E-REVO topic

Ja precies, veertje moet je flink indrukken als je hem erin stopt.
Maar zonder veer heb je nog flink speling toch ?

Mooi om dat zand te zien, deze auto wordt blijkbaar lekker goed gebruikt :-)

Afgelopen donderdag: ( ben de meest linkse )

334t9nl.jpg

Revo weer schoongemaakt en wat mods gedaan.
Nieuwe slipper geplaatst, nu hopelijk wel goed afgesteld!

En de slayden steering mod ( wel met stock servo's dus ben benieuwd hoelang dat goed gaat )

Heb geen vergelijk meer, maar als ik naar de steer bumpstops kijk gaat ie wel verder dus moet gelukt zijn.
SAM_1418.jpg

vandaag trotse bezitter van een e-revo geworden :banana:

nu nog wachter op de motor die moet toekomen

proficiat, goede keuze,
ik heb gisteren mijn 2de erbe in orde gesteld, en ga deze middag na de F1 eens mijn 2 revo's tegen elkaar uittesten, ben wel benieuwd hoe mijn nieuwe rijd

Revo weer schoongemaakt en wat mods gedaan.
Nieuwe slipper geplaatst, nu hopelijk wel goed afgesteld!

En de slayden steering mod ( wel met stock servo's dus ben benieuwd hoelang dat goed gaat )

Heb geen vergelijk meer, maar als ik naar de steer bumpstops kijk gaat ie wel verder dus moet gelukt zijn.
Een slayden mod met de originele servo's gaat wel, maar de stuuruitslag wordt nog niet zo groot als met een goede single servo setup (plastic servo armpjes zijn net iets te kort).
Ook belangrijk is dat je (als je voor de volledige uitslag gaat) 1/2" offset velgen gebruikt. Anders lopen de velgen tegen je stuurstangen aan.
Er bestaat wel een kans dat er snel een servo sneuvelt, aangezien de plastic tandwieltjes niet zo bestand zijn tegen harde klappen. Dat is dan de tijd om er een goede servo in te zetten met metalen tandwielen.

Overigens, zo ziet het eruit als je de complete stuur mod doet met een goede single servo setup (en een zender waarmee je de end points kunt instellen):
2rmr21h.jpg

Laatst bewerkt:
Klopt, dat heb ik allemaal wel gelezen, maar ook dat ze het aardig uithouden nog ( sommige dan ).
Op de foto zitten de 1/2 offset wielen er ook op trouwens.
Wat betreft de standaard servo hevels, die hebben ook 2 gaten he?
Misschien dat de mijne een draaicirkel had van een vrachtwagen omdat ik in het eerste gaatje zat.

Ook op het buitenste gaatje haalt ie er nog niet het maximale uit, maar het is al een behoorlijke verbetering met wat het was.

Ja tuurlijk hoor, hij gaat als een speer...

Met benieuwd bedoelde ik als er verschil is tussen beide wagens :)

Niet verkeerd opvatten hoor :D

Ja tuurlijk hoor, hij gaat als een speer...

Met benieuwd bedoelde ik als er verschil is tussen beide wagens :)

Niet verkeerd opvatten hoor :D

tuurlijk niet, zou normaal niet veel mogen verschillen,
heb er wel wat werk aan gehad, maar hij staat nu +- zoals mijn andere, ik hou je op de hoogte via pm

Ok, na zo veel mogelijk hier gelezen te hebben en inmiddels een maand of drie gereden te hebben met mijn stock E-Revo wil ik e.e.a. gaan modden. En hier heb ik dus wat vraagjes over aan jullie niet NOOBS;)

1. In bestelling 2x LiPo Turnigy 2s 5000 mAh met 40-50C.
2. Ik wil de Traxxas Sway Bar Kit bestellen (TRX5498, dit zorgt voor meer stabiliteit, heb inmiddels gelezen dat de Wing Mount TRX5411 niet nodig is, deze is bedoelt voor de 3.3 toch?
3. De standaard banden wil ik vervangen voor een nieuwe set, heb gelezen dat jullie bij PK Racing de HNB3638 adviseren, dit zijn noppenbanden met een 1/2 offset. En hierover is mijn vraag, ik zou het liefst banden willen hebben voor diverse ondergronden met voldoende grip.
4. De wieluitslag is standaard armzalig en heb reeds de servoarmpjes verplaats naar het verste bevestigingspunt, nu wil ik nog meer uitslag, wat moet ik hieraan doen, bij toepassing van de standaard banden/velgen gaan de wielen de stuurarmen raken.

Dus aangaande punt 3 en 4 zou ik graag weten wat de beste banden/wielen zijn (pre glued met dichte velgen) en moet hier offset op zitten om een groter stuurbereik te hebben en wat kan ik doen om de stuuruitslag te vergroten anders dan wat ik al gedaan heb? De E-Revo had een draaicircel van een Hummer;)

Heb die guide al een paar x hier geplaatst. Paar pagina's terug inderdaad. Daar staat alles in om je setup goed te krijgen.

Die bandjes bij pk die geadviseerd worden is een leuke set voor weinig geld. Hou er echter wel rekening mee dat er vrij kleine pinnetjes op de banden zitten. In wat natter zand gaan deze banden vol zitten waardoor je weinig grip meer over houdt. Op hardere ondergrond, zoals tapijt, zal ie het wel goed doen.

Je kunt ook gewoon los een set velgen kopen (ik adviseer wel 1/2 offset te nemen, das een stuk stabieler). Zelf gebruik ik jConcept Rulux halfups met 1/2 offset en daarop AKA Cityblocks medium voor gras/tapijt en nu staan LRP harakiri soft truggy banden in bestelling voor zand.

1 type band voor alle ondergronden zul je niet snel vinden.

Sway bar set past er zo op, daarvoor heb je de wingmount niet nodig.

Heb die guide al een paar x hier geplaatst. Paar pagina's terug inderdaad. Daar staat alles in om je setup goed te krijgen.

Die bandjes bij pk die geadviseerd worden is een leuke set voor weinig geld. Hou er echter wel rekening mee dat er vrij kleine pinnetjes op de banden zitten. In wat natter zand gaan deze banden vol zitten waardoor je weinig grip meer over houdt. Op hardere ondergrond, zoals tapijt, zal ie het wel goed doen.

Je kunt ook gewoon los een set velgen kopen (ik adviseer wel 1/2 offset te nemen, das een stuk stabieler). Zelf gebruik ik jConcept Rulux halfups met 1/2 offset en daarop AKA Cityblocks medium voor gras/tapijt en nu staan LRP harakiri soft truggy banden in bestelling voor zand.

1 type band voor alle ondergronden zul je niet snel vinden.

Sway bar set past er zo op, daarvoor heb je de wingmount niet nodig.
Was nog vergeten te melden dat ik rij op gravel (bouwterreinen met zand en stenen), grasveldjes en los zand. Ik rijd geen wedstrijden en rij ook niet op kunstgras/tapijt.

Ik heb geen ervaring in het lijmen van banden (wil dit wel doen maar nog even niet). Wat zou dan een allround setup zijn met dus al verlijmde banden met idd een 1/2 offset. Ik weet dat iedereen (en terecht) de ene band de hemel in prijst en een ander deze vollededig afzeikt. Bij diverse sites is het aanbod zo groot dat ik door de banden de velgen niet meer zie;)
Zijn deze setjes welke jullie aanraden zonder meer op de bestaande wielassen te monteren of moeten hier nog mods op uitgevoed worden zoals spacers of iets dergelijks.

De meeste sets passen zo op je revo, als ze maar de goede grootte meenemers hebben.
De brushless versie heeft 17mm meenemers, de brushed versie 14mm (maar het is handig om deze naar 17mm om te zetten om een groter aanbod aan velgen te kunnen monteren).

Je kunt niet zomaar zeggen dat een specifieke band goed werkt op de ondergrond waar jij gaat rijden. Badlands hebben een goede reputatie om op vele soorten ondergrond goed te presteren, echter vind je ze niet gemakkelijk voor een leuke prijs. Vandaar dat ik voor harakiri's ben gegaan.

Persoonlijk zou ik in jouw geval misschien gewoon beginnen met de aangeraden pk setjes. Voor 40 euro een leuk aanbod, voor zover ik weet al gelijmd en de goede offset.
Of misschien eens kijken op ebay naar crime fighters voor truggies met 1/2 offset dish velgen. Als je hiermee gaat rijden op zand, dan wel de gaatjes in de velg afdichten en een gaatje of 2 in de band zelf maken. Anders zitten binnen no-time je banden vol met zand en zijn je inserts na een paar rondjes ook nog eens kapot (heb er ervaring mee).

Let met het bestellen wel goed op. De meeste banden zijn te krijgen voor buggies en truggies. Die van buggies zijn een stuk kleiner!

Laatst bewerkt:
Back