doe het zelf Hovercraft

explosive rc tuning zei:
om nog even antwoord te geven op @wieland

je hebt eigenlijk 3 echte soorten rokken voor en hovercraft:

de eerste is de ''C'' skirt:
2t.jpg

de tweede is de ''B'' skirt of Bag skirt:
1t.jpg

en als laatste heb je ook nog de rok met losse segmenten.
die wordt veel gebruikt bij race hovercrafts, voor rc hovercrafts niet echt geschikt.
hier een beetje een vage foto:
71.jpg

de bag skirt werkt het best 8)
ok bedankt het is nu duidelijk :)

hey mensen...

ik ga ook zo een ding bouwen denk ik, ik heb 2 tandeborstel motortjes liggen... zouden die geschikt zijn??

en wat voor propjes zou ik gebruiken? heb namelijk helemaal geen verstant van vliegdingen.. ik zit in de auto's ;)

en wat voor accu's kan ik hiervoor gebruiken? ik doe het ff zonder regelaar want die heb ik niet, gewoon de hele tijd op vol gas :D

oke later,
Roman

Wat voor tandenborstel heb je ?

Ik zou gewoon even experimenteren met de props want je weet de specs. van die motertjes niet of wel?
Accu's ligt eraan wat je al hebt, een lipo charger? neem dan lipo's als t niet anders kan nimh of nicd cellen maar voor zo'n ding zou ik lipo's gebruiken , ik heb er bij de weg 14 nicad cellen in liggen van 300 gram :wink: maar hij gaat wel een kwartier lang door op half gas, zo hard dat hij vanmiddag een salto achterover maakte :P hele ding was door elkaar gehutseld:P

gewoon van die brAun tandeborstel ofzo.. ik sloop er vandaag nog een uit elkaar en dan ff op het motortje kijken
die motortjes gaan hard! ik had ze net ff aan op 2 9V betterijen en het ging als een tierelier :D

uitproberen met props? ik heb er geneen.. ik wil naar de modelbouwwinkel om ze te gaan halen maar dan moet ik wel weten welke ik nodig heb ;)

en nog iets.. ik weet niet echt wat een lipo is :P ja een accu.. maar verder het enige wat ik heb zijn een paar normale batterijen

en ik heb nog een servotje en een ontvangertje liggen hier :)

later,
Roman

Dat zeg ik, ga naar de winkel , koop een paar props en probeer welke het best gaat , je weet namelijk niks over die moter...

ok :)

hoe duur is zo een propje ongeveer?

en wat is een lipo nou??

later,
Roman

roman

het is allemaal niet zo duus en een lipo is een accu die zijn licht met veel capicitijd
maar gebruik de zoek funktie even en eventueel internet winkels..

oke is goed.. :D

ik ga vrijdag ff naar de modelbouwwinkel met mn motortjes enzo

ik wil het nog even zonder regelaar doen, gewoon de hele tijd vol gas dan :D dit kan wel toch

als ik nieuwe motortjes zou willen kopen, welke kan ik dan het beste kopen? het liefst iets dat ik ooit ook nog voor iets anders zou kunnen gebruiken :)

laters,
Roman

een sp480 met een gunter doet het goed op 3 lipo`s
maar meot je wel een regelaar kopen
dat zou ik zowiezo doen
je kan dan niet stopen, als je teveel A gaat treken kunnen je lipo`s rond worden..
en die zijn niet zo gekke duur

Een sp480 met gunther, die doet t goed, maar niet lang. :P Dan zit je bijna 4 volt over zn nominale voltage heen.

je bent dan mss een half jaar eerder toe aan een motor dus als je het berekent zou die over een jaar een nieuwe moeten hebben en anders een jaar en wat maanden daar doe je het om?
8 euro op jaar basis:S

Je moet niet vergeten dat dit geen vliegtuig is waar mega veel luchtstroming op zit tijdens et gebruik. En een jaar lijkt me wel heel overdreven.

Een tijdje geleden heb ik alweer een heel nieuw concept uitgewerkt. Helaas heb ik nog niet goed kunnen testen wegens gebrek aan een regelaar, de regelaar die ik had van een oude heli is overleden. Als het goed is komt er deze week een nieuwe binnen.

De verwachting is dat dit laatste model probleemloos over het water kan. Hij moet alleen nog voorzien worden van een goede kap om de electronica te beschermen. Meer informatie gaat dus nog wel volgen als we hebben kunnen testen met de nieuwe regelaar.

Pic-0009_s.jpg

Pic-0015_s.jpg

nog even doorgaan en je hebt een eigen soort griffon ontworpen :D

wat voor motor wil je gaan gebruiken?
brushless 8)

ziet er trouwens goed uit :P kijk je wel eens op het hovercraftforum ofzo?
Daardoor heb ik nieuwe ideeen gekregen bij het maken van hovercrafts :P

Ga zo door :thumbsup:

stukje kippengaas :wink:
hij blaast toch naar beneden, die blaadjes zouden geen kwaad moeten kunnen doen toch?

Back