te sterk te klimmen onder vermogen. Moet dus voortdurend flink down geven. Doe ik dat te weinig dan gaan ze rechtop staan, verliezen snelheid en zakken weg over een vleugel.

Mocht je ook de mening gevonden hebben dat je géén domping moet gebruiken (op een hoog- of schouderdekker zwever hé!) dan ben ik zeer benieuwd naar de argumentatie.

Welke meningen ben je dan tegen gekomen....?
Geen idee of je dan op nog een mening zit te wachten. Je kunt er op rekenen dat je er hier nu nog meer gaat krijgen. Je zult zelf moeten kiezen......
Mijn beide elektrificados hebben ongeveer 2 graden domp ten opzichte van de romplijn - dat is dus ongeveer 4 graden ten opzichte van de vleugel. Wat mij betreft had het echt niet minder moeten zijn. Zeker met een voldoende krachtige motor en prop hebben beide ook nu de neiging te sterk te klimmen onder vermogen. Moet dus voortdurend flink down geven. Doe ik dat te weinig dan gaan ze rechtop staan, verliezen snelheid en zakken weg over een vleugel.

Mocht je ook de mening gevonden hebben dat je géén domping moet gebruiken (op een hoog- of schouderdekker zwever hé!) dan ben ik zeer benieuwd naar de argumentatie.

Nou de een zegt 3 graden en de ander weer 5 graden en zelf tot 8 graden het hangt dus af van het toestel wat je hebt of heb ik dat verkeerd?

Ik heb trouwens de spullen binnen die je mij voorgesteld hebt.
motor , regelaar en lipo ben nu bezig met het inbouwen het is best wel moeilijk, de eerste keer voor mij

Ja, hangt af van het toestel. Als je geen gegevens hebt zul je moeten gokken. Een graad of 4 tov de vleugel werkt meestal wel maaaar dan moet je (zoals ik al beschreef) wat down geven tijdens stijgvlucht. Wil je dat er helemaal uit hebben dan zul je richting de 8 graden gaan ja....Maar daar wordt de neus niet mooier van (spinner wijst dan helemaal naar beneden).

Ik heb bij die van mij 4 graden aangehouden omdat dat nog precies een fatsoenlijke neuslijn opleverde. Dat ik wat down moet geven kan ik mee leven.

Heb je daar wat aan?

De spullen die ik voorgesteld heb...o jee . Er rust ineens een loden last op mijn schouders. Ik hoop dat het werkt! (maar eigenlijk denk ik dat wel hoor).
Waar heb je eigenlijk moeite mee? Ik herken dat wel. Onthou deze:
3 keer kijken
2 keer meten
1 keer zagen.
Niet 1 keer kijken en hup de zaag erin, dat gaat mis......

Back