Erg mooi.
Een vraagje over het tekenen:
De rood omcirkelde lijnen , hoe maak je die, ze moeten in verhouding allemaal dezelfde kromme hebben. daarna neem ik aan , kleine stukjes met sweep 2 rails?
bedankt,
Cor
Ik zal het proberen uit te leggen :
Hier de uitgangs situatie , gebruik duplicate edge op de rand waar de fairing dalijk begint om de binnenste curve te creëren.
Vervolgens teken je in het zij-aanzicht op het construction plane de buitenste cuve van de fairing:
Vervolgen split je deze curve in een aantal delen ( willekeuring , anders werkt de split dalijk niet )
Dan maak je dmv extrude curve een surcace van deze curve :
Split het surface uit de vorige stap met de romp en delete een deel. Nu kan je met duplicate edge de 3d curve maken van de fairing:
Maak nu met behulp van ''section'' sectie curves op de plaats waar er een cross section in de fairing wilt hebben ( verdeeld over de rail curves )
Ik vind het makkelijk om vervolgens de curve's waarmee ik ga weken in een eigen layer te zetten zodat ik de rest even onzichtbaar kan maken maar dit is niet per sé nodig :
Vervolgen zorg je met extend curve ervoor dat de sectie's elkaar raken en split de resulterende curve's met de rails:
Nu kan je met control point curve de sectie van de fairing maken , doe deze en de vorige stap op alle plaatsen waar je een sectie wil. Ik heb hier alleen end snap aanstaan zodat ik de 3 control points van de curve op de einde van de curve's kan maken.
Nu de 2 rail curve's joinen zodat het 2 open curve's worden
Met curve network kan je met het nu getekende frame de fairing maken , selecteer eerst de rails en als laatste de sectie curves:
en Voila :
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is , het lastig om goed uit te leggen wat ik precies doe. En er zijn vast nog 1000 manieren om het zelfde resultaat te krijgen
Mvg,
Bart