Dutch Tamiya Challenge 2011!

Dat was in het verleden ook zo.
Je mocht toen met de BV Corally F1 tegen een Tamiya F1 rijden in de zelfde klasse.
Dit is een redelijk oneerlijk gevecht daar voor de pro10 meer en betere banden te krijgen waren.
Het is nu wel al een stuk beter maar de techniek van een pro10 is toch net even wat beter als de Tamiya F1 modellen

mvg Roy

Dat is toch niet te hopen dat er met Pro10 banden gereden gaat worden. Die dat wel willen moeten zich lekker inschrijven bij deze Pro10 klasse.:confused:

Gaat er maar vanuit dat als een importeur zich er mee gaat bemoeien, dat er weinig ruimte zal wezen voor creativiteit/aftermarket onderdelen/onderdelen van andere merken, enz. Een beetje jammer dat men nu alweer zit te insinueren/huilen nog voordat er maar 1 letter van het officiële reglement is gepubliceerd (het heeft toch geen enkele zin/nut om jezelf een excuus aan te praten voor een mogelijke lage klassering op dit moment, gebruik die energie maar om te trainen).

Zie onderstaand quote ontrokken van het rcwebmagazine, contact orgaan van de DTC.

Het officiele wedstrijd reglement zal worden gepubliceerd op de site van de Tamiya Importeur

Hey Jack,

Sorry is niet nodig hoor;)
Er werd gewoon wat over banden gevraagt, wat ik had gelezen in het regelement van 2010 stond er iets over banden vrij.
Vandaar de vraag van mij kant of dit dus wel of niet mocht(zie een paar antwoorden terug daar staat ook "Correct me if i am wrong" ).
@driftjunkie: Huilie huilie doen zal ik zeker niet en proberen te trainen zal ook wel lukken als mijn werk het toe laat.
Insinueren doe ik ook niet, het was gewoon een vraag en om verdere vragen of discussies te voorkomen.
Ook excuses maken voor een slecht resultaat zal je mij niet gauw zien maken daar dit vooral aan mij zelf liggen ivm 10 jaar geen F1 meer te hebben gereden.
Nu on topic.....Is er al wat bekent van het regelement?
Nog een maandje en we mogen uit de startblokken:yes::yes:

mvg Roy

Tja , sorry hoor .

De discusie's over banden en velgen , is jaren geleden al gevoerd.

Cya : Jack

Hey Jongens,

Alles komt goed.
Zoals YT melde is correct.
Velgen zoals F103 en F104 met maximum breedte van 45mm.

Met banden vrij bedoelen we dat je zelf mag weten welk foam (of rubber) je gebruikt zolang het maar aan de afmetingen voldoet.

Gelukkig zijn er naast Tamiya ook andere merken bijgekomen die foam banden leveren voor de F103 of F104. Zoals Xceed en GP tires.
Dit maakt het makkelijk om een band te vinden die op je eigen circuit goed werkt.

He Tazman je hebt je "Best" gedaan, ziet er goed uit!

Het reglement is inmiddels afgerond en goed gekeurd door de betrokken partijen.
Het moet alleen nog even op de site geplaatst worden.
Zal het even melden als dit gebeurd is.

PS; Per grappig dat je andere beschuldigd van insinueren en dat jezelf de conclusie trekt dat de importeur met het reglement gaat bemoeien?

Grt,
Michael

Thanks Michael:)
Deze kap was nog makkelijk aan te komen.
In de planning en onderweg zijn een Ligier Honda en een Benetton B195.
Beide nieuw en ongespoten.
Weet alleen nog niet of dit shelfsitters gaan worden of dat ik er ook mee ga rijden:cool:
We wachten je bericht ivm de regelementen af:yes:

mvg Roy

He Tazman je hebt je "Best" gedaan, ziet er goed uit!

Grt,
Michael

Het reglement voor 2011 is beschikbaar.

Een verkorte versie is momenteel te zien op rcwebmagzine.nl
Het uitgbreide boekje komt binnenkort beschikbaar op Rapid-Hobby-Import (zie knopje activiteiten.
De rijders die verleden jaar hebben meegedaan hebben het nieuwe reglement inmiddels per mail ontvangen.

Mocht je het reglement alvast willen ontvangen stuur dan even een PB met je email adres.

8 mei de eerste wedstijd bij MBC de sluis te Gouda!

Grt,
Michael

Laatst bewerkt:
Ffies een kleine mededeleing ivm inschrijven voor de DTC.
Je kunt geen spectrum/2.4GHZ aanklikken?
Heb mij net ingeschreven maar vond dit niet terug?

mvg Roy

Ik vond dit vandaag door de postbode achter gelaten:)
Me very happy.

mvg Roy
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ffies een kleine mededeleing ivm inschrijven voor de DTC.
Je kunt geen spectrum/2.4GHZ aanklikken?
Heb mij net ingeschreven maar vond dit niet terug?

mvg Roy

Klopt.
Als je 2,4GHz gebruikt kan je het beste voor alle freq 26.995 kiezen dan is het bij ons wel duidelijk dat je 2,4GHz gebruikt.

Grt,
Michael

Hopelijk gaan ze nog wel wat aan gewicht doen bij de F1 klasse. Er zit nu wel 300 gr verschil tussen de F103 en de zwaardere F104. (standaard)
Dus de oudere F103 is in zijn voordeel. ;-)

Een beetje gewicht in een F1(vooral aan de achterzijde) hoeft geen probleem te zijn hoor;)

mvg Roy

Hopelijk gaan ze nog wel wat aan gewicht doen bij de F1 klasse. Er zit nu wel 300 gr verschil tussen de F103 en de zwaardere F104. (standaard)
Dus de oudere F103 is in zijn voordeel. ;-)

Geen gedoe met minimumgewichten joh, enne ik denk dat het verschil tussen een standaard F103 en een standaard F104 (uit de doos, zonder electronica) echt geen 300 gram is.......

Marcel

Let op, als ik het goed lees zijn alleen originele Tamiya hopups toegestaan:

Alleen originele Tamiya Hop-ups en Spare Parts zijn toegestaan. Tandwielen, servo savers, schroefjes en moertjes van een ander merk, doen we niet moeilijk over. Maar deze after market onderdelen moeten wel een zelfde functie vervullen als het gelijkende Tamiya onderdeel. Compleet in carbon (waar Tamiya dit niet levert) of zelfs van 2 naar 4wd omgebouwde modellen zijn niet toegestaan.

Marcel

Geen gedoe met minimumgewichten joh, enne ik denk dat het verschil tussen een standaard F103 en een standaard F104 (uit de doos, zonder electronica) echt geen 300 gram is.......

Marcel

Marcel, ik hoef dat niet te denken, daar ik beide auto`s heb gehad. (F103 RM en een F104 pro) Het verschil zit er echt wel!!! Maar we hebben hierover al vaker gediscuseerd, ik pas mij wel aan hoor.:yes:

Gewoon een vraagje maar je hebt het nu over de F103RM ten opzichte van de F104PRO.
De RM heeft lang niet zo veel aluminium er op zitten als de 04Pro.
Ik denk dat je de vergelijking echt goed kan doen als je ook een F103 15th neemt daar daarop ook al het alu materiaal zit.
Of je neemt een gewone F104 ten opzichte van de RM.
We gaan het verschil als het echt zo groot is wel zien op de DTC:cool:

mvg Roy

Marcel, ik hoef dat niet te denken, daar ik beide auto`s heb gehad. (F103 RM en een F104 pro) Het verschil zit er echt wel!!! Maar we hebben hierover al vaker gediscuseerd, ik pas mij wel aan hoor.:yes:

Was nieuwsgierig geworden over het gewicht verschil tussen de F103 en F104.
Nu heb ik toevallig een F104pro en een oud F103'tje.

Allebei rijklaar en met rubberbanden;
De F103 weegt 1005gram
De F104 weegt 1054gram

Dus er is een verschil maar niet veel.

Grt,
Michael

Valt idd nog al mee.
De 04PRO zit ook nog eens vol met alu.
Neem dan eens de gewone 104 en ik denk dat het dan totaal niet uitmaakt.

mvg Roy

Back