Duikvaardag Lelystad | Seabottom Subsail

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

lex als de datums in de kalender staan is dat toch voldoende niet ????

groeten raf

Goh....over toeval gesproken zeg,

Zit ik net telefonisch te babbelen met Jan de Groot (Beverwijk) en dat hij ook naar Lelystad komt met twee kleine en 1 grote boot (attentie Lex!!!) en hebben we een vrij diepgaand gesprek over 'het radiografisch duikboten-gebeuren in Nederland. In dat gesprek komt een 'man uit Groningen' ter sprake die al sinds 1978 in deze scene aktief blijkt te zijn. En wie zien we hier als nieuwe gebruiker: De heer Grappenhaus....

Het is mij een eer om Harry als 'Nestor' van de Nederlandse R/C duikboters welkom te heten!!!! :worship:

@ Lex: heeft Ronald Swartz zich al aangemeld???

Grtz,

Jos

Via Hein is Ronald Swart inmiddels ook aangemeld, evenals iemand uit Duitsland. Het wordt steeds gezelliger :lol:

Het leuke is ook dat Ronald zo'n 20 jaar geleden al met een sub in het Lelystadse water heeft rondgevaren, dus hij is jullie allemaal voor geweest!!

Groeten, Lex.

logoseabottom.gif

:D U P D A T E :D

Ik heb m'n lijstje net bijgewerkt, er zijn nu 13 personen definitief aangemeld met 23 duikboten en een handjevol oppervlakteschepen. En er zijn nog 4 mensen waarvan ik nog een reactie verwacht. (toch nog wat meer tafels geloof ik :lol: )

Groeten uit Lelystad, Lex.

Hallo Lex

Mooi dat er ook ouwe rotten uit deze hobby aanwezig zijn,dan kunnen wij er mischien nog wat van leren want het is toch wel een beetje anders,qua techniek,dan van bovenwater varende modellen.Bij mijn boot werkt wel alles alleen voldoet niet aan de afmetingen,lengte/breette verhouding als bij een echt model.Maar wij hopen er een mooie dag van te maken en de weergoden een beetje op zitten te porren dat die ook meewerken.

Gr.Joop

Hoezo 'weergoden opporren'? Jullie varen toch onder water?
Valt me een beetje tegen... :cry:
Dacht dat jullie echte bikkels waren...

Roel van Essen zei:
Hoezo 'weergoden opporren'? Jullie varen toch onder water?
Valt me een beetje tegen... :cry:
Dacht dat jullie echte bikkels waren...

Dit is een tiepies geval van 'ijzeren mannen, ijzeren onderwater-schepen maar houten (niet-zo-water-bestendige)bovenwater-zenders' Roel....

Jos

toneburst zei:
(niet-zo-water-bestendige)bovenwater-zenders' Roel.... Jos

Laat ik nou aan het vaarwater één of twee partypenten gepland hebben om die electronische dingen droog te houden in het geval dat :!: Bijkomend voordeel is dat wij dan ook droog blijven, en we wat schaduw hebben als de eerdergenoemde weergoden naar de andere kant uit hun slof schieten :lol: We zitten al onder zeeniveau daar in de polder, dus we zijn niet voor één gat te vangen :banana:

Groeten, Lex.

Helaas moet ik jullie medelen dat Ronald Zwarts nog niet met een onderzeeer in 1974 aan het varen was.

Zijn eerste had hij een antenne van 1 meter opgezet om proeven in de badkuip te doen denkende dat het zendsignaal niet onder water zou werken.
Dat was zijn eerste verhaal in Hobby Bulletin met zijn eerste Onderzeeer daarvoor heeft hij Plastic kits gebouwd.

Het is wel stay to the point.

Gr Jan

Nog een duikertje erbij.

Klein maar fijn. Seawolf (Robbe) statisch duikend en mocht ik mijn Schurer op tijd afkrijgen dan neem ik die ook mee. Kan ik eindelijk eens kijken hoe de profs het aanpakken. Ik zit nogal klem met een paar zaken in mijn grotere duikboten (met name: waar laat ik die engelpompen nou weer? en is er een alternatief).

Danny

PS: Kan ik eventueel een 35 Mhz. zender gebruiken of hebben julie daar strikte regels in?

Danny, de 35 mHz is toch voor vliegen :( :evil:
Is er een vliegvereniging in de buurt van het vaarwater?
Lees dat artikel eens op het modelbouw forum.

Hein

hallo

hein ik zou dat aan de organiserende club over laten of die mensen beslissen of er op de 35 band gevaren mag worden

het is toch ook niet dat als je als buitenlander op je 40 band naar frankrijk gaat varen je heel je instalaties naar de dealer terug stuurt om alles ff op 41 Mhz te laten zetten
want daar is de 40 Mhz niet toegelaten
als je dan als ik een bootje of 6/7 mee brengt een kostelijke affaire(dure aangelegenheid)

groeten raf

Raf lees eens de artikellen op het forum over de 35 mHz.
Daar beslis ik niets over en de verenigingen ook niet.
En wij varen hier in Nederland.

Er is een forum bij algemene scheepbouw geopend over de 35 mHz

35MHz band is gereserveerd voor modelvliegen
Aangezien er inmiddels al weer heel wat meer medeforummers zijn, waarvan wellicht niet iedereen het weet:
Sinds november 1999 is de 35MHz band (weer) gereserveerd voor modelvliegen. Spread the word ... enz enz.......

dus..........

Hein

Beste mensen,

voordat we hier weer de zoveelste discussie over de 35Mhz gaan starten, Hein heeft in deze gelijk, die afspraak ligt er.

Echter:

In Lelystad zit een vliegclub zo'n 5 km van het vaarwater vandaan. Zij hebben er geen last van als er iemand de 35 Mhz gaat gebruiken omdat dat buiten het berijk ligt. Verder heb ik aan hen gevraagd of zij het gebruik van die band door ons op de 22e een probleem vinden, en dat is niet het geval.

Nogmaals, ik ga mij hier niet op een discussie inlaten of het in Nederland al dan niet is toegestaan, dat is voor een ieders eigen verantwoording. Maar voor de Subsail geeft het geen problemen.

Groeten, Lex.

:D Prettige Paasdagen,aan jullie alle.

Wat is het rustig op het forum.Ben zelf druk bezich met de schroefas van de Walrus (lekke olie kering),de kering heeft het wel 4 jaar volgehouden, dan mag hij ook wel een keer stuk gaan.Liever nu dan een dag voor de meeting. Maar je zult vaak meemaken,dat er altijd iets stuk gaat vlak voor een meeting. En dan zijn ook nog de winkels dicht.

Verder heb ik natuurlijk ook tijd voor de familie,om Pasen te vieren,en eieren te schilderen,en zoeken.
Want de hele Pasen met de hobby aan de gang,dan krijg ik ruzie met de vrouw en kinderen.
:P PRETTIGE PAASDAGEN. :P

Ook van hier uit allen een prettige Paasdagen toegewenst.

Ik heb nu wat problemen met de torpedo's,ze willen niet helemaal de buis uit komen,heb niet voldoende lucht volume en hier voor moet ik nieuwe ventielen bestellen met een grotere doorlaat.
Zo zie je maar dat ieder zijn eigen problemen heeft.

Gr.Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back