Als je lineair - circulair gebruikt dan heb je wel altijd 3dB verlies, maar verder alle voordelen van circulaire polarisatie, idem voor vice-versa.
Correctie.
Toch niet alle voordelen.

Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je lineair - circulair gebruikt dan heb je wel altijd 3dB verlies, maar verder alle voordelen van circulaire polarisatie, idem voor vice-versa.
Correctie.
Toch niet alle voordelen.Je hebt geen multi path rejection. Voor mij ook wel een van de belangrijke redenen om circulaire polarisatie te gebruiken.
Afstraalpatroon van een 4 blad heeft wat minder deuken en gaten dan een 3 blad, echter een 3 blad is makkelijker te maken én is minder kritisch met de afstemming.Oorspronkelijk geplaatst door u4eake
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een 3 blads en een 4 blads klaverblad antenne ?
Is er een grens aan aantal bladen? Als je praktische problemen buiten beschouwing laat, kan je zeggen dat 5 blads antenne nog iets beter is of 10 blads…?
En hoe ga je die coax (die van conrad is waarschijnlijk coax voor de tv) netjes aan je sma connector maken dan. Tenzij je hIervoor de juiste krimptang hebt zal dit je niet gaan lukken. Je kan beter wat sma pigtails kopen.
Er stond in de beschrijving dat er ~5cm coax bij hoort. Heeft die coax ook een functie of kan het ook straffeloos weggelaten worden? Ik bedoel, kan je de antenne direct op de connector opbouwen?
In de radiopiratentijd (
Solderen, Jacques (verfbrander) heeft in zijn uitstekend geillustreerde reactie laten zien hoe 't moet, solderen dus, het trucje hoe en wat heb ik hem stiekum ingefluisterd.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
Hehehe, tsja... Nu de draad maar weer oppakken met videopiraterij.Boefje!![]()
Direct op de connector kan en mag ook, echter de antenne wordt een stuk robuuster met een stuk coax eraan, deze vangt namelijk alle schokken en stoten op, die anders zorgen dat je SPW uit vorm gedrukt wordt. Let op dat je de lengte van de coax kiest zodat deze niet 1/4, 1/2 of 1 golflengte lang is, dus maak hem b.v. een halve centimeter langer of korter (1 golflengte bij 5800MHz is pakweg 52mm).
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality
Altijd lastig denk ik, ook de lengte van de connector op de print en nog een eventueel printspoor zal bij die lengte horen. :?Die coax lengte, moet je dat tellen vanaf de connector of echt alleen de kabel.