Duikvaardag Lelystad | Seabottom Subsail

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi allemaal
ik begin er steeds meer van te balen dat ik die dag niet kan?!! :(
hopelijk brengt er iemand verslag van uit op het forum zodat ik toch nog een beetje kan meegenieten.
mischien is het leuk om wat filmpjes te maken van de modellen en hun bestuurders.
groeten Gertjan

Hoi Gertjan,

Er zal ongetwijfeld op het forum het één en ander komen te staan, maar in ieder geval komt er een verslag in de Modelbouw Actueel. Roel heeft beloofd flink wat lege geheugenkaartjes mee te nemen, die zal'ie nodig hebben ook! :lol:

Groeten, Lex.

Hallo mede-onderwateraars...

zoals jullie weten is mijn nieuwste model (type 206 van Engel) druk in de maak...en ik had beloofd dat'ie klaar zou zijn op 22 mei. Dat gaat dus niet lukken!!!
De laatste dagen nog wel maximaal aan het knutselen geweest, maar vierkante-millimeter-wateraar als ik ben kon het geheel nog steeds niet door de beugel. Omdat ik dit model niet speciaal voor de duikbotendag maak, maar er wat langer van wil genieten is het geheel wat meer werk dan verwacht. Vooral de kwaliteit van de romp is 'net sa best': de passing tussen de twee romphelften is op z'n minst gezegd slecht. Dus veel plamuren, schuren en vijlen.
Daarbij komt natuurlijk mijn voorliefde voor details, en rare gaten in de romp die in het echte schip niet voorkomen komen dus ook niet in mijn model. Dat levert dus 'wat' extra werk op. Komt nog bij dat ik Tamiya verf gebruik voor het spuiten en weatheren. En die verf MOET eerst 2 weken drogen voordat 't spul het water in gaat. Deze week spuiten lukt dus niet meer....
Wat details:

afb20209.jpg

Deze vloedsleuven vindt je nergens terug, behalve op 'toevallige' foto's van voorbijgangers....
afb20210.jpg

De boot heeft bolders die 'verwijderbaar' zijn (vermindering van geluid onder water): alleen zittingen inlijmen dus. Geen rare gaten 'voor ontluchting' zoals Engel claimt.

afb20211.jpg

De boeg: zo scheef als maar mogelijk, dus plamuren die handel. De torpedo-luiken in het onderschip ook wat 'duidelijk' zichtbaar gemaakt (de meest rechtse alleen nog potlood-streep).

afb20212.jpg

In twee richtingen plamuren om de naad glad te krijgen (lang leve het vershoud-folie!!)

De 206 zal op 22 mei in ieder geval aanwezig zijn, mogelijk varend, maar verwacht van de verf-jas niet veel!!!

Groetsen,

Jos

Hallo Jos, je boot ziet mooi uit.
Maar je schrijft:
De boot heeft bolders die 'verwijderbaar' zijn (vermindering van geluid onder water): alleen zittingen inlijmen dus. Geen rare gaten 'voor ontluchting' zoals Engel claimt.
Ik zou die ontluchting er maar wel inmaken, en zeker voorin.
Ook in de toren en het achterstuk moet je een klein ontluchtings gat maken.
Ik heb zelf al 15 jaar een 206 en in het begin ook geen ontluchting.
Doe het maar want er blijft altijd lucht inzitten.
Tot in Lelystad.
Hein

Hoi Jos,

Dat ziet er al strak uit, beloofd wat. Ik ben benieuwd of je hem naar Appingendam meeneemt, dan kan ik hem in levende lijve bewonderen.

Tot Donderdag!

logoseabottom.gif

:D U P D A T E :D

Hallo onderwatervrienden.

Ook weer wat nieuwtjes. Of eigenlijk, een correctie.

Zoals jullie wellicht al begrepen hadden is het deelnemersaantal ver boven de verwachtingen gestegen. Fantastisch, dat wordt erg gezellig! :banana:

Dit grote aantal maakt het echter, in tegenstelling tot wat eerder is gemeld, organisatorisch wat lastig om voor iedereen een lunchpakket te verstrekken. Daarom hebben we besloten hier van af te zien. :| Wat we wel doen is voor de deelnemers gratis koffie voor de hele dag en een kop soep onder lunchtijd. :) Verder is er nog wel een cateringstand gepland waar frisdrank, versnaperingen, en snoep tegen schappelijke prijzen te verkrijgen zullen zijn. En ook dus de genoemde koffie en thee.

Nog even aftellen, we zitten al in Mei!!

Ahoy!

@Hein: die ontluchting komt er zeer zeker...alleen niet zo ontsierend als meneer Engel voorstelt :lol: !!

@Lex: de 206 komt in ieder geval mee naar Appingedam. Kans is heel groot dat de ingewanden los zijn bijgeleverd.... 8O 8O. Wordt wel een beetje proppen in de Turbo-tomaat...

Jos

@ Jos,

Voor mij ook een beetje. Ik heb net een nieuw vervoermiddel, en dan moet je weer even opnieuw passen :wink: Die 2540 breekt je de nek, die heeft 155x40cm vloeroppervlak nodig. Heb ik niet.......(en op het oog gegokt in de showroom, dom,dom,dom :oops: ) Maar het gaat wel lukken, CA lijm doet wonderen! :wink: :wink:

logoseabottom.gif

:D U P D A T E :D

Hallo beste mensen,

Er is een kleine wijziging in het volgende:

Lex Verkuijl zei:
Vaarindeling :arrow: We gaan met tijdblokken werken, 2x20 minuten duikboten, 1x20 minuten oppervlakteschepen per uur. Dit voor de veligheid, en om de eigen leden ook te kunnen laten varen. En misschien nemen jullie ook nog wel wat drijvends mee? Ook voor diezelfde veiligheid komen de zenders in een 'zendercaravan' te liggen, waar ze afgehaald kunnen worden als je wilt varen.

Afgelopen 5 Mei bij de werkschependag gebruikte men een frequentiebord en geen vaste vaartijden. Dit werkte zowel voor de vaarders als de organisatie erg prettig. Ik wil dit op de Subsail soortgelijk gaan doen.

Men is dan zelf verantwoordelijk voor het controleren van de te gebruiken frequentie. Er zijn zoals het er nu voor staat erg weinig 'dubbele' frequenties. De tijdblokken komen te vervallen zodat je ook alle tijd hebt om de boten eventueel open en dicht te schroeven. Het vaarwater wordt dan met een drijvende lijn in tweeën gesplitst zodat de oppervlakteschepen onze periscopen niet op buigkracht kunnen gaan testen. Er komt dan dus een frequentiebord te staan waar je met labeltjes kunt zien of de frequentie vrij is, en als je hem meeneemt kun je even je naam vermelden.

het werken met een freqentebord word bij ons op de vliegverenging ook toegepast het werkt naar alle tevreden heid .
het is dus gewoon zo :geen knijper op je antenne is ZENDER UIT!!
als je freqentie bezet is kun je ook gemakkelijk zien wie deze in gebruik heefd en met goed overleg is dan alles te regelen.

gertjan

Hoi lex
de knijpers werken goed mits ze maar terug gebracht worden anders krijg je weer van wie heeft knijper zus, ik was afgelopen zaterdag op bezoek op een minimarine dag in biddinghuizen dus in jou achtertuin en daar werkte het ook met de knijpers(weinig duikboten) ik kon de hele dag varen want het water bovenwater was glashelder en was de knijper handig om het plastiek zakje om de zender dicht te houden,maar verder was het gezellig .
groeten fred

Hoi Lex,
kun je de straatnaam opgeven waar het treffen is?
Er zijn mensen in België die hadden al een route naar Biddinghuizen uitgeprint.

Hein

Voor zover ik weet heb ik alle Belgische deelnemers per PB / Mail een adres cq routebeschrijving gestuurd (???)

Maar om alle onzekerheid weg te nemen, het vaarwater ligt aan het Kofschip te Lelystad, maar heeft eigenlijk geen adres. Als je het bovenstaande in een routeplanner ingeeft kom je tot aan de ingang van de Scholengemeenschap Lelystad, hierachter ligt het water, gewoon de weg volgen. Voor de duidelijkheid heb ik hieronder de routebeschrijving die op onze site (www.mbcisis.nl) vermeld staat gekopiëerd:

Ons vaarwater is gelegen aan het Kofschip, achter de Scholen Gemeenschap Lelystad, de SGL. Dit water was in eerste instantie bedoeld als vaarwater voor de Roeivereniging, die zijn echter naar een andere locatie verhuisd, zodat we het nu ons vaarwater mogen noemen. Hierdoor staat het vooral op oudere kaarten wel eens als Kanovijver vermeld.

Het is gemakkelijk te vinden, neem vanaf de Zuigerplasdreef afslag naar de SGL, en volg de weg rechtsom om de gebouwen heen. Deze weg leid naar het vaarwater met daar tegenover het clubgebouw. Kaart:

Kaart.jpg

Routebeschrijving

Via de A6 vanuit richting Emmeloord en de N307 vanuit Swifterband:

-Vanaf Emmeloord: Neem de afslag LELYSTAD NOORD, en sla rechtsaf richting Lelystad (N307)
-Vanuit Swifterband: rij onder de A6 door (N307)

-Op de N307 neem de tweede afslag links de Zuigerplasdreef op
-Sla na de eerste voetgangersbrug over de weg heen rechtsaf naar 'Het Kofschip / SG Lelystad'
-Volg deze weg naar het vaarwater

Via de A6 vanuit richting Almere en de N302 vanuit Harderwijk:

-Vanaf Almere: neem de afslag LELYSTAD, en sla rechtsaf richting Lelystad (N302)

-Vanuit Harderwijk: rij onder de A6 door (N302)

-Sla bij de rotonde rechtsaf richting Centrum
-Blijf deze weg rechtdoor volgen, ga dus drie rotondes rechtdoor
-Sla na deze derde rotonde linksaf naar 'Het Kofschip / SG Lelystad'
-Volg deze weg naar het vaarwater

Zo zou het moeten lukken denk ik.

Vanmiddag gaan we nog even een verse lading schelpen aanbrengen zodat de kade en het pad wat breder worden, en minder drassig. Nog een paar laatste details regelen, en dan zijn we er helemaal klaar voor!

Hallo Subsailors,

Het Point of no Return is gepasseerd! 8O De inkopen zijn gedaan, en afgelopen woensdag stond onderstaand stukje in de regionale krant :lol: :

krant.jpg

:thumbsup:
ik neem mijn broertje (Florian) wel mee, maar hoe dat met zijn project zit :nooo: , hij heeft er nog niet veel aan gedaan.
ik hou het nog even bij een dinamisch duikende shark, niet minder leuk :twisted: .(wanneer is het speelkwartier?)

groeten Halmar

Dat wordt me één drukte op de 22 Mei.
Dit wordt me allemaal te veel.
Kan ik deze spanning wel aan.
Denk er over om niet te gaan.
Krijg ik niet een dip,achter het Kofschip.
Is er begeleiding aan het water,zo niet,krijg ik dan een kater.

Heb gehoort,dat het wel goed zal komen.
Dus zal ik toch maar komen.phuf-phup. :lol: :lol:

hallo harry

als ik zo voor een evenement sta dan heb ik er de goede oplossing voor gevonden

zwangerschaps oefeningen doen en vooral veel puffen

en voor de rest valium of rooien phnol helpt ook
groeten raf

Een submariner met anti-depressiva
Moest eens duiken voor langsscheurende Riva
Hij keek door z'n scoop
En riep (onder de dope)
"He mannen, aan 't roer zit een lekkere diva!"

(Met welwillende medewerking van de firma Heineken... (hips))

he alle gekheid op een stokje maar zoals julie weten kan ik er helaas niet bij zijn zondag maar ik heb een idee :idea:
kun je geen webcam aan de waterkant zetten kan ik (en heel de wereld met mij) toch nog een beetje meegenieten :lol: :lol: :lol:
dan zit ik ook nog veilig als de torpedo,s julie om de oren vliegen :roll:
groeten Gertjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back