Discussie Sub250, een nieuwe vrijheid?

Discussie in 'Sub 250' gestart door helixer, 19 apr 2021.

  1. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Oké duidelijk.
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Het forumbeheer zijn geen modelbouwers maar graaiers. Die willen gewoon centen zien en geen geneuzel. Best jammer.
     
  3. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    HUH...............Dit werk is toch vrijwillig? En zonder winstbejag?
     
  4. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Ik kan mij NIET vinden in de post van Rheli, integendeel.

    Ik denk niet dat je beseft hoeveel tijd zo,n forum in beslag neemt en volgens mij wordt je niet verplicht om iets te betalen..
     
    Peter Den vindt dit leuk.
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Oh, denk je dat echt ? En waarom had GJ een ban ? Omdat hij de waarheid sprak . Tegenspraak wordt niet geduld.
     
  6. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Beter maar weer, hoe teleurstellend ook, on topic trouwens.
    Overigens ben ik, en niet alleen op dit onderwerp, dusdanig gefrustreerd dat ik me voor een tijdje terug ga trekken van het forum.
    Wens iedereen het beste.
     
  7. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Peter niet doen. Jouw inzet hebben we juist nodig en wordt gewaardeerd.
     
    wim eon vindt dit leuk.
  8. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Met Helixer ben ik het dan weer helemaal eens..

    Ik denk dat we iedereen nu juist hard nodig hebben om het (toch nog überhaupt) kans van slagen te geven.
     
  9. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Komt me eigenlijk wel goed uit dat het niet doorgaat, wilde wat van mijn modellen daar verzamelen die onder de 250gr zijn.
    Is toch altijd weer veel werk en kost veel tijd, maar had leuk geweest om zo met zijn alle een leuke sub proberen te bouwen.
    En misschien dan ook een keer naar de nvm een ontwerpje sturen, maar dat gaat nu niet meer gebeuren.

    Maar maakt niet uit heb al weer een nieuwe uitdaging, zaterdag weer eens LB gevlogen en ook carrier zien vliegen.
    Heel grappig om te zien en lijkt me ook leuk om te proberen dus het roer om en ga dus LB Carrier vliegen proberen.
    En wie weet komt er ook nog een LB model onder de 250gr. maar die komt dan in het LB deel te staan.
     
  10. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    Dat was mijn gedachte dus ook (nog steeds trouwens).

    Jammer gemiste kans.

    Ik denk namelijk dat dit een mooie in- / opstap-klasse naar de vliegtuig-modelbouw kan gaan/gaat worden.. Geen lasten (Rdw melding/brevet verzekering)maar wel de lusten (vliegen waar je wilt, wanneer je wilt).

    Zodra China hier instapt met goedkope, lichte goed vliegende modellen gaat het los..
     
    wim eon vindt dit leuk.
  11. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
  12. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
    Misschien het CAFE sluiten waar niemand komt en vervangen door sub 250 ???
     
    Cnn vindt dit leuk.
  13. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Alleen geldt voor vrij vliegen met LB een grens van 1000 gram ( die dingen komen niet verder dan de lijnen lang zijn en met een maximum van 21m50 is dat niet ver).
    Met dat laatste in gedachten is die grens van 1000 gram zelfs tamelijk vreemd.
    Zeker op een terrein, waarnaast windturbines staan die tot 200 m reiken....
    Maar ja, de regelgevers en de lobbyisten hebben nog nooit van LB gehoord, laat staan gezien.
    Ik mag het niet hopen, laat dit het domein blijven van de creatieve mensen die echt wat kunnen.
    Als je al ziet wat de impact is geweest van de chines drones en hun "voor geld is alles te koop en ik doe daarmee gewoon waar ik zin in heb"-bestuurders op het modelvliegen, voorzie ik weer nieuwe incidenten met daardoor weer verdere inperkingen voor de echte modelvliegers.
    Thanks, but no thanks....
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2021
  14. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.310
    Locatie:
    Dordrecht
    Het gaat mij helemaal niet om die 250gr als restrictie heb A1/A3 en hoef me daar niet aan te houden.
    Gaat mij om de max van 250gram en om daar juist onder te blijven met een model en dan is een LB model met een Cox formaat ook leuk om te vliegen als model onder de 250gr max.
    Kijk dan wat een schatje, e-motortje erop en max fun hebben.
    [​IMG]
     
    Arnold 85 en E.hof vinden dit leuk.
  15. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Hij is mooiiiiii Ton....................:)
     
  16. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Ik weet niet of dat zo aanslaat bij de "waar ik zin in heb bestuurders". En daar bedoel ik de aanschaf van een multikopter. Ik vlieg al bijna een jaar heel regelmatig met een DJI mini (nu mini 2) en ben tot dusver nog niemand tegen gekomen die ook met zo een ding vliegt. Ja in de winter tijdens het schaatsen zag ik er één in de verte filmen. Ik denk dat de meeste meteen erg hoog gaan vliegen en hun omgeving filmen en eens een keertje op vakantie wat filmpjes schieten. Of ze zijn het daarna al gauw zat en zetten het op marktplaats(kijk maar eens op marktplaats) of ze crashen en vinden het maar gedoe en stoppen er mee.

    Als je serieus met een multikopter gaat vliegen en filmpjes wil maken is het laagvliegen het devies. Maar ja, al die bomen, huizen en noem maar op, je moet echt opletten, maar het perspectief van je filmmateriaal is vele malen beter. Dan krijg je het monteren. Ook daar is een hoop over te zeggen. Je kan een film maken die 20 min duurt, maar de kijkspanne noemt snel af hoor voor de kijker en haakt weer af. Kijk maar op YouTube. Het monteren en een leuk muziekje eroverheen zetten neemt veel tijd in beslag. Soms wel een paar uur voor een filmpje van een paar minuten. ook daar hebben velen het geduld niet voor.

    Serieus met je drone vliegen zonder dat je het gauw weer zat bent, daar komt wel iets meer bij kijken. Ik maak regelmatig een drone opnamen voor de plaatselijke krant(Huizernieuws onder mijn echte naam Leo Mei) en vaak wordt dat ook gepubliceerd. Dat geeft mij wel een kick hoor. Ook voor mijn werk maak ik regelmatig een filmpje voor de website en ook daar zit veel werk in, terwijl het resultaat soms maar 1 minuut is.

    Tot slot Huizen. Het veldje waar ik vlieg is bijna altijd leeg. En Huizen is best wel een flinke gemeente, maar ik ben in al die jaren nog nooit iemand tegengekomen die ook zijn vliegtuigje uitlaat. Voor velen zal gelden: Het vliegen is leuk, maar al die rompslomp die er omheen hangt doet ze besluiten er maar niet aan te beginnen. Het is nu vaak instant beleving van hun hobby.


    Voorbeeldje:




    H:D
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2021
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik begrijp de context niet met dit filmpje ?
     
  18. <250

    <250

    Lid geworden:
    23 apr 2021
    Berichten:
    523
    Locatie:
    limbolala
    ik neem aan gefilmd met een drone.
     
  19. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Wat <250 al zegt, gemaakt met mijn drone. Ik wil hiermee aangeven dat voor het maken van zo een eenvoudig filmpje het tijd en energie vergt. 45 min filmen en uiteindelijk een paar minuten of minder overhouden van het materiaal. De meeste die een drone aanschaffen hebben geen zin daar energie in te steken. Daardoor zijn ze zo een drone gauw zat en zetten hem op marktplaats. Dus die zogenaamde droneplaag zal in mijn beleving reuze meevallen.
     
    ISOLA2 vindt dit leuk.
  20. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Geef je volkomen gelijk, daarom staat er zo veel rommel op internet ,
     

Deel Deze Pagina