Update 16/07/2014
Na heel lang wachten is hij er dan toch eindelijk! Het laatste stuk van de puzzel:
Meteen aan de slag gegaan met de taranis te programmeren:
Linker 3 weg schouderknop: manueel (standaard), atti, gps mode
Linker 2 weg schouderknop: failsafe (return to home)
Rechter 3 weg schouderknop: IOC modulen (homelock)
Linker draaiknop: instellen van alle gains tijdens het vliegen
Het instellen van de gains zal ik later vervangen door het tilten van een gimbal
Morgen alle geluidsfragmenten instellen en dan ben ik klaar met de taranis
Vervolgens alles geschikt op de F550 (Lijkt dit allemaal ok geplaatst?)
Ook het landingsgestel geplaatst:
Tot slot diende ik enkel nog de ontvangers te plaatsen. Hier ben ik echter niet zeker van hoe ik dit het beste kan doen. Voorlopig heb ik ze vast-gestript aan de onderzijde. (De kabels van de antennes zijn zeer kort). Als ik deze positie behoud vervang ik de snelbinders nog met dubbelzijdige tape:
Morgen gps-positie nog instellen en correct vastmaken (ja hier staat de antenne omgekeerd, ze is nog niet vast gelijmd):
Nog een handigheid in noodsituatie:
Totaalplaatje zonder de props:
Na heel lang wachten is hij er dan toch eindelijk! Het laatste stuk van de puzzel:
Meteen aan de slag gegaan met de taranis te programmeren:
Linker 3 weg schouderknop: manueel (standaard), atti, gps mode
Linker 2 weg schouderknop: failsafe (return to home)
Rechter 3 weg schouderknop: IOC modulen (homelock)
Linker draaiknop: instellen van alle gains tijdens het vliegen
Het instellen van de gains zal ik later vervangen door het tilten van een gimbal
Morgen alle geluidsfragmenten instellen en dan ben ik klaar met de taranis

Vervolgens alles geschikt op de F550 (Lijkt dit allemaal ok geplaatst?)
Ook het landingsgestel geplaatst:
Tot slot diende ik enkel nog de ontvangers te plaatsen. Hier ben ik echter niet zeker van hoe ik dit het beste kan doen. Voorlopig heb ik ze vast-gestript aan de onderzijde. (De kabels van de antennes zijn zeer kort). Als ik deze positie behoud vervang ik de snelbinders nog met dubbelzijdige tape:
Morgen gps-positie nog instellen en correct vastmaken (ja hier staat de antenne omgekeerd, ze is nog niet vast gelijmd):
Nog een handigheid in noodsituatie:
Totaalplaatje zonder de props:
Laatst bewerkt: