Duikvaardag Lelystad | Seabottom Subsail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is inderdaad rustig in ons onderwaterhoekje. Iedereen druk aan het bouwen???

Ik ben zondag een week geleden nog even een rondje wezen varen met de Walrus. Goed onderhoud aan een sub is toch van groot belang, bij mij lekte de o-ring van de banjonetsluiting. :cry: Ik heb hem maar weer een likje vers vet gegeven, kijken of dat voldoende is, anders moet ik op zoek naar een ietsje pietsje dikkere o-ring die wat strakker zit.

En wat de Subsail aangaat is inmiddels de 30-subs-barriëre doorbroken! :banana: Gaat gezellig druk worden, zowel op de kant als in het water!

Groeten, Lex.

niet echt druk met bouwen, meer met mijn verslag van het project "vliegen op zonne-energie". moet over twee dagen af zijn en dan moet ik een bijbehorende presentatie voor +- 300 man voor berijden. als dat achter de rug is een week bijkomen en dan snel bouwen :wink:

groeten Halmar

Gistermiddag heb ik nog even proefgevaren met de Walrus, het vet heeft geholpen, alles dicht! :lol: Die is klaar voor de 22e, nu de U 2540 nog ........ :evil:

Groeten, Lex.

Hallo onderwatervrienden,

Vandaag haden we op het cluppie onze opening van het vaarseizoen. Het water lag er goed bij, zij het dat de helderheid te wensen overliet. Zo'n 30 cm zicht, 8O hopelijk wordt dat in de komende weken nog wat beter!

Een inpressie:

photo1.jpg

Gezellig druk.

photo3.jpg

Het water lag er goed bij.

photo5.jpg

Een Thor met jetaandrijving op volle snelheid.

photo16.jpg

Opruimen van een "takje" dat in de weg lag.

photo19.jpg

Klaar voor onderwater.

photo20.jpg

Periskoopdiepte.

photo21.jpg

Waar ben ik...

Als we in ieder geval dit weer hebben op de 22e zitten we goed!

Groeten, Lex.

hallo

hier de modellen die ik mee breng

u47 op kanaal 56
u2540 kanaal 56
orka kanaal 56
manta rog kanaal 56
XXIII in aanbouw kanaal 56

de modellen die marc meebrengt zullen normaal zijn

een eps O op 35 mhz
eps 1 zelfde kanaal
eps 2 zelfdekanaal
eps 1 black
iets heel nieuws zelfde kanaal
en wa vis als hij die afkrijgt
anders gewoon staties

groeten raf

logoseabottom.gif

:D U P D A T E :D

Hallo onderwatervrienden.

Na het goede bericht hierboven weer even een update.

Ik verwacht nu dan totaal zo'n 22 onderzeebootbouwers, met 42 modellen !!

Duikboten:
- Lafayette
- U 96 (2x)
- U 206 (3x)
- U 2540 (2x)
- Type XXII
- EPS (4x)
- Type XXI (2x)
- Shark
- Acula of L.A. class werkstuk
- Delta
- Skipjack (2x)
- Upholder
- Acula (standmodel)
- Type VII b
- Type IX d2
- Walrus (4x)
- SSN 21 Seawolf
- K18
- M1
- O8 (aanbouw)
- Biber (aanbouw)
- Molch
- Seawolf Robbe
- U 47 (aanbouw)
- Nog een viertal niet bij naam genoemd

Oppervlakteschepen:
- Parat
- Norderney
- Mijnenveger
- PT50 draagvleugelboot

Vissen:
- Orka
- Manta Rog
- onbekende Belgische vis

Leuk lijstje toch? Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n opkomst in December vorig jaar niet had verwacht, geweldig!

Ik heb nu echter wel een vraag, zou iedereen die tafels kan / wil meenemen dit willen doen, dan hebben we genoeg oppervlak om deze armada kwijt te kunnen.

We gaan aftellen, nog 5 weken!

Groeten, Lex.

hallo
lex der is een klein foutje in je lijst

een orka is een zoogdier dus het kan nooit een vis zijn

groeten raf

Hoi Raf,

Ha ha ha ha, ik zat al te wachten op de eerste die daar iets over zou zeggen !! :lol: :lol: :lol:

En of die Manta onder de vissen valt weet ik ook niet zeker :wink:

Groeten, Lex.

Waarschijnlijk wel wat je denkt. :oops: :oops: :oops:

Duiktank uit elkaar geklapt. Nadeel van oudere typen engeltanks en te snel willen varen. De tank was 7 cm. ingekort en waarschijnlijk heeft de deksel het niet gehouden. Back to the drawing board zullen we maar zeggen.

Misschien kom ik nog wel gewoon even langs. Effe spieken.

Danny

hallo

ja lex een manta is een vis
een orka ,walvis ,dolfijn zijn zoogdieren ze zijn zelfs levend barend en hebben longen zoals wij

een manta die legt eiren heeft kiewen dus is een vis

hallo danny de boot is toch terug in de droogdock hoop ik
al met al pech en dit zo kort tegen de subsail aan
de boot terug klaar tegen subsail zal wel haast onmogelijk zijn daar is de tijd tekort voor

groeten raf

Hallo Danny,
dat houden de oude en de nieuwe tanks echt niet.

Duiktank uit elkaar geklapt. Nadeel van oudere typen engeltanks en te snel willen varen. De tank was 7 cm. ingekort en waarschijnlijk heeft de deksel het niet gehouden.

7 cm inkorten en de schakelaars niet goed ingesteld.
De spindel druk de tank gewoon kapot, daar hoef je echt niet veel aan te doen.
Jammer, gebeurt je geen 2e maal hoor.
Maar we zien je toch in Lelystad he
Hein

Danny: heel jammer om zo een aantal maanden/jaren :?: werk naar de knoppen te zien gaan...

Lex: de Manta(-rog) is familie van de haai. De eieren lijken zelfs erg veel op elkaar.

Nog steeds morgen 14.00 in Biddingtown? Ik heb de rest van de club een waarschuwingsbevel gegeven, dus ze weten dat je komt.
Wel lagen er woensdag links en rechts nog wat boomstronken in het water, als ik op tijd ben zal ik die eerst eens eruit jagen met de Parat.

Dank allen voor het bijspijkeren van mijn kennis op het gebied van maritieme levensvormen, waar zo'n forum al niet goed voor is!

@ Roel,
toch makkelijk zo'n drijvende hakselaar! En blij dat je in de club nog enig gezag hebt, dank!

Mochten er mensen zijn die nu de (deze) draad kwijt zijn, ik ga dus morgen naar Roel om hem wat mooie plaatjes van de U 2540 te laten schieten. Hopelijk laat hij z'n :tank: thuis!

Hou dus de volgende uitgave van de Modelbouw Aktueel in de gaten, laatste deel van het bouwverslag.

Groeten, Lex.

Hi Lex

Ik neem ook een eigen tafel mee,maar hoe zit het met het droog houden van de hele ratteplan?Ik heb geen tent bij me.

Ik werk ook met kanaal 56,als ik zie dat Raf ook met kanaal 56 werkt en zijn hele flottile mee neemt hoop ik wel dat ik aan varen toe kom,maar ik denk dat het wel goed zal komen zie de hele organisatie er om heen.

Gr Joop

hallo joop

heb je een graupner instalatie ?????
zo ja dan als je wil kunnen we eventueel wisselen van kristallen
ik heb nog eensetje kanaal 53 en was vanplan om nog een set kanaal 56 bij te kopen

indien je de frequentie wil houden die je hebt ook geen probleem dan komen we der wel aan uit
hoe we de kostbare tijd die we daar zijn varend kunnen door brengen

lex
mark en ik brengen tafels mee en een tentje voor ons zelf
3X3 meter
als er bezwaar is tegen de tent dan laat iets weten dan nemen we ze niet mee

groeten raf

Er komt een grote tent te staan waar we de subs kwijt kunnen, komplimenten van de Scouting. :thumbsup: Waarschijnlijk hebben we geen extra tenten nodig, maar als iemand eigen tenten meeneemt kunnen we op de dag nog bekijken of we dat handig is. Bij het vaarwater komt een partytent te staan van waar je bij slecht weer droog kunt sturen.

Maar ik ga er van uit dat de bestelling voor goed weer gewoon volgens planning wordt uitgevoerd en we alleen zonnecrème nodig hebben ......... :P :wink: (lastig typen zeg, zo met gekruisde vingers!)

Groeten, Lex.

Quote: "Er komt een grote tent te staan waar we de subs kwijt kunnen..." unquote. :?: :?:
Ikkesnappenie... die dingen mogen toch nat worden? Vandaag een staaltje van gezien, kijk maar eens in 't foto-album:
"Mooie plaatjes vanaf de waterkant".

(Kan beter herdoopt worden in 'wazige plaatjes vanaf de waterkant" :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back