Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Heb EINDELIJK de BL setup (3900 kv + 25 amp esc ) overgeplaatst... eigenlijk wel met pijn in het hart, want na DRIE MAAND ( jawel ) loopt mijn 370 brushed nog altijd als een straalturbinetje ... mijn geheime recept voor die zogezegde VRESELIJKE motors : inbreken ( 3 batts lage revs ) , geen packs zwaarder dan 1300mah gebruiken en motor laten afkoelen na 3 min hoveren ...

nu ja, nu kan ik tenminste mijn pakjes in 1 keer leegvliegen... Die hogere headspeed maakt nu wel van mijn tamme honingbij een venijnige wesp ..;)... enkele minuutjes moeten adapteren aan dat nieuwe directere sturen ..

zou het kunnen dat die nieuwe setup ietsje harder sleurt aan mijn accus ? heb het gevoel dat ik er nu IETS minder vliegtijd uithaal ....

zal volgende keer testen met de mystery 1800mah 20C die ik er speciaal voor gekocht heb ...

Hm, ja, opzich heb je wel gelijk, maarem, ik vraag me af wat de vorige igenaar ermee gedaan heeft, aangezien er bijvoobeeld ook andere schroefjes inzitten dan hoort volgens de plaatjes.

Vandaar, het zekere voor eht onzekere, gewoon nieuw.

WJ
Ik hoop toch echt dat je niet te veel hebt betaald voor deze barrel :lol:

Frans..

Effe voorstellen, de naam is Rob en sinds eind Oktober in bezit van een King II.
Ik “vlieg” met de standaard zender, een brushless 3200KV en 25A regelaar van HiModel.
Probleem was dat er een 13T bij geleverd is en dat geeft een veel te hoge headspeed(2700 bij 11,4V) dus op zoek gegaan naar een kleiner tandwiel maar dat viel nog niet mee met een asdikte van 3,2mm.
Uiteindelijk een 11T gevonden en dat ging redelijk goed met de pitchknop iets voorbij 12 uur. Ook heb ik de servo-stangetjes van nick en roll 2 gaatjes naar binnen gezet op de servo-arm zodat de King niet zo fel reageert op stickbewegingen.
Helaas was na een stuk of 40 hoverpogingen het tandwiel hol uitgesleten. Ik zou verwachten dat de maingear eerder zou slijten.(kunststof tov metaal)
Dus 13T er maar opgezet en de pitchknop vol rechtsom zodat de King bij een zo laag mogelijke headspeed loskomt. Dat ging ook wel lekker maar intussen was de King al een paar keer tegen de grond gekletst en om nu elke keer voor een ander onderdeeltje een bestelling te plaatsen…. Dus heb ik een barebone laten komen, rotorbladen en bladasjes had ik nog een paar setjes en ik kon inmiddels al een paar 2200mah-akku’s leeghoveren zonder al te veel problemen(wind blijft lastig)
Ik heb de beltgeleiderlager-modificatie uitgevoerd toen ik de barebone ging opbouwen, 2 ringetjes was voldoende en allen maar aan 1 zijde.
Nou voelde/hoorde ik een rateltje wanneer ik de rotor ronddraaide. Natuurlijk niet opgelet voordat ik de modificatie deed dus misschien heeft het er al gezeten. Beltje los gegooid en geluid was weg dus ik heb het idee dat de tandjes van de belt elkaar raken.
Alles loopt verder soepel en de rotors draaien in vrijloop ook nog een tijdje door zonder haperingen.
Ik vraag me af of het kwaad kan en of iemand hier ook last van heeft?
Iemand ook zijn of haar kleine tandwieltje versleten ipv het maingear?

Greetz,
Rob

dan heb je waarschijnlijk de belt een slag teveel gegeven dan voel en hoor je de tandjes idd mekaar raken

Ga ik eens controleren.De belt is niet uit de tailboom geweest maar wel los van de pulley - dacht dat ie wel goed zou blijven zitten.
Greetz,
Rob

Effe voorstellen, de naam is Rob en sinds eind Oktober in bezit van een King II.
Ik “vlieg” met de standaard zender, een brushless 3200KV en 25A regelaar van HiModel.
Probleem was dat er een 13T bij geleverd is en dat geeft een veel te hoge headspeed(2700 bij 11,4V) dus op zoek gegaan naar een kleiner tandwiel maar dat viel nog niet mee met een asdikte van 3,2mm.
Uiteindelijk een 11T gevonden en dat ging redelijk goed met de pitchknop iets voorbij 12 uur. Ook heb ik de servo-stangetjes van nick en roll 2 gaatjes naar binnen gezet op de servo-arm zodat de King niet zo fel reageert op stickbewegingen.
Helaas was na een stuk of 40 hoverpogingen het tandwiel hol uitgesleten. Ik zou verwachten dat de maingear eerder zou slijten.(kunststof tov metaal)
Dus 13T er maar opgezet en de pitchknop vol rechtsom zodat de King bij een zo laag mogelijke headspeed loskomt. Dat ging ook wel lekker maar intussen was de King al een paar keer tegen de grond gekletst en om nu elke keer voor een ander onderdeeltje een bestelling te plaatsen…. Dus heb ik een barebone laten komen, rotorbladen en bladasjes had ik nog een paar setjes en ik kon inmiddels al een paar 2200mah-akku’s leeghoveren zonder al te veel problemen(wind blijft lastig)
Ik heb de beltgeleiderlager-modificatie uitgevoerd toen ik de barebone ging opbouwen, 2 ringetjes was voldoende en allen maar aan 1 zijde.
Nou voelde/hoorde ik een rateltje wanneer ik de rotor ronddraaide. Natuurlijk niet opgelet voordat ik de modificatie deed dus misschien heeft het er al gezeten. Beltje los gegooid en geluid was weg dus ik heb het idee dat de tandjes van de belt elkaar raken.
Alles loopt verder soepel en de rotors draaien in vrijloop ook nog een tijdje door zonder haperingen.
Ik vraag me af of het kwaad kan en of iemand hier ook last van heeft?
Iemand ook zijn of haar kleine tandwieltje versleten ipv het maingear?

Greetz,
Rob

Hoi Rob,
Welkom hier... wat betreft de slijtage... het pion wieltje op de motor draait wel bijna 13 keer vaker rond tegen 1 omwenteling van de rotor.
Verder zou het kunnen zijn dat de tand module niet overeen komt.
Ik zelf vlieg met een 10T van Align (2,5mm as) op een Esky motor en deze heeft er wat draai uurtjes op zitten... versleten is ze nog lang niet.
Ik controleer wel regelmatig (pre flight) de speling.
Een 11T met jou motor zal inderdaad een redelijk hoge head speed opleveren... en dan met de orginele zender is dat lastig, ik gebruik een MX12 daar heb je iet wat meer mogelijkheden.
Je zou er voor kunnen kiezen om naar een 10T over te stappen, heb je gelijk wat meer power.

Het rateltje.. zou het ook in de belt twist zoeken...

groeten, frans..

6076479edba2ea4c0.jpg

6076479edb5b1b6c1.jpg

Oeps i did it again :p:p:p

Puur voor de lol ga ik een carbon frame tekenen voor de King V2 en uitfreesen natuurlijk.. Als alles lukt zal ik een paar foto's plaatsen.

Ba®t

Laatst bewerkt door een moderator:
WJ
Ik hoop toch echt dat je niet te veel hebt betaald voor deze barrel :lol:

Frans..

Ach, het was een cadeautje, en voor alle reserve onderdelen die erbij zaten was het zeker geen slechte koop, bijvoorbeeld extra frame, staartbomen, 2 accu's etc.

Maargoed, ik ben er nogsteeds blij mee, en het sleutelen vind ik ook erg leuk om heel eerlijk te zijn :)

Alleen anoying dat ik nu zo verdomd verkouden (cq grieperig) ben!

Ik heb mijn spullen binnen.
Straks even de nieuwe blades erop zetten (die wat langer zijn dan mijn vorige ?!?!?). En dan maar hopen dat de featheringshaft nog recht is.
Anders Frans bellen....mijn heli 112 ;)

Ik heb de Heli op mijn DX7 en heb nu de originele zender en ontvanger over.. als iemand interesse heeft dan hoor ik het wel via pb of mail.

Mzzl Bart

Even een vraagje, wie van jullie (uberhaupt iemand?) heeft de langere belt met groter tandwiel van Xtreme in combinatie met een carbon tailboom en een alu gearbox op zn heli zitten?

Ik heb namelijk het probleem dat ik nu de belt-spanning met de gearbox moet stellen en niet met de boom (kan niet ver genoeg eruit om nog strak te zitten).

Kan dit kloppen?

Ik moet wel even een complimentje geven voor de geleiders die bij deze belt zitten, die vervangen de standaard washers en plaatsen inplaats van dat ringetje een klein lagertje. Vergroot de boel, en laat het een stukje beter en soepeler geleiden.

Leuk en leegzaam dit in en uit elkaar schroeven. Hoewel ik het morgen weer mag doen, want ben de vinnen vergeten *schaam*.

Jaja, ik ben en blijf een :n00b:

Ik heb dit setje nog nooit bij iemand gemonteerd... Echter is het niet de bedoeling dat je de tail casing moet verschuiven! Hoe slap is de belt als je hem terug zet en de tail maximaal uitschuift? De belt moet behoorlijk los: als je met de staartrotor de main in tegengestelde richting kan rondraaien zonder te slippen zit je al goed. Als je hem strak zet gaat er veel energie verloren in de overdracht naar de staart.

Edit: hoe ver verschuif je die tail? mm's, cm's?

Even voor de duidelijkheid: De alu tail gearbox heeft geen 'puntje' die in de gaatjes op de boom valt, Het staat ook niet aangegeven hoe ver deze erop moet.

De belt is zo slap dat deze gaat slippen als je hem vast zet. Met originele tailboom is het ietsjes beter, maar ook dan staat hij naar mijn inzicht nog te los. Nu heb ik ook het flauwe vermoeden dat de belt nog "gebroken"moet worden om wat soepeler te lopen om de tandwieltjes heen, maartoch..

De tail zo ver uitschuiven dat je hem neit meer goed vastgezet krijgt met de 4 schroefjes (dat ie weer een paar mm naar binnen terug kan).

Ik zal morgen de tail iig eens wat verdikken met wat tape. Kijken of eht dan over is dat ie terug schuif bij volledig uitzchuiven.

De belt moet inderdaad niet te strak.
Ik heb vanmiddag een boomstrike gehad. Tailfin iets beschadigd en een stukkje uit mijn blades.
Maar de boom was naar binnen geschoten en de belt was echt superslap. De boel slipte als een gek en de staart ging snel CCW draaien. Heb de boom weer wat teruggeschoven (paar mm). De belt staat wel iets slapper dan eerst. Maar maaaaaannnnn.....stabiel als maar kan ! Hij hovert nu binnen gewoon 15 seconden zonder enige stickinput !!.

Maar buiten vliegen viel behoorlijk tegen. Hoveren ging best lekker, maar als hij te ver weg drift raak je de controle snel kwijt zeg !.
Rustig aan maar dan.

De belt moet inderdaad niet te strak.
Ik heb vanmiddag een boomstrike gehad. Tailfin iets beschadigd en een stukkje uit mijn blades.
Maar de boom was naar binnen geschoten en de belt was echt superslap. De boel slipte als een gek en de staart ging snel CCW draaien. Heb de boom weer wat teruggeschoven (paar mm). De belt staat wel iets slapper dan eerst. Maar maaaaaannnnn.....stabiel als maar kan ! Hij hovert nu binnen gewoon 15 seconden zonder enige stickinput !!.

Maar buiten vliegen viel behoorlijk tegen. Hoveren ging best lekker, maar als hij te ver weg drift raak je de controle snel kwijt zeg !.
Rustig aan maar dan.

Ik heb een aantal postings voor deze ook al aangegeven dat de belt niet te strak moet, het is verleidelijk om te toen maar je heli gaat er zeker niet beter van lopen.
Het vast zetten van je boom als dat niet meer wil lukken...misschien met een klein ijzerzaagje een zaagsnede maken... kan mijn uitspraak niet helemaal overzien omdat ik de heli niet thuis heb staan... maar kijk eens of dat een mogelijkheid is..

Ik lees het wel.....

Frans..

Gisteren bijna een mega crash gehad, 't ging net goed wat er nu precies mis ging weet ik nog niet maar het leek er op dat ik last had van storing!!??? Even weer pas op de plaats.

LOL Frans....ik ken het gevoel.
Gisteren was echt leuk om buiten te vliegen, maar de overmoed slaat snel toe.
Als er dan ook nog toeschouwers bijkomen moet je eigenlijk in dit stadium kappen en ergens anders verdergaan. Er begon iemand volop te beppen en ik raakte de concentratie kwijt.

Ik merk nu alleen wel dat de lag merkbaar wordt tussen tail en gyro. Bij gas geven of minderen trekt de staart gelijk naar links of rechts.
Misschien de 43T pully gaan gebruiken ? Of heb je daar minder last van als je vliegt met pitch en throttle curves zoals jij doet ?

LOL Frans....ik ken het gevoel.
Gisteren was echt leuk om buiten te vliegen, maar de overmoed slaat snel toe.
Als er dan ook nog toeschouwers bijkomen moet je eigenlijk in dit stadium kappen en ergens anders verdergaan. Er begon iemand volop te beppen en ik raakte de concentratie kwijt.

Ik merk nu alleen wel dat de lag merkbaar wordt tussen tail en gyro. Bij gas geven of minderen trekt de staart gelijk naar links of rechts.
Misschien de 43T pully gaan gebruiken ? Of heb je daar minder last van als je vliegt met pitch en throttle curves zoals jij doet ?

Kan niet direct zeggen dat ik daar last van heb, maar de MX12 bied daar in tegen volop mogelijkheden om dit te compenseren. Het kan bij jou misschien ook het gevoel zijn dat je daar last van hebt.
Van de andere kant zou het kunnen zijn dat ik dit inmiddels ongemerkt zelf al compenseer...

Frans.

De zender is niet de oorzaak van het probleem. De gyro is je probleem. Een GY401 in combinatie met een goedde servo en een 43T pully, zal je probleem ver helpen :wink:

Back