E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

WishMaster zei:
Hoi,
Ik kan je alleen een tip geven omtrent de alu blade holders,
2 tussen stukjes als eerst vast zetten, schroefje even in de locktide dopen.
Plat neerleggen en kijken of ze echt rechtstaan op de blade holder,
Even laten drogen.
Daarna over de as schuiven en andere twee schroefjes indraaien.
Als je de eerste "recht" erop gezet hebt, kan deze niet foutgaan.
Ook deze schroefjes even indopen.

Swashplate, kan ik weinig overzeggen.
Over de as schuiven helemaal naar beneden. daarna de central holder erover heen.
Central holder vast schroeven in de gaatjes.

Swahplate aan central holder klikken. en dan zou hij klaar moeten zijn.

Alle trims in het midden.
Gas dicht
Zender aan, heli aan.
Swahplate zou nu volledig horizontaal moeten staan.
Zoniet aanpassen met de "stelarmpjes" van de servo stang.

Daar ben ik nu ook mee bezig, heli doet vreemde dingen.
Zwenkt te veel naar rechts en ook naar achteren.

Ik moet uitpuzzelen hoe ik daarvan af kom.

ik vind alleen veel spanning staan op de servolinks naar de swashplate.
Ik zal daar ook ff een foto van schieten :lol:

suc6 in iedergeval.
extreme01.jpg

Hoe komt het dat de onderkant van jou koepel zo een mooie witte buik heeft ?

Bij mij is die transparant (ik heb alle stikkertes uitgeknipt toch)

En is er een regel hoe dat je de stickers op de rotorbladen moet kleven of is die vrije keuze?

Ik denk dat hij de canopy heeft gespoten.
Zit een sticker bij geloof ik om het raam gedeelte af te plakken...
Maar aan de buitenkant van de canopy moet je ook alles afplakken als je hem spuit neem ik aan anders zit daar ook verf.
moet die van mij ook nog spuiten een dezer dagen.

Iemand nog goede tips voor het spuiten van de extreme canopy????

Let op!
Ook op de buitenkant zit een dunne transparante follie, deze verwijder je na het spuiten.
deze folie is bijna niet te zien, maar zit er toch op!!!!!!

cornetto zei:
Hoi, vraagje.

Vlieg ook veel met men lama V3 in huis en heb eveens een extreme setje gekocht.
Nu heb ik eveneens de extreme motors besteld daar van de originele eentje stuk was.
Iemand enig idee welke de a en de b motor is, waar welke moet. Ik ben de handleiding al een tijdje kwijt,

Groetjes

De motoren alleen alle twee vervangen of geen 1.
Het maakt niet uit waar de a of b motor komt(voor of achter).
Kijk naar je motor hoe het tandwieltje er op zit, de 1 zit dicht bij de motor de ander zit wat verder op de as.
Pak dan de juiste motor ter vervanging, en sluit de rode en de zwarte draad precies zo aan als de oude motor op de controller.
Kan zijn dat je de gain en proportional moet bijstellen, kijk hiervoor in een ander topic (gyro lama v3 afstellen).

succes :wink:

Aha dus er zit toch folie op de buitenkant....is dan echt niet te zien.
maar aan de binnenkant zit standaard toch niks? Daar plak je die speciale stickers op de cockpit raam zodat je die niet wit spuit?
Wil daarna als dat wit is nog een keer de binnenkant spuiten met zwart zodat het cockpit glas zwart wordt....lijkt mij mooier of is dat niet handig?

Hoi,

Ja mijn binnen kant is wit gespoten met een spuitbus die ik overhad van mijn Nitro auto,
normale verf breekt en bladerd.(niet direct later wel)

Er zit een stikker bij voor het "raam" van de canopy, echter deze er strak tegen aanplakken is een "kleine" kunst.
Mocht je toch gaan spuiten.

Doe ff stukje dubbelzijdig tape aan de onderkant, dan glijd hij niet weg door de druk van de spuitbus.
Spuiten in 2 of 3 drie dunne laagjes, met minimaal 2 uur ertussen.

Doe je een dikke laag dan krijg je geheid een druiper :oops:
Na drogen (beste nachtje laten drogen),
Met je nagel de buiten folie eraf peuteren aan een randje.
en uiteraard de sticker verwijderen die je hebt gebruikt om het raam af te plakken.
(handig voor dat is een puntige pincet, een pen erdoor steken voorzichtig dichtknijpen en langzaam trekken)
Zodat je verf niet mee getrokken wordt.

Heel verhaal voor iets wat je in 15 minuten werk compleet voor elkaar hebt (droogtijden niet mee gerekened)

suc6

Bedankt Wishmaster :thumbsup:

Nog een paar vraagjes :

De skits zitten niet erg vast fixeren jullie de skits of hangen die bij jullie ook te bengelen ?
Mijn batterij zit een beetje los in de batterijhouder(schuift soms naar voor), is hier ook een tip aanwezig om dit wat strakker te krijgen ?
Zijn de Xtreme motoren aan te raden ?

Na het ombouwen van de Lama naar de Xtreme is de heli een totaal ander toestel geworden.

Nu vliegt hij perfect vooral te danken aan de Xtreme rotorbladen volgens mij.
nu is hij stabiel en zeer goed controleerbaar , ok ik zal nog wel wat de swashplate en nog wat betere afstellingen gemaakt hebben maar kom nu vliegt hij zoals ik verwacht had.

Onbegrijpelijk waarom ze hem zo niet uit de box leveren in elk geval met de goede en zeer sterke rotorbladen dan.

Ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen (of crashes) :lol:

Merciekes :lol:

UPDATE Ik heb net ff gechecked voor de folie op de koepel , natuurlijk zat die er op en al mijn stickers zaten er al op amaimai. Heb dat maar uit collère alles er af getrokken. Iemand nog stickers voor mij ?

Hoi,

Ik heb de "staafjes" van de skits gelijmd met modelbouw lijm aan de skits :lol: .
De rubber dopjes zitten bij mij nog los en willen wel eens verschuiven.(ik zou ze kunnen lijmen)

Elastiekje om de batterij ??

Probeer eens eerst het draadje door te voeren naar achteren, dan vanuit de achterkant langs de zijkant weer naar voren.
(bij mij kan ik het dan nog gewoon aansluiten en kan hij bijna niet naar voren)

Onbegrijpelijk waarom ze hem zo niet uit de box leveren in elk geval met de goede en zeer sterke rotorbladen dan

Tja simpel antwoord denk ik,
Als je alles al "Perfect" kan kopen blijft er zo weinig te knutselen overn
en verdienen zaken met "upgrades" geen geld meer.

Ik vind wel, en ik denk iedereen dat de standaard blades klo#@# zijn.
en al breken/scheuren/basten voordat je uberhaubt ben opgestegen.
(bij wijze van spreken)

P.S.
Ik heb nu een bisonkit metaal 2 componenten epoxy weet ik veel wat nog meer kit,
hiermee kan ik het "losse" deel lijmen.
Dus morgen meer ff doen.

Ik ga nu weer ff de keuken onveilig maken met de DF4#

Hoi, oooo vliegen :)

Nou ik zal het zo zeggen, hij vliegt niet.
Hij kan wel vliegen maar ik kan het niet :oops:

Stuurt heel snel, reageerd super (tower servo).
Maar verder dan een beetje "schaatsen" over de vloer ben ik nog niet.

soms even als hij goed staat iets meer gas zodat hij ongeveer 10-15 cm boven de grond hangt.
Maar ik moet het nog echt leren.

Vind hem wel gaaf, en crash bestendig :lol:

LOl , veel succes er mee .

Heb net men alu onderdelen ontvangen maar uh ik heb ook zo een Metal Bearing housing. waar komt die te zitten?

dringend nog een vraagje , ik wil de standaard innerschaft vervangen door de xtreme extended maar ik krijg de standaard niet los, weet iemand hoe deze te verwijderen voor ik iets kapot trek

Dank

De inner shaft is nochthans de makkellijkste om te vervangen.
Onderaan zie je een collar die het tandwiel op de shaft houdt, die zit vast met twee schroefjes.
Even verwijderen, tandwiel verwijderen en dan kan je gewoon de innershaft naar boven trekken.

Opgelet, bij het her-monteren : een van de kanten van de innershaft is afgeplat, dus wel even kijken naar het tandwieltje, anders draait ie gewoon zot.

Ok gelukt bedankt.

Wonder boven wonder , na alles even af te stellen vloog de Xtreme goed.
Enkel ! nu maak hij een soort centrifuge beweging ttz hij is stabiel maar draait als een lepel in een pot spaghetisaus, ik heb al meer over dit probleempje gehoord.
Kent iemand de reden hiervan ?

xt1.JPG

xt2.JPG

xt3.JPG

xt4.JPG

xt5.JPG

xt6.JPG

Yep, dat is het TBE (toilet bowl effect). Komt omdat je fly-bar niet exact horizontaal staat met je main-rotor.

Op het oog misschien niet goed te zien, maar de kleinste afwijking kan dit al veroorzaken. Probeer dit met het verstellen van de de ballinkjes aan te passen.

Lupus zei:
Yep, dat is het TBE (toilet bowl effect). Komt omdat je fly-bar niet exact horizontaal staat met je main-rotor.

Op het oog misschien niet goed te zien, maar de kleinste afwijking kan dit al veroorzaken. Probeer dit met het verstellen van de de ballinkjes aan te passen.

ahah bedankt straks mijne wc ééns uitlijnen.

Aan de foto's te zien heb je een probleem met bovenste rotorkop.
Volgens mij staan de de beide rotorbladden niet in de de zelfde positie.
Je rotorblad houders zijn krom of niet goed gemonteerd.

xt3.JPG

RonW zei:
Aan de foto's te zien heb je een probleem met bovenste rotorkop.
Volgens mij staan de de beide rotorbladden niet in de de zelfde positie.
Je rotorblad houders zijn krom of niet goed gemonteerd.

xt3.JPG

Bedoel je die roze derdeeltjes?

Back