Hier dan een Photoshoot "The Making Of" 5.8GHz Vtx Cloverleaf.
Na het idee van hierboven.
Op de foto's is alles zo een beetje 2x uitvergroot dus lijkt soms meer/of groter dan het is.
Buigen 0.8mm lasdraad.
Boogje erin maken met het punttangetje.
Pootje 45 graden omzetten.
Coax gestript en vertint.
Blaadje vooraf vertint en in de mal gezet. Stukje hout op 45 graden om de hoek goed te zetten.
Van onderaf gezien.
Solderen buitenmantel.
Aanhaken om binnenkern. (Beetje voorspanning opzetten door ze iets uit te buigen)
Solderen binnenkern.
Uit de mal. (overige tin aan de buitenmantel nog wat weg geslepen met de dremel na deze foto)
Drupje 5 min epoxy ter versteviging.
Zwart gestift en beetje blankje lak.
En klaar.
Dat is mijn versie van de CL.
Werkwijze buigen.
Knip een stuk van á 8cm af.
Buig kort een haakje aan het uiteinde. Knip deze weer zo kort mogelijk af en slijp hem recht met de dremel.
Haak dit haakje aan de binnenmaat van de schuifmaat die in mijn geval op 11.5mm stond. Zet de tang aan de andere kant strak tegen de schuifbek aan en buig het draad 90 graden naar binnen richting haakje. We de goede kant op buigen zodat je niet ineens de tangbek breedte erbij buigt.
Zet de schuifmaat op 26mm (mijn geval 25,2) en doe hetzelfde.
Dit ook weer voor het laatste pootje op 13 (12.5mm)
Dat is mijn manier van werken. of het de juiste of enige is mogen jullie bepalen.
Na het idee van hierboven.
Op de foto's is alles zo een beetje 2x uitvergroot dus lijkt soms meer/of groter dan het is.

Buigen 0.8mm lasdraad.

Boogje erin maken met het punttangetje.

Pootje 45 graden omzetten.

Coax gestript en vertint.

Blaadje vooraf vertint en in de mal gezet. Stukje hout op 45 graden om de hoek goed te zetten.

Van onderaf gezien.

Solderen buitenmantel.

Aanhaken om binnenkern. (Beetje voorspanning opzetten door ze iets uit te buigen)

Solderen binnenkern.

Uit de mal. (overige tin aan de buitenmantel nog wat weg geslepen met de dremel na deze foto)

Drupje 5 min epoxy ter versteviging.

Zwart gestift en beetje blankje lak.
En klaar.
Dat is mijn versie van de CL.
Werkwijze buigen.
Knip een stuk van á 8cm af.
Buig kort een haakje aan het uiteinde. Knip deze weer zo kort mogelijk af en slijp hem recht met de dremel.
Haak dit haakje aan de binnenmaat van de schuifmaat die in mijn geval op 11.5mm stond. Zet de tang aan de andere kant strak tegen de schuifbek aan en buig het draad 90 graden naar binnen richting haakje. We de goede kant op buigen zodat je niet ineens de tangbek breedte erbij buigt.
Zet de schuifmaat op 26mm (mijn geval 25,2) en doe hetzelfde.
Dit ook weer voor het laatste pootje op 13 (12.5mm)

Dat is mijn manier van werken. of het de juiste of enige is mogen jullie bepalen.