Did thatDie weet ik zo langzamerhand wel te vinden, alleen trekt mn tailrotor het dan niet lekker, die genereert volgens mij gewoon niet genoeg kracht om hem goed tegen te houden. zelfs niet na het wat verschuiven op de staartboom. Ik moet vol gaan tegensturen om de staart niet te laten draaien.
Het is nog even aanklooien en wachten op dat setje met langere belt en andere vertanding die voor een hogere staart rotor zorgt.
(ps, even voor de duidelijkheid, ik kan totaal niet vliegen he)
Willem-jan,
We hebben het toch wel over de HB KII???
Draait de main rotor rechts om en de tail links om????!!! als de tail rechts draait dan zit de belt twist niet goed!
Ik begrijp dat jij een gebruikte heli hebt waar aulu parts op zitten... dus het zou kunnen dat de tail gewoon de verkeerde kant op draait.
Je leest nergens dat de tail de heli niet kan houden... dus zou ik het daar in zoeken... of de gyro staat niet goed ingesteld... bij mij staat de originele Esky gyro op REV.
Mijn tail stuurt de heli feiloos..en snel, buiten het feit dat de riem wat problemen gaf met de span / geleiderollen kan ik zeggen dat ze prima stuurd met de orginele set-up.
Ik zou toch alles nog eens na kijken. De HB KII vliegt niet direct heel goed uit de doos maar zoveel problemen als jij nu het is niet normaal.
Ik vermoed dat je de heli van een klungel hebt gekocht.
We lezen het wel verder.. suc6..
Frans