Beperkingen....
Pffff
Ik dacht een tijdje terug van weet je wat.
Ik haal.... eh bestel me een nieuwe zender.
Met een 35 mhz zender aan de waterkant maak je geen vrienden, tenzij je de hele tijd naar boven kijkt......
Na wat leeswerk uiteindelijk besloten om een 6 kanaals computerzender aan te schaffen.
Zo eentje met een boel glimmende knopjes.
4 kanalen proportioneel en twee voor de knopjes.
Daar zou ik wel genoeg aan hebben dacht ik.
Maar dat gaat hard......
Nu ben ik er al twee kwijt voor de basisbediening.
Links, rechts, voor en achterwaarts.
Maar ben ook al drie kwijt voor de extra's.
Te weten eentje voor de verlichting, eentje voor de deuren en ééntje die gemixed is met de vaartregelaar en de schoorsteen.
De schoorsteen en de verlichting staan beide op de hogere kanalen.
Waarvan één kanaal digitaal is vermoord zodat die niet bedienbaar is middels een knop maar paralel loopt met de vaartregelaar.
Zou ik meer willen dan zijn deze alleen nog maar bedienbaar doormiddels van stickinputs eventueel gecombineerd met een rc schakelaar op de ontvanger.
Ik kan zes knoppen toewijzen op de zender.
Maar kan er maar twee gebruiken.....maw twee kanalen voor zes knoppen.
De overige vier zijn bestemd voor de sticks.
Mooier was geweest dat je de "stick" kanalen ( 1 t/m 4 ) ook kon toewijzen naar één van die zes bovenste knoppen.
Ik had de stille hoop dat dit ook mogelijk was.... doch helaas.
Er schijnt een update voor deze zender te zijn om van zes naar tien kanalen te gaan. En omdat mijn 6 kanaals zender dezelfde is als de Fs-i6 moet dit werken.
Maar...... dan heb ik volgens mij nog steeds het probleem dat ik de lagere kanalen nog niet kan toewijzen naar andere knoppen.
Opties.....
Uithuilen en de boel accepteren zoals het is.
Updaten met gemodificeerde firmware ( waar ik dan nog niets mee kan )
Of zelf een chirurgische ingreep gaan doen in de zender, waarbij dus de garantie vervalt.
Of het gemixte kanaal overzetten naar een stickkanaal en van die stick de connector loshalen.
Ik denk dat de laatste optie het meest simpelste en het veiligste is.
Pffff
Ik dacht een tijdje terug van weet je wat.
Ik haal.... eh bestel me een nieuwe zender.
Met een 35 mhz zender aan de waterkant maak je geen vrienden, tenzij je de hele tijd naar boven kijkt......
Na wat leeswerk uiteindelijk besloten om een 6 kanaals computerzender aan te schaffen.
Zo eentje met een boel glimmende knopjes.
4 kanalen proportioneel en twee voor de knopjes.
Daar zou ik wel genoeg aan hebben dacht ik.
Maar dat gaat hard......
Nu ben ik er al twee kwijt voor de basisbediening.
Links, rechts, voor en achterwaarts.
Maar ben ook al drie kwijt voor de extra's.
Te weten eentje voor de verlichting, eentje voor de deuren en ééntje die gemixed is met de vaartregelaar en de schoorsteen.
De schoorsteen en de verlichting staan beide op de hogere kanalen.
Waarvan één kanaal digitaal is vermoord zodat die niet bedienbaar is middels een knop maar paralel loopt met de vaartregelaar.
Zou ik meer willen dan zijn deze alleen nog maar bedienbaar doormiddels van stickinputs eventueel gecombineerd met een rc schakelaar op de ontvanger.
Ik kan zes knoppen toewijzen op de zender.
Maar kan er maar twee gebruiken.....maw twee kanalen voor zes knoppen.
De overige vier zijn bestemd voor de sticks.
Mooier was geweest dat je de "stick" kanalen ( 1 t/m 4 ) ook kon toewijzen naar één van die zes bovenste knoppen.
Ik had de stille hoop dat dit ook mogelijk was.... doch helaas.
Er schijnt een update voor deze zender te zijn om van zes naar tien kanalen te gaan. En omdat mijn 6 kanaals zender dezelfde is als de Fs-i6 moet dit werken.
Maar...... dan heb ik volgens mij nog steeds het probleem dat ik de lagere kanalen nog niet kan toewijzen naar andere knoppen.
Opties.....
Uithuilen en de boel accepteren zoals het is.
Updaten met gemodificeerde firmware ( waar ik dan nog niets mee kan )
Of zelf een chirurgische ingreep gaan doen in de zender, waarbij dus de garantie vervalt.
Of het gemixte kanaal overzetten naar een stickkanaal en van die stick de connector loshalen.
Ik denk dat de laatste optie het meest simpelste en het veiligste is.