Dutch Tamiya Challenge 2011!

Op zich heeft de servo in de F1 niet veel te lijden, mits er een goede servosaver op zit (liefst Kimbrough). Ik gebruik nog steeds een oude Robbe servo, bij de andere F1 zit een standaard servo welke bij de Acoms zender zat, voldoet ook prima. Zag laatst bij de 2 Brothers een bakje met dacht de S3003 servo's voor weinig.

Gewoon gaan inschrijven dan voor de 17 juli, ikzelf heb me ook ingeschreven voor die dag met het M-chassis, lijkt me wel eens gezellig de sfeer te proeven. Heb me met de M-03 ingeschreven.

tsja wil wel, maar kan niet op die datum, zal een andere keer worden, maar meedoen een keer ga ik zeker :cool:

Ik zou eerst eens kijken naar de reviews van die servo. Goedkope servo's kunnen nog wel eens problemen hebben met goed centreren etc.

@ mardo
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een leuke aanbieding. Zoals marten al schreijft is de X1 een leuke mooi nieuw model maar het is nog niet zeker wanneer deze op de markt komt. Laten we elkaar op de hoogte houden als er ergens een leuke aanbieding is. F104 of F103 maar denk dat het voor mij 104 wordt omdat ik die body's gewoon mooier vind. Het oog wil ook wat en snelheid.. tja we zullen zien.Denk dat het ook veel te maken heeft met rijstijl en tactiek.

De release date van de F104X1 is halverwege juli zo als het er nu uit ziet.
Let er wel op....Al dat aluminium is machtig mooi om te zien maar maakt je auto ook een behoorlijk stuk zwaarder.
Dit gaat weer ten koste van acceleratie, bochtensnelheid,rijtijd en meer van dat soort dingen.
Het is nog steeds zo dat de F103 toch sneller is als de F104 met de zelfde hop up parts gemonteerd.
Dit zal waarschijnlijk ook komen doordat de F104 smaller is als de F103.
Simpel op te lossen door F103 voorwiel ophanging te gebruiken in combinatie met de F103 achtervelgen.
Dit maakt de F104 net als de F103 200MM breed.

mvg Roy

De release date van de F104X1 is halverwege juli zo als het er nu uit ziet.
Let er wel op....Al dat aluminium is machtig mooi om te zien maar maakt je auto ook een behoorlijk stuk zwaarder.
Dit gaat weer ten koste van acceleratie, bochtensnelheid,rijtijd en meer van dat soort dingen.
Het is nog steeds zo dat de F103 toch sneller is als de F104 met de zelfde hop up parts gemonteerd.
Dit zal waarschijnlijk ook komen doordat de F104 smaller is als de F103.
Simpel op te lossen door F103 voorwiel ophanging te gebruiken in combinatie met de F103 achtervelgen.
Dit maakt de F104 net als de F103 200MM breed.

mvg Roy

En dan de lagers gebruiken van een F102:confused:, En de rijder van een F103, dat maakt alles een prima samenstelling.:rolleyes:

Ik zeg..................gewoon met de tijd mee gaan en een F104 kopen.

Helemaal mee eens, gewoon een F104 kopen, goed voor de F103 rijders ;-)
Zelfs een bedrijf als Tamiya bouwt weleens een mindere auto ;-)

Groet,
Marcel (F103)

Lagers van een F102??
Over welke lagers heb jij het dan?
Me so curious:yes::yes:

mvg Roy

En dan de lagers gebruiken van een F102:confused:, En de rijder van een F103, dat maakt alles een prima samenstelling.:rolleyes:

Ik zeg..................gewoon met de tijd mee gaan en een F104 kopen.

Ik zie nu deze aanbieding bij Lindinger.at

WOLF WR1 RACING F104 LIMITIERT 1/10 TAMIYA

Is F104W chassis, is dus F104 maar dan verbreed naar 205 millimeter om de jaren zeventig look goed weer te geven.

Ik vraag me alleen af of hier dan ook de goede banden weer op passen (van BPracing).

Auto is van 179 naar 99 euro gegaan.

Hoor graag jullie advies.

Deze auto heeft als het goed is de F103 velgen er op zitten, dus alle banden die je voor de F103 kunt gebruiken passen er op.
Die mij eens een linkje naar die aanbieding?

mvg Roy

Ik zie nu deze aanbieding bij Lindinger.at

WOLF WR1 RACING F104 LIMITIERT 1/10 TAMIYA

Is F104W chassis, is dus F104 maar dan verbreed naar 205 millimeter om de jaren zeventig look goed weer te geven.

Ik vraag me alleen af of hier dan ook de goede banden weer op passen (van BPracing).

Auto is van 179 naar 99 euro gegaan.

Hoor graag jullie advies.

Hallo Marco,

Leuke auto om te zien.
Wat mij aan deze auto/kap niet bevalt is de voorspoiler.
Wat ik heb begrepen is de voor spoiler geintegreerd in de kap met een losse onder beschermplaat.
Ziet er niet echt netjes uit en zorg er ook voor dat als je daar een tik op krijgt de hele boel over de grond gaat slepen.
Ik zou gaan voor de Mclaren MP4/5B of de MP4/6 of de Ferrari F189.
Deze zijn wel iets duurder maar denk ook dat deze kappen een betere wegligging hebben als de Wolf.
Succes met je keuze.

mvg Roy

hier is de link, hoor graag of het competitief is.

Modellbau Lindinger Onlineshop

marco

Is dit de motor die gebruikt moet worden?

CARSON / TAMIYA TUNING MOTOR CUP MACHINE 906052 NEU !!! | eBay

Welke Kimbrough saver kan ik gebruiken op een Futaba S3003 servo? Ik kom op ebay verschillende savers tegen welke soms voor zware servo's bedoeld zijn.

Is er ergens een tutorial te vinden over het plakken van de banden? Ik herinner me dat er dubbelzijdige tape in de doos zit/zat en dat dat niet echt makkelijk te verwerken was.
Ik zie het meest op tegen de montage van de foam bandjes.

Moeten de bandjes na montage gedraaid worden?

(sorry voor de vele vragen maar ik wil nu 1 auto goed aanpakken i.p.v. 5 half)

Het lijkt idd op de motor die we gebruiken tijdens de wedstrijden.
Let op!!!! Als je er zelf 1 aan schaft kun je deze alleen gebruiken om te trainen.
Je mag hem niet gebruiken tijdens de DTC wedstrijden.
Servo saver..Tja daar zijn meerdere meningen over.
Je kunt idd de Kimbrough nemen of de Hi-torq versie van Tamiya.
Er zijn genoeg servo savers die te gebruiken zijn.
Banden plakken is iets wat je door ervaring pas onder de kniw krijgt.
Ik gebruik wel de dubbelzijdige tape maar vroeger smeerde we de banden en de velg in met Bison contact lijm,dit een kwartier tot 20 minuten laten drogen en daarna beide(velg plus band) insmeren met thinner om de lijm weer zacht te krijgen,dan gauw de band over de velg schuiven(ik geloof dat daar een speciale cone voor is), dan de overtollige lijmresten verwijderen van de velg en zijkant band en als laatste de band op maat draaien en de aan de zijkant van het loopvlak rondingen aanbrengen.
Er is altijd wel iemand die een afdraaimachine bij zich heeft tijdens de DTC.
Ik weet er zo wie zo 1:yes::cool:;)

mvg Roy

Is dit de motor die gebruikt moet worden?

CARSON / TAMIYA TUNING MOTOR CUP MACHINE 906052 NEU !!! | eBay

Welke Kimbrough saver kan ik gebruiken op een Futaba S3003 servo? Ik kom op ebay verschillende savers tegen welke soms voor zware servo's bedoeld zijn.

Is er ergens een tutorial te vinden over het plakken van de banden? Ik herinner me dat er dubbelzijdige tape in de doos zit/zat en dat dat niet echt makkelijk te verwerken was.
Ik zie het meest op tegen de montage van de foam bandjes.

Moeten de bandjes na montage gedraaid worden?

(sorry voor de vele vragen maar ik wil nu 1 auto goed aanpakken i.p.v. 5 half)

Laatst bewerkt:
Ok, dan hou ik die motor in gedachten om te trainen.

De servo saver uit de doos wordt het dan voorlopig en de banden zal ik moeten oefenen.

De doos is vandaag op de post gegaan in HK dus ik hoop hem volgende week te krijgen.

Dat is de Ligier JS41 of Benetton B195 body.
Heb ze hier beide nieuw in doos liggen.
Mooi om te zien indien je alle decals er bij hebt:yes::D

mvg Roy

Back