E flite Apprentice S15e met SAFE technologie

Gefeliciteerd! Een tip als je met een dx5 vliegt ga niet te ver van je af vliegen. Heb de apprentice al een keer de grond in zien gaan met aardig wat schade wat wel weer te repareren was de 2e keer boven een grote plas weer geen ontvangst door de zender boven zijn hoofd te houden kreeg hij weer de controle terug. Ook de stabilo is redelijk zwak ga niet vliegen als deze los zit dan breekt die in de lucht af en gaat hij echt elke kant op die je niet wilt leuk om te zien maar wel spannend waar hij neerkomt :rolleyes:

Thanks, het is de BNF versie dus ik vlieg met mijn DX8 die al had voor mijn helis. Range zou dan toch geen probleem mogen zijn?

Het bereik van de DX5 zou niet het probleem moeten zijn. Mijn ervaring met water is daarentegen een stuk minder. Ook met mijn DX7 (eerste versie) en mijn huidige JR DSX9 heb ik boven water wel storingen gehad op nog geen 50 meter afstand. Ik moet daar wel bij zeggen dat de problemen zich dan voordeden met de parkflyer en sports ontvangers (AR61xx en AR500). Met de AR7000's nooit problemen gehad. Het zal dus eerder aan de kwaliteit (ontvangstgevoeligheid) en mogelijk plaatsing van de ontvanger/antenne liggen. :yes:

Ik heb ook interesse in dit vliegtuig.
Ik lees goede berichten over het leren vliegen met een vliegtuig.
Hoe is jou ervaring HackWar ?

Ik heb ook interesse in dit vliegtuig.
Ik lees goede berichten over het leren vliegen met een vliegtuig.
Hoe is jou ervaring HackWar ?

Ik heb het vliegtuig in november aangeschaft en toen was het al gedaan met het mooie weer. Hij staat wel al helemaal in elkaar en afgesteld (was overigens niet zo moeilijk trouwens, zeker niet als je al met heli's vliegt). Hopelijk komt er binnenkort een windstille dag aan, pas dan wil ik het proberen.

Maar als je de ervaringen leest dan is eigenlijk iedereen positief, de safe technologie schijnt geweldig te werken in noodsituaties. Ook schijnt dit toestel voor een foamie best geschikt te zijn voor FPV, altijd leuk voor later met wat meer ervaring.

Laatst bewerkt door een moderator:
Apprentice 15. Back to modelbouw na 10 j.

Hi,
Ik ben hier nieuw op die forum.
Na 10 j. keer ik terug naar modelbouw.
Natuurlijk elektro en zwever.
Geweldig heb ik een sympathieke club dichter bij huis gevonden.
Om terug wat op niveau te komen heb ik een apprentice gekocht (o.a.)
Ik zal binnenkort mijn ervaring met die model met jullie delen.
Groeten,
Michel

Van de week ook de Apprentice gekocht.
Volgende week maar eens proberen.
Op zoek naar een geschikte locatie hier in Dordt.
Want ik ben (nog) geen lid van een club, eerst maar eens zelf proberen.

@Michel, welkom en ben benieuwd naar je ervaring met de Apprentice.

Van de week ook de Apprentice gekocht.
Volgende week maar eens proberen.
Op zoek naar een geschikte locatie hier in Dordt.
Want ik ben (nog) geen lid van een club, eerst maar eens zelf proberen.
Ronald,

Als je nog geen vliegervaring hebt, doe je er heel verstandig aan eerst naar een club te gaan of in ieder geval iemand zien te vinden met (een beetje) vliegervaring. Het kan je heel veel "ellende" besparen. :yes: Ik heb het al vaak genoeg gezien dat het avontuur eindigt in teleurstelling en "een waardeloze hobby" terwijl je na 2 of 3 keer met een ervaren iemand erbij zoveel meer plezier kunt hebben omdat je de basisdingen uitgelegd krijgt. :yes:

(Sprak de instructeur van een vliegclub :teacher: ;) )

Daar ga ik altijd met de heli vliegen. Inderdaad ruimte zat, en je kan boven gras vliegen. Stuk beter dan crashen op beton. :)

Lijkt me leuk om inderdaad de Apprentice samen de lucht in te laten gaan, laat maar weten wanneer je het wilt proberen. Moet wel een windstille dag zijn <3Bft.

Handigheidje voor het werken met PB's , bespaart typewerk als hierboven en je ziet geen PB meer over het hoofd :smile:
Gebruiksinstellingen (links in blauwe balk)
-> opties wijzigen
-> pop-up venster tonen bij nieuwe privéberichten
en/of
-> e-mail notificatie ontvangen bij nieuwe privéberichten

Vandaag m'n eerste vlucht gemaakt met de Apprentice !
Sterker nog, was m'n eerste vlucht met een vliegtuig.

Was vandaag een heerlijk weertje met bijna geen wind.
Ideaal om het eens te proberen.
De start is eigenlijk een fluitje van een cent (met alle hulpmiddelen aan)
Dat ging goed, het vliegen ging ook lekker en geeft een veilig gevoel met z'n ''safe'' :D
Na een minuut of 8 rondjes te hebben gemaakt bedacht ik dat het ook wel weer eens tijd was om te gaan landen.
En dat valt niet mee.....maar is uiteindelijk toch gelukt en maar was geen schoonheids- landing......plop met z'n neus in het gras en een Flik Flak. 8O
Gelukkig niets beschadigd !

Het begin is er maar heb al in de gaten dat ik nog heel veel moet oefenen :yes:

Dat zijn de betere berichten! Gefeliciteerd met de 1e vlucht, altijd spannend om voor het eerst iets nieuws de lucht in te laten gaan. Hopelijk kan ik snel volgen ;)

En David, ondertussen al een keer gevlogen ?

Nee helaas nog, niet. Ik heb wel alles al 4x gechecked icm het toestel ;)

Elke keer als ik plan om te gaan vliegen waait het hard of komt er regen, nog even wachten dus...

Overigens zag ik dat de nieuwe Phoenix nu ook de Apprentice 15S beschikbaar heeft, kan ik in ieder geval nog simmen :D

Back