waar ook wandelaars, fietsers of zo zijn, je moet er toch niet aan denken dat je daar op neerkomt, en ja hoor , natuurlijk ik kan heel goed vliegen ,,,, dat hoor en lees ik zo vaak, ik zie dus ook dat dat niet zo is en diegene die dat schrijft ....... sorry ik geloof er niets van, leer eerst maar eens van een expert vliegen., een toestel kan echt wel zijn uitgerust met allerlei toeters en bellen maar schakel die dingen uit als je echt wilt vliegen, want als je echt kan vliegen heb je deze electronica echt niet nodig, ik zeg echt niet dat ik heel goed kan vliegen maar ik heb laatst ook met zo,n toestel gevlogen met die elektronica en ik vindt het toestel traag reageren en niet lekker vliegen, zonder die electronica aan wordt het al een stuk beter.
kortom leer eerst maar eens vliegen van een oude rot in het modelvliegen, die leert je het beter dan welke electronica ook, en nog iets het is veeeeeeel gezelliger met en instructeur vliegen dan met en printplaatje, want een printplaatje zegt niets terug en met een printplaatje kun je ook niet samen koffie drinken.
Beste r2d2,
Ik ben het volledig met u eens dat er niet op onveilige plaatsen gevlogen moet worden.
daarom heb ik bij een bevriende boer gevraagd of ik mocht vliegen langs een doodlopend onverharde (onfietsbare) weg. in een groot weiland zonder obstakels van ongeveer 500 meter lang en 400 meter breed.
ik denk niet dat dat een onveilige situatie is als ik daar alléén sta.
En wat de club betreft. ik ben vanmiddag bij een club geweest! het was inderdaad erg gezellig! ! goede koffie. en dat biertje om het brevet van een heli vlieger te vieren ging er ook wel in!
Helaas was er geen instructeur meer aanwezig. volgende week is er een vliegshow elders.
dat betekend dat mijn vliegtuig nog 2 weken stil zou staan! aangezien mijn ervaring met simulatoren dacht ik dat het wel zou lukken.
Mede door de "elektronica" in het vliegtuig durfde ik het aan vandaag!
ik vind dan ook dat de techniek van vandaag de dag een hulpstuk is! een verlengstuk van het modelvliegen!
en ik denk niet dat ik er een mindere piloot om zou worden!!
Een vraag nog aan u; wat vind u van flybarless helicopters?
dit is ook een electronisch snufje..
Techniek staat nooit stil.
Overigens is de hulp van de vlieghoek begrensing uit te schakelen.
Alleen de gyroscoop die het vliegtuig bij onverwachte bewegingen(lees:wind) stabiliseert is niet uit te schakelen.
Misschien wilt u een keer een vliegtuig proberen met deze techniek?
Dat is mogelijk.
Ik verwacht na het vliegen met een dergelijke kist dat u hey zeker aan zou raden aan beginnende piloten.
Ik dank u wel voor het lezen.
Dit is geen negatief bericht! zeker niet!
ik wil alleen even mijn verhaal nader verklaren.
Met vriendelijke groeten,
Arjen Bron