E-sky Nemo, the FPV edition

Ik heb al jaren met zon rexje gevlogen, Ik vond ze eigenlijk best lekker werken.
Heb al een keer een wing van 120cm tot een stipje omhoog gevlogen met zon ding.
Maar 2.4ghz ontvangetje naast een 1.3ghz zendertje leggen, hoe gaat dat op elkaar werken?

En dat valt iid wel mee, ik zou dan de HD camera en telemetry spullen inruilen voor een grotere accu.
Maar ik kan eigenlijk geen mooie motortjes vinden op HK die EN 3s vreten EN met twee stuks samen rond de 500gr thrust kunnen ophoesten.
Suggesties? ;)

Geen binnenlopers te vinden in 20mm diameter met pakweg 2000kV? Daar kan je een 5x5 prop op zetten en dat werkt prima op een 3S LiPo.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Denk dat je bij LeoFPV meer kans maakt op een RTF-FPV-Nemo-kit sven... ;-)

Ik bouw op het moment aleen even FPV ready cloudsfly vliegtuigen. Die stuur ik ook naar Spanje (FPVsystems dot com).
Ik moet nog eens aan Marijn vragen (RCTechnics) wat een partij nemo'smij gaan kosten om dan eventueel kant en klaar neer te zetten. maar echt, ik heb het zo enorm druk op het moment dat ik daar even geen tijd voor heb....
Zelfs op het forum ben ik af en toe aanwezig maar lang niet meer zo veel, dat komt wel weer...

ben ook al zo'n beetje mijn spullen aan het pakken voor de FPV meeting in Frankrijk...

:)

Geen binnenlopers te vinden in 20mm diameter met pakweg 2000kV? Daar kan je een 5x5 prop op zetten en dat werkt prima op een 3S LiPo.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Die zijn er genoeg, maar wel allemaal best zware dingen eigenlijk.
Behalve dan die piep kleine die op 1cell lopen. ;)

Zo,

We hebben de nemo even opgekalefaterd:mrgreen:.

199suf.jpg

etisnr.jpg

maxq85.jpg

Laatst bewerkt:
Sven, die nemo plakken wij wel in mekaar joh! met hulp lukt je dat makkelijk!!!

scheelt je ook weer geld ;) want een arf of rtf kit zal natuurlijk wel duurder zijn t.o.v de nemo los en alles verder los ;) (tijd = geld)

Goed, vind maar een setje motors. ;)
Want ik heb geen idee wat ik er onder moet hangen.
Alle motors die ik vind zijn of te zwaar, of hebben niet genoeg vermogen.

Nog meer accu's om te onderhouden, nee bedankt.
En op 2 cellen is mijn remzibi OSD per definitie al geen optie meer volgens mij,
en het leek me juist zo leuk om lekker aan et experimenteren te gaan met de nieuwe apparatuur.

En die motoren van jou zijn bonken van 53 gram en ze zuipen op 3 cellen ruim 15A.
Mensen vliegen op 1 zon motor met 2 cellen zelfs hele easystars rond.
300 watt aan power op zon klein vlokje? Lijkt mij allemaal wat veel hoor Sander.
Mijn nieuwe funjet heeft nieteens zoveel aanboord en dat ding schijnt 100kph te halen.

Volgens mij is het beter om gewoon twee 70 watt buitenlopertjes van een gram of 25 per stuk te nemen?

Bijvoorbeeld deze: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5432
19 gram, hijst op 3 cellen aan 8 ampere 280 gram thrust met een 4x2.5 prop, 2500Kv.
Montage kan misschien door hem gewoon in een carbon buisje te proppen met een beetje lijm.
Ram even een rattestaart vijltje ofzo in de vleugel, dot UHU por erin, buisje dr in, en klaar is motormount.
Propsavertje kan volgens mij nog net met zon kleine diameter, dus eruit breken doet het niet gauw.
Zon setje krijgt samen een goeie 560 gram vertikaal weg geramd met 16A verbruik.
Zeg dat je op de een derde gas al kunt "cruizen", dan zuipt het zaakje iets van 5,5 amp op een 1500 accu,
dat is dan al genoeg om ruim een kwartiertje rond te kunnen tutteren.
Is dit een plan, of praat ik nu onzin?

Maargoed, ik denk dat ik zoiso al klaar ben met piesen, want de nemos zijn op.
Ik zie ze iig niet meer staan bij RCtech. :( Alleen de onderdelen nog.

Laatst bewerkt:
Boontje komt om zijn loontje!

Sven, je hebt al eerder een keer in de grote FPV draad verteld dat je een volger was inplaats van een ontdekker.
Maar voor een bedrag van $8,25 per motortje kun je toch niet mis gaan?
Probeer dat nou gewoon. Wie weet vliegt hij fantastisch. Dan kun jij vertellen dat je een prima vliegende Nemo hebt, waarna je anderen weer helpt om het wat gemakkelijker te maken qua setup.

Je hebt het idee al in je hoofd zitten, het klinkt prima, en binnen no-time gepiept.

Je moet het wel leuk voor jezelf houden. Straks ben je al op FPV uit gekeken omdat je gek werd van jezelf :hammer:

Remy, ik wilde hem gaan kopen, en het gewoon gaan doen!
Daarom ben ik er nu achter dat ze dr niet meer zijn bij RCtech. :(
Die motortjes zijn leuk zat, kun je heerlijk mee klooien op een stuk depron volgens mij,
dus die investering boeide me geen reet, lol had ik er toch wel van.
Maarja, geen visje, geen project..

Pieter, Ja voor 42 euro ipv 25. ;)

Laatst bewerkt:
Goed voorbeeld doet goed volgen dus ook maar even in een verloren half uurtje m'n Nemo opgeleukt :mrgreen:

pimped_nemo.jpg

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Waar staat dat dan?
Search hoest alleen onderdelen op en bij de model categorieën zie ik hem niet meer staan?

Hallo Sven,

Zijn helemaal op, worden ook niet meer gemaakt.

mvg.
Marijn

Op 29-4-2010 15:58, Sven schreef:
> Beste RCtech,.
>
> Zijn de Nemo's op?
> Ik zie ze iig niet meer staan, alleen de onderdelen nog.
>
> Groetjes,
> Sven

En toen was het verhaaltje uit. :(
Maar een ander schuimpje zoeken dan denk ik..

Nee Sven, wel even duidelijk vermelden hoe de vork in de steel zit. Ze zijn niet meer bij RCtechnics te krijgen voor 25-euro, elders nog wel, tegen een iets hogere prijs.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Back