@TC01 ...
Helemaal mee eens, ook ik ben vroeger begonnen met een trainer 'a la Westerly',
vond toen het totaal bedrag (incl. motor en besturing) behoorlijk hoog !
Dus leren bouwen en veel op het veld kijken als de anderen vlogen totdat de Westerly klaar was en eindelijk zelf kon beginnen met leren vliegen, de set-up is gelijk aan een Easystar ... maar de voordelen van een Easystar tegenover een houtbouw trainer van vroeger laat zich al snel raden ... bijna geen bouw tijd en veel minder 'breekbaar', bovendien nog (in vergelijk met vroeger) stukken goedkoper en uitbreidbaar; rolroeren, motor etc. !
Eenmaal vliegend met de Westerly meteen begonnen (zoals TC01) aan de bouw van een Puma (hoogdekker) als rolroer trainer ... ja, weer een smak met harde guldens op tafel leggen !!!
Dit alles is dan stukken goedkoper om een beginner een Easystar (of kloon) aan te raden, zeker zou ik een goedkope sim erbij aanraden bv zoiets simpels als Chopter X of als ze iets meer uit te geven hebben een grafisch betere uitvoering !
Bouwen van een houtbouw (trainer) vliegtuig is erg leuk (om te leren) maar kost enorm veel tijd als je staat te trappelen om de lucht in te gaan, veel haken al af tijdens het bouwen of na een tijd bouwen en met de eerste vlucht crashen ...
Ja, een Easystar (kloon) is tegenwoordig een uitkomst om (goedkoop en) snel te (leren) vliegen, zeker in combinatie met een sim !
iig dat is voor mij de manier om als herintreder weer airborne te raken
m'n Heli vliegt inmiddels weer (dankzij de sim)
zit alleen nog te wachten op m'n bestelling (Lipo's & lader) uit verwegistan om de Easystar af te maken :/
Helemaal mee eens, ook ik ben vroeger begonnen met een trainer 'a la Westerly',
vond toen het totaal bedrag (incl. motor en besturing) behoorlijk hoog !
Dus leren bouwen en veel op het veld kijken als de anderen vlogen totdat de Westerly klaar was en eindelijk zelf kon beginnen met leren vliegen, de set-up is gelijk aan een Easystar ... maar de voordelen van een Easystar tegenover een houtbouw trainer van vroeger laat zich al snel raden ... bijna geen bouw tijd en veel minder 'breekbaar', bovendien nog (in vergelijk met vroeger) stukken goedkoper en uitbreidbaar; rolroeren, motor etc. !
Eenmaal vliegend met de Westerly meteen begonnen (zoals TC01) aan de bouw van een Puma (hoogdekker) als rolroer trainer ... ja, weer een smak met harde guldens op tafel leggen !!!
Dit alles is dan stukken goedkoper om een beginner een Easystar (of kloon) aan te raden, zeker zou ik een goedkope sim erbij aanraden bv zoiets simpels als Chopter X of als ze iets meer uit te geven hebben een grafisch betere uitvoering !
Bouwen van een houtbouw (trainer) vliegtuig is erg leuk (om te leren) maar kost enorm veel tijd als je staat te trappelen om de lucht in te gaan, veel haken al af tijdens het bouwen of na een tijd bouwen en met de eerste vlucht crashen ...
Ja, een Easystar (kloon) is tegenwoordig een uitkomst om (goedkoop en) snel te (leren) vliegen, zeker in combinatie met een sim !
iig dat is voor mij de manier om als herintreder weer airborne te raken
m'n Heli vliegt inmiddels weer (dankzij de sim)
zit alleen nog te wachten op m'n bestelling (Lipo's & lader) uit verwegistan om de Easystar af te maken :/