Vannavond op die 60% redelijk rondgevlogen (tot het begon te regenen)
Ik vind het ruim voldoende met de 3800 kV motor op 9T om op 60% gas te vliegen.
In idle heb ik een rechte lijn op 70% maar daar heb ik nog niet op gevlogen, ik denk dat je inderdaad niet veel hoger moet gaan want dat is wel erg veel voor deze heli.
Het grappige (waarom weet ik niet) is dat je hem redelijk goed ziet, zelf als is hij klein, ik vlieg nog helemaal standaard met de witte canopy.
We vlogen toch aardig tegen de schemer.
Autorotoren is nu officieel, dat kan die niet, gas uit en hij valt als een baksteen, zonder dat je ook nog enige vorm van controle hebt. Die houten bladen zijn ook wel erg licht, dus veel energie zit er niet in.
Dat maakt hem overigens ook wel redelijk crash bestendig, want vandaag het ding van een collega vol de grond in zien gaan en de eerste schade lijkt beperkt tot bladen, flybar en assen.
gr Remco
Ik vind het ruim voldoende met de 3800 kV motor op 9T om op 60% gas te vliegen.
In idle heb ik een rechte lijn op 70% maar daar heb ik nog niet op gevlogen, ik denk dat je inderdaad niet veel hoger moet gaan want dat is wel erg veel voor deze heli.
Het grappige (waarom weet ik niet) is dat je hem redelijk goed ziet, zelf als is hij klein, ik vlieg nog helemaal standaard met de witte canopy.
We vlogen toch aardig tegen de schemer.
Autorotoren is nu officieel, dat kan die niet, gas uit en hij valt als een baksteen, zonder dat je ook nog enige vorm van controle hebt. Die houten bladen zijn ook wel erg licht, dus veel energie zit er niet in.
Dat maakt hem overigens ook wel redelijk crash bestendig, want vandaag het ding van een collega vol de grond in zien gaan en de eerste schade lijkt beperkt tot bladen, flybar en assen.
gr Remco