doe het zelf Hovercraft

gertje, de laatste 4 berichten hadden ook in 1 bericht gekund, dus voortaan even het bericht wijzigen als er iets in je opkomt :wink:

roeren kunnen in alle maten, 2 is beter dan 1, maar 1 werkt ook gewoon goed. die van mij is iets van 4 in de lengte, en 8 in de hoogte, en een dikte van 2mm ofzo.

mijnes zijn 14 in de hoogte en 10 in de breedte

en 5 mm dik:P
maar wat is een goede breedte? wanmt de hoogte heb ik echt nodig:P
anders komt hij niet achter de prop
mijn motor komt op 7 cm van het dek

draait een speed 370 met een dd prop einglijk wel de goede kant op anders ga je achteruit:P

en explosive rc tuning jij had eerst tog een speed 370 gekocht voor je heli?
zaten daar ook draden en zon stekkertje bij?

als de motor verkeerd draait kan je de polen gewoon andersom doen hoor, let er dan wel op dat je DIODE andersom soldeert :lol:
er zaten bij de 370motor alleen wat condensatortje's, diode, en wat schroefjes, geen stekker.

en zeg maar oscar hoor :wink:

hallo
ik probeer nu al 2 dagen een dubbelroer te maken
heeft iemand een paar tips en foto's en welke materialen heb ik er voor nodig??
en hoe?

Koop een staaf allu bij de praxis, buig de tot een 4hoek, boor dan boven en onder op gelijke breedte gaten, en plak dit geheel op de hovercraft.
Maak dan van 2 carbon staven en balsa die je op de carbon plakt roeren en verbind deze met elkaar dmv carbon en krimpkaus oid.
Steek dan de carbon staven door de onderste en bovenste gaten en klaar......

als je dan een dubbel roer wil hebben, zou ik gelijk een duct maken.
een duct kan je maken van depron, heel dun balsa, of karton wat eerst nat is gemaakt en dan in vorm gelegt om te drogen.
ik maak er nu een van karton en dat werkt top :D
er kunnen dan op verschillende manieren roeren op worden bevestigt, maar wat het makkelijkst is, is denk ik met 2 assen die bevestigt op de hovercraft zelf zijn. hier schuif je de roeren op die met elkaar verbonden zijn met een dun metaal stangetje. op een van de roeren maak je dan een pookje waar je de servo op bevestigt met een stangetje.
volg je het nog :lol:

edit: wartex was me voor. :wink:

steek een sate prikker in elk roer op de bovenkant en breek die op 1 cm van de bovenkant af
zet de roeren dan in hun houders en verbind de sateprikkers door er een sate prikker met krimkous tussen te hangen/

gertje.. be creative :P
een tandwiel kan je er goed afhalen door alleen het tandwiel vast te zetten tussen een bankschroef, en dan met een dun metaal stangetje op de bovenkant van het tandwiel te slaan, zodat het stangetje door de opening aan het tandwieltje boven gaat. daarom moet het stangtje ook een zelfde of kleinere diameter dan de motoras hebben.

wartexx had het toch erg duidelijk uitgelegt, je hebt de twee roeren die op de hovercraft zitten en los van elkaar kunnen bewegen. op elk roer zet je aan de bovenkant een sateprikker die 1cm uitsteekt. dan kun je een houten plaatje pakken en twee gaatjes erin boren waarin de sateprikkers vallen die op de roeren zitten.

oke nu snap ik hem

me 2e model is denk over 1,5 dag klaar.
ik mak hem met zoon kap erop:P
maar ik ben nu bij de lift duct.
die lukt gewoon weg niet.
me dubbele bodem is 1 cm hoog
kan ik dan gewoon die duct zelf weg laten?
en dan wel nog die stukjes maken die de wind naar buiten blazen.
en dan op de bovenkant van me dek gewoon een motor doen op een houtje die over het gat heen zit:P

Met 2e motor moet je geen hele open bodem maken volgens de eerste ideeën. Kijk even naar de volgende 2 foto's:

Pic-0009_s.jpg

hover1.jpg

Je hebt maar een klein beetje nodig om de bag op te blazen, zoals je in de tweede foto kan zien zitten er 2 rechte stukken onder in de bodem, die zorgen ervoor dat er wat lucht in de zak komt. De rest verdwijnt allemaal onder de bodem om de hovercraft op te tillen. Je komt dan te zweven op een laagje lucht onder de bodem en de bag is alleen maar om onevenheden op te vangen. Als je dit goed uitvoerd zal je zien dat hij echt zweeft en als je hem dan een klein duwtje geeft drijft hij zo meters weg.

hallo amstel
ik heb het volgende ontwerp gemaakt

een plaat met daarop dat rondje en dan van die stokkies naar buiten.
maar niet de zijkanten dicht.
ik ben nu al de hele tijd bezig met die lift duct
ik heb oscar ook wel explosive rc tuning op msn gesproken en heeft hij het er niet over gehad wat is het voordeel ervan?

edit: ik heb niet zoon gat naar de voorkant is dat handig om wel te doen?

Als de bodem rondom open is verdwijnt er teveel lucht in de bag en te weinig onder de hovercraft. Hij zal dan niet echt gaan zweven en wrijving met de grond hebben. Als ik hem weer in elkaar heb gezet zal ik eens proberen een foto onder de hovercraft door te maken, je zal dan zien dat de hele hovercraft een milimeter boven de grond zweeft.

Maar eigenlijk zeggen de foto's die ik net liet zien en degene die door het hele draadje heen staan al genoeg ;)

Amstel76 zei:
Als de bodem rondom open is verdwijnt er teveel lucht in de bag en te weinig onder de hovercraft. Hij zal dan niet echt gaan zweven en wrijving met de grond hebben. Als ik hem weer in elkaar heb gezet zal ik eens proberen een foto onder de hovercraft door te maken, je zal dan zien dat de hele hovercraft een milimeter boven de grond zweeft.

Maar eigenlijk zeggen de foto's die ik net liet zien en degene die door het hele draadje heen staan al genoeg ;)
hallo amstel,
ik zie op de foto's dat jij ook een gat hebt voor de lucht richting de voorkant.
ik ben nu zo ver om de onderkant erop te lijmen.
is het verstandig om nog zoon gat te maken?

Back