Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Frans: Pilot errors maak ik volop. Maar de brakke zender is gewoon een feit. Remco van 4RC heeft nog wat noodgrepen verricht (potmeters verzet etc) en de instellingen zo gezet dat er nog mee te vliegen valt. Maar het hoidt niet over en dat gaf hij ook ruiterlijk toe.
Ik denk ook zeker niet dat ik alles al weet, maar heb zeker het gevoel dat met een betere zender ik ook stabieler kan hoveren. Je blijft het probleem houden met de standaard zender dat de throttle stick zowel je RPM als de pitch tegelijk en lineair beinvloedt. Zoals jij je throttle en pitch curves hebt staan kun je gewoon stabieler hoveren.

We moeten zowiezo nog eens wat afspreken want dat is zowiezo leuk.
Neem dan die zender maar mee, kijken of het verschil maakt ja of nee. niks leuker dan een gefundeerde wetenschappelijke test :hammer:

PS....ik ga morgen naar 4RC.
FF kijken of er iemand eens naar de technische afstelling wil kijken.
Beetje input van buitenaf is altijd handig.

PS....ik ga morgen naar 4RC.
FF kijken of er iemand eens naar de technische afstelling wil kijken.
Beetje input van buitenaf is altijd handig.

Ik wilde eigenlijk vanavons nog naar Doetichem... maarrrrrrrrrr ben in slaap gevallen :lol:
Had naar een HDX500 willen kijken.... wordt dan maar een andere keer.
Zondag in de gymzaal is voor mij wel een optie... rond een uur of vier... zeg het maar

Zal de zender klaar leggen, maar even wat anders, heb je niet gewoon garantie op je eigen zender?????
Ik heb er geen accu's meer zitten, die heb ik deels in de PicooZ zitten... dus moeten die van jou er in..
Hoe laat ga je morgen?

Was van plan om redelijk vroeg te gaan. Zo tussen 10 en 11 of zo.
Remco moet maar eens kijken naar het vlieggedrag. Als de zender daar debet aan is, dan kan ik vast wel iets regelen.

Ik ben zondag naar de koopzondag toe. Moet de vrouw ook tevreden houden.
Kweet nie of ik dan om 4 uur al weer terug ben.

Iemand enig idee of er morgen ochtend een toko open is waar ik onderdelen voor de alu upgrades kan krijgen van de king 2?

Maakt niet zoveel uit waar, maar ik zie t bijvoorbeeld niet op de site van 4rc.nl staan, dus de vallen alvast af (of ik ben blind).

Ik moet iig de feathering shaft hebben, de tailboom, en de rotorclamps (alu ook).

Iemand enig idee of er morgen ochtend een toko open is waar ik onderdelen voor de alu upgrades kan krijgen van de king 2?

Maakt niet zoveel uit waar, maar ik zie t bijvoorbeeld niet op de site van 4rc.nl staan, dus de vallen alvast af (of ik ben blind).

Ik moet iig de feathering shaft hebben, de tailboom, en de rotorclamps (alu ook).

hmm... qua websites rctechnics.eu of aerotronic.nl misschien?

Je zou even kunnnen bellen met 4rc wat ze hebben liggen , de 43T stond ook nog niet op de site maar hadden ze gewoon op voorraad dus je weet maar nooit.

Helaas heeft 4rc de door mij benodigde onderdelen ook niet op voorraad, dus het is gewoon wachten op het pakketje van Aerotronic.

Om toch flink wat te leren heb ik een nieuwe aanschaf gedaan, namelijk een Robbe Lama Co-axiaal.

Helaas heeft 4rc de door mij benodigde onderdelen ook niet op voorraad, dus het is gewoon wachten op het pakketje van Aerotronic.

Om toch flink wat te leren heb ik een nieuwe aanschaf gedaan, namelijk een Robbe Lama Co-axiaal.

Is niet te vergelijken met een CP of FP heli!... je leert er niet een van de genoemde types mee te vliegn. ´T is wel leuk.. maar absoluuuuuuuuut niet vergelijkbaar.

Sprak Remco vandaag bij 4RC en zelfs hij is nu van mening dat de 43T wel een nuttige upgrade is. Maar ik leer eerst dat kreng maar onder controle te houden voordat ik de staart nog wat aggresiever maak :hammer:

Heb me vandaag wel een fatsoenlijke lader aangeschaft. Een mooie Ultramat 14 met een goede balancer. Houden we de accus ten minste heel.

Wel gelachen. Ik vlieg dus al vanaf dag 1 met één van de staartbladen verkeerd om. Geen wonder dat de staart steeds zoveel problemen gaf !! :schrik:
Deze eerst maar eens goed gezet. Daarna de belt nog wat strakker gezet want Eddie merkte dat hij wat slipte.
Toen brak me echt de klomp. Bij het levelen van de swashplate heb ik dus 2 dagen terug al een servo arm op de verkeerde ball-link geklikt. Dus op de 90graden in plaats van de 120graden. En dan toch nog gewoon hoveren....

De hand van de meester zullen we maar zeggen :rolleyes:

Al met al een leuke dag met de mensen van 4rc. Hoop geleerd weer....nu maar eens goed gaan hoveren.

Sprak Remco vandaag bij 4RC en zelfs hij is nu van mening dat de 43T wel een nuttige upgrade is. Maar ik leer eerst dat kreng maar onder controle te houden voordat ik de staart nog wat aggresiever maak :hammer:

Heb me vandaag wel een fatsoenlijke lader aangeschaft. Een mooie Ultramat 14 met een goede balancer. Houden we de accus ten minste heel.

Wel gelachen. Ik vlieg dus al vanaf dag 1 met één van de staartbladen verkeerd om. Geen wonder dat de staart steeds zoveel problemen gaf !! :schrik:
Deze eerst maar eens goed gezet. Daarna de belt nog wat strakker gezet want Eddie merkte dat hij wat slipte.
Toen brak me echt de klomp. Bij het levelen van de swashplate heb ik dus 2 dagen terug al een servo arm op de verkeerde ball-link geklikt. Dus op de 90graden in plaats van de 120graden. En dan toch nog gewoon hoveren....

De hand van de meester zullen we maar zeggen :rolleyes:

Al met al een leuke dag met de mensen van 4rc. Hoop geleerd weer....nu maar eens goed gaan hoveren.

Dus toch een beetje pilot error :lol: klasse dat het weer opgelost is...

Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Pilot Error ?!?!?

Als zoooo goed kunt vliegen met zoooooon slecht afgestelde heli, dan ben je een natuurtalent !!!! :mrgreen:

Hij blijft nog steeds stuiteren, maar dat komt mijns inziens omdat je met twee volledig lineare curves altijd je pitch en speed verlaagt als je de stick ook maar minimaal op of neer beweegt. Gekoppeld aan het feit dat door de zender ik al minder speelruimte heb.

Ik wil dus graag jouw oude Esky zender eens proberen Frans, eens kijken of het verschil maakt.
Is vanavond nog een optie of ben je druk ?

Gewoon zorgen dat je je onderdelen thuis op voorraad hebt....hehehehe

Hoi Dobje... heb jij dat setje op je king zitten????

Frans..

Ik wel nu. Past mooi en de staart is veel veel beter onder controle te houden, reageert veel directer. Prima setje dus.

Is niet te vergelijken met een CP of FP heli!... je leert er niet een van de genoemde types mee te vliegn. ´T is wel leuk.. maar absoluuuuuuuuut niet vergelijkbaar.

Dat begrijp ik ook wel, maar bijvoorbeeld nose-in vliegen ed is gewoon gelijk, daar leer je ook van. Alleen al het uberhaupt een baantje vliegen en de hand-oog coordinatie trainen is een goed iets om te oefenen met een coaxial voordat we de cp voor de zoveelste keer laten crashen ;)

Ik wel nu. Past mooi en de staart is veel veel beter onder controle te houden, reageert veel directer. Prima setje dus.

Vind je niet dat met dit setje erop alles veel zwaarder loopt. Ben nog aan het bouwen maar ga er vanmiddag denk ik ff mee vliegen.

Zwaarder loopt? Dat idee heb ik niet. Ik denk alleen niet dat het verstandig is om dit setje met de standaard motor te monteren. Ik heb een brushless erin zitten en die is krachtig genoeg hiervoor.

Het is wel van groot belang om de meegeleverde geleider lagertjes te monteren, anders loopt de belt tegen het ringetje aan en das niet de bedoeling lijkt me.

Ik heb een 3100kv erop zitten, maar als ik met de hand de boel rond draai gaat het aardig zwaar vind ik vegeleken met het orginele setje.

Ik heb een 3100kv erop zitten, maar als ik met de hand de boel rond draai gaat het aardig zwaar vind ik vegeleken met het orginele setje.

Heb je je belt niet te strak staan dan, of een draai in de belt in te tailboom ofzo?
Bij mij ging het niet echt zwaarder voor mijn gevoel.

Back