Duikvaardag Lelystad | Seabottom Subsail

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

hier de voorlopige data van sonar

08.01.-09.01.2005 Emsland Modellbau in Lingen ( Emslandhallen )
15.01.-16.01.2005 Modell & Freizeit in Hamm ( Zentralhallen )
12.02-13.02.2005 Modelbouwbeurs , Zeelandhallen, Goes ( Niederlande )
05.03.-06.03.2005 Modellbau Schleswig-Holstein in Neumünster ( Holstenhallen )
17.03.-20.03.2005 Sinsheim während der 11. "Faszination Modellbau 2005"
14.05-16.05.2005 Modelbouw en Miniatuurbeurs , Darling Expo, Rijswijk ( Niederlande )
13.04.-17.04.2005 27. Intermodellbau in Dortmund
21.05.-22.05.2005 Modellboottreffen im Freibad Großbreitenbach
05.06.-06.06.2005 Schaufahren in Appingedam bei Gronigen ( Niederlande )
15.07-17.07.2005 Flotillentage in Den Helder ( Niederlande )
18.11-20.11.2005 EURO MODELL in Bremen
14.10-16.10.2005 Modellbauwelt in Hamburg

groetjes raf

Datums

Pas op!!!

De datums die hierboven staan zijn niet allemaal goed.
Van de vereniging waar ik zelf lid van ben is het jaar programma noch niet eens bekend.
Dat komt pas in februari en hier staat al een datum?
Op Sonar zijn gewoon verschillende datum's van 2004 naar 2005 verandert.
Zet de datums onder voorbehoud in de agenda.
Ik heb het ook gezien bij Sonar en doorgegeven.

Hein

8O Hallo,drie clacsons.
Hoe diep is het vaarwater. :?:
Ik hoop dat de Subs niet aan de grond lopen.
Maar ik heb gehoord,dat er een duiker aanwezig zal zijn.

Harry.

Harry,

Bij de oever zo'n 60 cm, 2 meter uit de oever 100 cm, in het midden ongeveer 1,50 meter. Zou voldoende moeten zijn. Ik ben tot nu toe nog maar één maal met de bodem in aanraking geweest, was bij een 'emergency blow' poging. Toen de Walrus weer boven kwam had'ie een flinke modderneus, maar verder geen schade. Mensen met een zuigertank moeten alleen oppassen vlakbij de bodem niet nog wat extra water in te nemen, zuig je modder mee, en dat vinden de afdichtingen bijzonder onprettig. (eigen ervaring, helaas :oops: :cry: algehele revisie van de zuigertank) De duiker(s) zullen denk ik als standby aan de kant blijven, als ze gaan meelopen met modellen krijgen we snel erg troebel water, en in principe hebben we toch allemaal boten die weer bovenkomen, toch?

Groeten, Lex.

BYM zei:
Is dit een zwembad waar het gehouden wordt, of in buitenwater ??
:puppydogeyes:

Zoals Lex al aangaf op pagina 3 van deze draad, onderaan: "Mocht je eens willen kijken waar het één en ander zich gaat afspelen: www.mbcisis.nl onder "vaarwater"." :puppydogeyes::puppydogeyes:

Jos

toneburst zei:
BYM zei:
Is dit een zwembad waar het gehouden wordt, of in buitenwater ??

Zoals Lex al aangaf op pagina 3 van deze draad, onderaan: "Mocht je eens willen kijken waar het één en ander zich gaat afspelen: www.mbcisis.nl onder "vaarwater"." :puppydogeyes::puppydogeyes:

Jos

:puppydogeyes: ohw :puppydogeyes:

Overheen gelezen :puppydogeyes:

Wel jammer want ik heb een digicam, en een waterdichte behuizing erbij.
Tevens heb ik de mogelijkheid filmpjes te schieten zodoende dat ik het vroeg.
Buitenwater is not-done wat dat aangaande ...

hallo

bym ik breng mijn camera toch mee
het is niet groot en weegt haast niets
als ik dan toch een paar foto's kan maken heb ik die toch
en zeg nooit dat het in open water niet te doen is want anders moet ge maar eesn op de site van norbert gaan kijken
daar staan foto's van keulen op die men onder water heeft genomen

gtoeten raf

ps in 2003 was het bij ons ook cristal helder jammer van verleden jaar dan was het wat veel minder
het hangt allemaal van de zon af denk ik

logoseabottom.gif

Beste duikbootvrienden,

Er is weer nieuws, alles op een rijtje:

Locatie :arrow: Vaarwater van Modelbotenclub Isis achter het Kofschip te Lelystad. Dit heeft eigenlijk geen eigen adres, maar is goed te vinden (Scholengemeenschap Lelystad). Kijk eventueel op www.mbcisis.nl onder 'vaarwater', daar is ook een routebeschrijving voor binnen Lelystad te vinden.

Tijd :arrow: Op 22 Mei ben je welkom vanaf 10:00, we denken met varen te beginnen rond 10:30, 11:00 uur. Als je eerder bent geen probleem, we zijn al vanaf vroeg bezig met de voorbereidingen. Om 17:00 uur is in pricipe de afsluiting.

Vaarindeling :arrow: We gaan met tijdblokken werken, 2x20 minuten duikboten, 1x20 minuten oppervlakteschepen per uur. Dit voor de veligheid, en om de eigen leden ook te kunnen laten varen. En misschien nemen jullie ook nog wel wat drijvends mee? Ook voor diezelfde veiligheid komen de zenders in een 'zendercaravan' te liggen, waar ze afgehaald kunnen worden als je wilt varen.

Accomodatie :arrow: Er komt een grote tent, zonder zijwanden, met tafels om de boten uit te stallen. Dit geheel wordt afgezet en alleen toegangkelijk voor vaarders en Isis leden. Eventueel genodigden en geinteresseerden uit het publiek kunnen onder begeleiding van jullie of ons naar binnen.
Het vaarwater ligt ongeveer 1,5 meter lager, via een flauwe helling met trap. Afstand ongeveer 15 meter. Hier is een kade van aangestampte schelpen, en plaatsten we wat tafels om de modellen neer te zetten. Ook dit wordt afgezet.
In het clubgebouw zijn toiletten.
Er komt stroom in de tent om de accu's te kunnen laden.

Inwendige mens :arrow: Er is koffie, fris, versnaperingen, broodjes, soep, tegen schappelijke prijzen. (dit ligt wat critisch, ik ben namelijk ook de Penningmeester :wink: ) De vaarders krijgen een lunchpakket aangeboden.

Camping :arrow: Mochten er mensen zijn die Zaterdags willen rijden en overnachten, er is een eenvoudige camping op 1,5 km afstand. Als iemand hier wil staan kan ik plaatsen regelen, geeft dat dan even door.

Media :arrow: Er gaat een persbericht uit, zodat we in ieder geval de plaatselijke radio en TV kunnen verwachten en een stukje in de krant. Verder schijnt er een razende reporter van de Modelbouw Actueel die dag met fototoestel en kladblok rond te gaan lopen. :P

Verdere informatie :arrow: Een ieder die zich heeft aangemeld krijgt per PB een lijst om de boten met frequenties door te geven. Heb je je nog niet aangemeld, geeft het even door, dan krijg je dat asap. Deze informatie komt ook op www.mbcisis.nl te staan, knopje Seabottom Subsail klikken.
Wat mischien handig is om zelf mee te nemen zijn klap- of terras- stoelen, die hebben we niet al te veel.
Verder willen we mischien een beamer met een groot doek neerzetten om het publiek wat beelden van subs te laten zien, echt en/of model. Heeft iemand wellicht hier video/dvd's van die we zouden kunnen vertonen? Dan denk ik niet aan films als "Das Boot" of "Hunt for Red October" maar meer aan demonstratieopnames. Eventueel kan aan die beamer ook de ontvanger van een camera aan boord gekoppeld worden, ook leuk wellicht.

Nou dat was het weer even, eventuele vragen hoor ik graag. :bye:

Groeten, Lex.

waar kun je dat bestellen?

mischien is een onderwaterkamera die vast staat nog een idee, zoals ze bij Marin hadden, dan kun je de duikboten live langs zien varen.

Groeten Halmar

Leuk dat je dat meld Halmar, daar hebben we het op de vergadering juist over gehad. Er is zo'n camera te regelen, alleen zijn we afhankelijk van de waterkwaliteit, of beter het zicht, en dat is net zo (on)betrouwbaar als het weer. We kijken op dat moment of het zinvol is.

Groeten, Lex.

:!: Hoi Lex.
Over de video film.
Wil je deze op een projector afspelen?.
Zoja, dan heb ik wel de films van de marine.VHS.

(Een taak voor vrede),gaat over een Escader oefening
bij zuid Spanje,Fregatten en Walrus onderzeeboot.

En,(Het luik is groen)over de opleiding bij de onderzeedienst,(Walrus).

En (Hr.Ms.Zeehond driecilinder)herinnering aan de laatste drie cilinder
type onderzeeboot.

Gr.
Harry.Gr :D

Hallo Harry,

Dat zijn leuke films hiervoor denk ik. Ik ga informeren of we ook een projector kunnen regelen, zou leuk zijn.

Mooie avatar trouwens! :wink:

Groeten, Lex.

Het zijn neem ik aan 8mm films?? Mogelijk heb ik daar ook een viewer voor die er extra bij gezet kan worden. Zo'n "TV" met de spoelen aan de zijkant.

/edit/
@ Harry,
Ik lees je bericht net nog eens door, en zie (nu wel...) VHS staan :oops: , dus videofilms?? Dat komt nog mooier uit, die kunnen zo op de beamer! Als je ze mee wilt nemen graag !! :worship:
/edit/

Groeten, Lex.

:cry: Hallo U boot vrienden.
Weet niet of Hein Kinds het al heeft door gemailt.
Maar de u boot meeting in Barsinghausen (duitsland)
is afgezegt.
Harry Gr.

Hoi Harry,
je bent te laat het was al doorgestuurd.
Hankesbutel is wel het zelfde weekend.

Hier zijn nog een paar dat die ik heb, er zullen er ongetwijfeld nog veel meer zijn maar dit is hoofdzakelijk duikboten.

27 febr. Papenburg 10,00/17.00 uur
29, 30 april, 1 mei, Hankesbutel
30 april en 1 mei Grijze schepen treffen, België (duikboten??)
5 mei werkschepen dag Ekenstein
22 mei Lelystad
17 t/m 19 juni HMBV Nieuwe Koers Den Helder, Quelderduyn, gedeeltelijk duikboten aanwezig
15, 16 en 17 juli, Den Helder, gedeeltelijk duikboten aanwezig
16, 17 juli Aurich, gedeeltelijk duikboten aanwezig vooral van Sonar

hallo

het grijze schepen treffen staat in de kalender van het forum
en daar staat wel degelijk zowel boven als onderwater bij

dus ik denk dat daar toch wel duikboten mee bedoelt wordt want zoveel titanic schepen zullen der niet aan wezig zijn hoop ik
indien wel dan zitten we me een probleem

groeten raf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back