DJI F550 Beginner

Update 16/07/2014

Na heel lang wachten is hij er dan toch eindelijk! Het laatste stuk van de puzzel:

foto+1&.JPG

foto+2%2526.JPG

Meteen aan de slag gegaan met de taranis te programmeren:

Linker 3 weg schouderknop: manueel (standaard), atti, gps mode
Linker 2 weg schouderknop: failsafe (return to home)
Rechter 3 weg schouderknop: IOC modulen (homelock)
Linker draaiknop: instellen van alle gains tijdens het vliegen

Het instellen van de gains zal ik later vervangen door het tilten van een gimbal

Morgen alle geluidsfragmenten instellen en dan ben ik klaar met de taranis :-)

Vervolgens alles geschikt op de F550 (Lijkt dit allemaal ok geplaatst?)

foto+4%2526.JPG

Ook het landingsgestel geplaatst:

foto+3%2526.JPG

Tot slot diende ik enkel nog de ontvangers te plaatsen. Hier ben ik echter niet zeker van hoe ik dit het beste kan doen. Voorlopig heb ik ze vast-gestript aan de onderzijde. (De kabels van de antennes zijn zeer kort). Als ik deze positie behoud vervang ik de snelbinders nog met dubbelzijdige tape:

foto+1.JPG

foto+2.JPG

Morgen gps-positie nog instellen en correct vastmaken (ja hier staat de antenne omgekeerd, ze is nog niet vast gelijmd):

foto+3.JPG

foto+4.JPG

Nog een handigheid in noodsituatie:

foto+5.JPG

Totaalplaatje zonder de props:

foto+%25282%2529.JPG

Laatst bewerkt:
Ik heb voorlopig de gains standaard staan en heb deze ingesteld zodat ze te regelen zijn met een draaiknop op de taranis. Zijn deze standaardwaarden ok om mee te starten?

Cd0PZ2hCi6Ju2eP-O5vXefClt192sS80sCFfyGJvviE=w572-h248

Hey, ziet er heel goed uit.
Je gopro beelden zijn ook mooi stabiel, zeker omdat deze er gewoon onder hangt.
Ik heb ook een F550 en ga daar een mobius onder hangen.
Ben benieuwd wat voor beelden deze zal maken.

Laatst bewerkt:
Hier zijn de gopro beelden met vaste montage:

De eerste test:

Dan met brede hoek gefilmd:

Open veld opgezocht om de hoogte in te kunnen gaan:

Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien ik helemaal niet tevreden ben met het landingsgestel (veel te onstabiel en lijkt elk moment te kunnen breken). Ben ik op zoek gegaan naar een alternatief en heb uiteindelijk deze besteld:

$T2eC16ZHJIMFHI8cpF,4BSZvfyMphQ~~60_57.JPG

Op deze manier kan ik de camera ook beter monteren :-)

Laatst bewerkt:
Hier een poging gedaan om de F550 samen te laten vliegen met de Nano Q4 van Hubsan. Niet zo een groot succes aangezien dat de nano quad gewoon werd weggeblazen door de F550 :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag met rustig vliegen: 15.55minuten vluchttijd met belast nog 3,65v per cel over. Pretty good!

Deze keer gevlogen zonder gopro

mooimooi.

Ik heb gisteren ook een dj550 2dehands gekocht. Ik heb hem volledig opengedaan om alles te controleren qua solderen enzo(je weet maar nooit)
er zitten zwaardere motoren op de Tiger T2216-11 900kv.
echter zit ik met een probleem. er zit blijkbaar 1 andere servo op, en de rest is gelijk. Die ene staat erop welke het is, maar de andere niet, ook is er blijkbaar een heel klein stukje aan gesoldeerd op de 5overige. kan iemand mij vertellen wat ik het best hiermee doe? alle 6 vernieuwen, zo laten??? ik heb ook wel nog afro esc's 30amp liggen(maar die hebben geen koelplaten)

voor de rest ziet alles er goed uit, enkel het usb kabeltje zoek ik nog om hem te connecteren aan de pc, en eventueel een PMU om dan nog een mini osd op aan te sluiten.

P1030150.JPG

onderaan zie je de 2 soorte escs

Geen idee wat betreft de ESC's. Het is idd niet slecht om te achterhalen of deze ok zijn of rommel aangezien je natuurlijk niet wilt dat je F550 uit de lucht komt te vallen :-)

Het USB kabeltje is een standaard kabel die je op meeste smartphones tegenwoordig ook tegen komt. Mini USB als ik me niet vergis

Edit: zou het misschien niet kunnen dat alles ESC's zoals de rode zijn maar dat de eigenaar om 1 of andere reden overal de rode beschermlaag/krimpkous heeft afgehaald?

Aangezien ik helemaal niet tevreden ben met het landingsgestel (veel te onstabiel en lijkt elk moment te kunnen breken). Ben ik op zoek gegaan naar een alternatief en heb uiteindelijk deze besteld:

$T2eC16ZHJIMFHI8cpF,4BSZvfyMphQ~~60_57.JPG

Op deze manier kan ik de camera ook beter monteren :-)

Erg mooi! :thumbsup: Waar heb je deze gevonden als ik vragen mag?

Back