Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Hier wat foto's van de vorderingen aan de vleugel. Nu bezig met de ailerons en flaps. Aan de struts voor de vleugel heb ik ook al een begin gemaakt , hier ontbreken de fairings nog.
Wat 'n geweldig werk
Ik wil óók gaan tekenen, maar vraag me af of ik ooit zo ver kom
Even voor mijn begrip, je tekent nu eigenlijk een holle vorm (wél een hele mooie ;-)) en daar ga je daarná dan de constructie in tekenen ? (spanten e.d.)
@ Freekt , Jeroen , Theui en Ramses , bedankt ik maak idd een ''holle'' vorm en ga daat de spanten e.d uit tekenen.
Heb het model even in het water gelegt om te kijken hoe dat er uit ziet
Nu even een stukje over de ailerons :
Ik heb geen goede documentatie over de ailerons , alleen een doorsnede uit de handleiding en wat schetsen. Het probleem is dat ik op foto's moeilijk kan zien hoe de lijn loop t.o.v de trailing edge en of de ''kier'' nu gelijk blijft of smaller word. Ook is het lastig te zien of alle scharnieren nu even groot zijn of dat ze kleiner worden naar de tip toe. Het meest logisch zou zijn dat ze even groot zijn want het zou wel erg veel werk zijn geweest om 5 verschillende steunen te maken. Hier enkele afbeeldingen , ik ben benieuwd naar jullie inmput :
Natuurlijk imput hierover !
Op bovenstaande foto's is het inderdaad niet erg duidelijk te zien, maar aan de hand van de afstanden/verhoudingen zijn die scharnieren allemaal even groot. Ook de naad is over de hele afstand gelijk.
Empire: morgen bovenstuk middenstuk vleugel weghalen; ribben maken en overnieuw beginnen........
Ik ben heb een fot gevonden op Flickr waar de ailerons scharnier steunen goed zijn te zien. Als je heel veel inzoemt op de binnenste en daarna op de buitenste scharnieren zie je toch verschil. Ik de ailerons proberen te tekenen met alle scharnieren dezelfde groote moor dit zag er niet uit. Ik zal dalijk even wat foto's posten van het de aileron die ik nu heb getekend.
.
Hoi Bart, op deze schets van je loopt de scharnierlijn openening taps met de vleugelvorm mee. De scharnieren heb je evengroot gehouden wat resulteert in een steeds verder naar achteren in de rolroer liggend scharnierpunt:
Op de foto`s loopt de scharnierlijn openening taps met de aileron mee (die wordt ook steeds minder dik naar de vleugeltip toe). Op deze schets hou jij de opening parallel waardoor de opening aan de onderzijde van de tip heel groot wordt. Ik heb dezelfde schets daaronder toegevoegd met wat fel rood en groen en een aangepaste tiprib wat ik bedoel:
Om je vraag te beantwoorden; volgens mij worden de steunen iets kleiner naar de tip toe en zijn ze niet gelijk (ja, links en rechts wel )
Heb de delen welke vacuum gevorm gaan worden gesorteer. Door dit nu al te doen heeft Gary maximaal tijd om de mallen te maken. Hij wil proberen voor de koepels een binnen en buiten vorm te maken , één voor het glas en één voor het frame. Vervolgens wil hij met zijn de stukken waar de ramen zitten met de laser uitsnijden. Als dit lukt zou dat natuurlijk prachtig zijn. Er moet nog wel even wat aan de middelste nacelle gedaan worden omdat dit tevens het toegangsluik word naar de vleugel bevestiging , ontvanger en flap servo. Verder een begin gemaakt met het uitwerken van de romp constructie. De romp gaat uit 2 helften worder gebouwd zodat deze op een vlakke ondergrond is te bouwen. De constructie zal voor het leeuwendeel uit 1/8th baltic birch ply bestaan.
Vraagje vleugelribben.
Als ik de vleugelribben zoals onderstaande uit 1/8th berkentriplex zou maken , zouden deze dan net zo licht zijn als ''normale'' 3mm balsa ribben ?