Ik heb vandaag niet heel veel kunnen doen. Ik moest eerst een toilet tegelen (schaal 1:1, halfsteens verband) En nog geen uitsluitsel over de houtsoort voor het dek. Dus nog een poging ondernomen om een rooster te maken. Deze keer met meer succes. Ik had nog wat ijzerzaagblaadjes liggen. En twee tegen elkaar gaf precies de goede zaagbreedte voor de inkepingen. De onderlatten op dubbelzijdige tape tegen elkaar gezet om te voorkomen. Printje erover voor de uitlijning en wat extra zaagbladen zodat ik niet te diep kon gaan.
Het viel helemaal niet tegen. Dubbele zaagblad raakte niet verstopt en bleef op z'n plek. Wel een verkrampte hand na een tijdje pielen.
Vervolgens de bovenlatten erop gelijmd.
En toen aan het schuren geslagen. Uitsteeksels eraf en bovenkant bovenlatten teruggeschuurd tot bovenkant onderlatten.
Bovenkant
Onderkant
Fotokwaliteit valt me wat tegen. Ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat. Helaas was dit de kleinste van de 4 dus ik kan er nog even tegenaan.
Erik

Het viel helemaal niet tegen. Dubbele zaagblad raakte niet verstopt en bleef op z'n plek. Wel een verkrampte hand na een tijdje pielen.
Vervolgens de bovenlatten erop gelijmd.

En toen aan het schuren geslagen. Uitsteeksels eraf en bovenkant bovenlatten teruggeschuurd tot bovenkant onderlatten.
Bovenkant

Onderkant

Fotokwaliteit valt me wat tegen. Ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat. Helaas was dit de kleinste van de 4 dus ik kan er nog even tegenaan.
Erik