E-REVO topic

Ik heb een aantal kruiskop schroefjes anders...

Wat bedoel je met toppunt?

Edit:
@Bricks, ik kan je mod niet terugvinden in je post history (misschien lees ik er overheen, kan ook)

Laatst bewerkt:
Kijk, dat is service! (je post gewoon veel te veel man :P, ik had hem eerder al wel voorbij zien komen maar mijn kort geheugen was te kort...)
Ik heb nog geen speling op de assen zelf gemerkt. Is dat een veel voorkomend probleem?

Wat mij opvalt bij de E-Revo is dat je Pivot Ball caps wel kunt aandraaien maar dat je na een keer of wat rijden toch weer speling hebt. Dat heb ik bij mijn Merv ook en daar heb ik de wheelhubs van Hot Racing op zitten. Bij de Revo 3.3 heb ik totaal geen last...

Mijn conclusie is dan ook, dat je met de electro modellen zo veel kracht hebt dat je gewoon speling op je wheelhubs krijgt, vooral op de achterkant en dan met name als je veel grip hebt. Je hebt gewoon een bak koppel op die auto's zitten. Bij de benzine versie heb je veel minder koppel, waardoor alles veel beter blijft afgesteld...

Ik baal er wel van dat ik telkens na een of twee keer rijden mijn wielophanging moet afstellen. Een optie kan zijn om er locktite er tussen doen, maar dat vind ik niet zo chique oplossing... Want je wilt je camber af en toe ook nog kunnen instellen. Alhoewel dit bij de Merv nauwer luisterd dan bij de Erbe. Is mijn mening.

Oja, rijden veel mensen met de stalen aandrijfassen en zo ja, bevalt dat op de Erbe?

Laatst bewerkt:
Ik kan niet klagen over die stalen assen. na een harde radslag landing wil er wel eens eentje uit schieten (doordat de draagarmen dan behoorlijk flexen) maar behalve dat totaal geen problemen.
(en dat er uit schieten is mij in een jaar tijd nog maar 2x overkomen.)

Wat mij opvalt bij de E-Revo is dat je Pivot Ball caps wel kunt aandraaien maar dat je na een keer of wat rijden toch weer speling hebt. Dat heb ik bij mijn Merv ook en daar heb ik de wheelhubs van Hot Racing op zitten. Bij de Revo 3.3 heb ik totaal geen last...

Mijn conclusie is dan ook, dat je met de electro modellen zo veel kracht hebt dat je gewoon speling op je wheelhubs krijgt, vooral op de achterkant en dan met name als je veel grip hebt. Je hebt gewoon een bak koppel op die auto's zitten. Bij de benzine versie heb je veel minder koppel, waardoor alles veel beter blijft afgesteld...

Ik baal er wel van dat ik telkens na een of twee keer rijden mijn wielophanging moet afstellen. Een optie kan zijn om er locktite er tussen doen, maar dat vind ik niet zo chique oplossing... Want je wilt je camber af en toe ook nog kunnen instellen. Alhoewel dit bij de Merv nauwer luisterd dan bij de Erbe. Is mijn mening.

Oja, rijden veel mensen met de stalen aandrijfassen en zo ja, bevalt dat op de Erbe?

Ik heb me eens laten vertellen dat een beetje speling juist moet.
Dat anders door de kracht dingen kunne gaan knappen enz.
Het is iets wat ik heb gehoord dus als het niet zo is heb ik niets gezegt.
Op een echte auto zit ook speling op de wielen.

wat je zegt een beetje. Strak zetten totdat je voelt dat er "binding" ontstaat, en dan weer losdraaien totdat het lekker soepeltjes draait. En dan zit er nauwelijks speling tussen de axle carrier en de pivot bal. Maar er blijven nog genoeg raakvlakken over met een beetje speling.

ligt er ook wel een beetje aan wat voor auto! Bij een auto welke gemaakt is voor sportief rijden zal geen of heeeeel weinig speling zijn!
Verder is speling alles onder het onafgeveerd gewicht slecht voor de werking van de vering.
Helaas is het bij de revo zo dat je bij iedere accuwissel wel de afstelling en speling moet controleren en bijstellen. Dat is dan mijn ervaring. Daarom zijn wielen met spaken wel makkelijk, want dan is het 1 minuut werk!

Volgens mij zijn in zo'n beetje alle auto's rubbers opgenomen in de wielophangingen, met name in de scharnierende en draaiende delen. Daar zit altijd flex in. Maar inderdaad, hoe stugger de auto is, des te minder dat dat zal zijn
Ik heb in mijn dishwielen allemaal een klein gaatje geboord, zodat ik de camber kan instellen met de imbus sleutel. Speling op de pivot ball caps heb ik niet zo vaak hinder van

Back