Ik ken niet alle technische termen, maar zal het proberen uit te leggen. De staart (het verticale deel) wordt met een soort slot-constructie op de middelste rib van de romp geplaatst. Ik heb eerst het complete staartgedeelte gemaakt voordat ik die op de romp heb bevestigd. Het verticale deel bestaat uit een centrale plank van 3mm balsa (voorgesneden) die je moet beplanken met 1,5mm balsa. Dat heb ik gedaan waarbij ik het onderste ('slot') gedeelte aan beide kanten vrij moest laten zodat je hem later kunt plaatsen. Echter, wat beter zou zijn is één kant volledig (tot onderaan) te beplanken en de ander kant pas te beplanken na bevestiging van de gehele staart. Dan wordt het 'slot' van beide kanten opgesloten door de beplanking, waardoor het veel stijver wordt, zeker als je de nerf verticaal houdt. Nu heb ik het 'slot' achteraf met een reepje balsa beplankt, maar dat heeft geen structurele connectie met de rest van de beplanking. De staart steunt nu eigenlijk alleen met de vastgelijmde kopse kanten van het slot op de middenrib en is zijdelings wat flexibel. Dat reepje balsa had misschien beter een reepje triplex kunnen zijn. Dat hoop ik met glasvezel/epoxy te verstevigen. De staartsectie is met epoxy vastgelijmd: als ik dat wil loshalen gaat er (veel) meer kapot dan me lief is. Met vier carbon struts erbij gaat het wel goed, denk ik.