F
FranDaMan
Guest
Tsja, een 1000 mAh accu trek je in 5-7 minuten leeg.
Ik heb een 2250 mAh, daarmee red ik bijna 20 minuten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tsja, een 1000 mAh accu trek je in 5-7 minuten leeg.
mwah ja ik ga binnenkort een nieuwe accu kopen... jammer dat die dingen zo reteduur zijn in Nederland.
Ik heb er ééntje gezien bij UH, Hobbycity Online R/C Hobby Store : LM Loong max 2250 3S1P 15C Lipo pack $19.95
nou jongen 20$ is niets voor een 3s1p 2250 mAh, dat is gewoon meer dan twee keer zo goedkoop als hier in Nederland.
Weet iemand de verzendkosten naar Nederland van UH??
EDIT:
UH = United Hobbies... het heet tegenwoordig Hobbycity Online zo te zien (niet eens opgemerkt).
Kijk, dat is goed nieuws (naja, dat je het gevonden hebt dan)! Kijk anders ook even of je dat truckje van met een klosje de swash levelen kunt uithalen. Dan is het tenminste in één keer goed. Heb je ook de swash alweer iets lager gezet? En kijk eens wat er gebeurt als je in normal mode met het gas helemaal omlaag afsteld op -1 gr pitch? Hoeveel graden staan er dan op de meter bij half gas in idleup?
Het laatste dat ik me nog afvroeg: wat voor tandwiel (hoeveel tandjes) zit er op je motor? En was het nou de 3100kv of 3900kv?
Vanavond heb ik nog even lekker een paar rondjes gedaan. Ik ben blij dat de dagen weer langer worden!
Ik heb vorige week ook mijn eerste echte crash gehad, eerder al weleens met een rotorblad iets geraakt waardoor een beetje folie van een rotorblad af spatte, maar verder was er toen niks aan de hand.
Enkele dagen later dus wel. Ik heb geprobeerd even buiten te vliegen, toen ik iets te overmoedig werd heb ik de hbk omhoog laten gaan, maar de controle om te hoveren is nog zo slecht dat ik hem niet goed terug op zijn landingsgestel kreeg. Gevolg; de heli belandde op zijn zijkant in het gras.
Schade:
2x rotor bladen (0309) kapot.
1x Bell control arm (0284) kapot.
1x Ring-like push rod (0290) gescheurd.
Main blade fixed shaft (0344) krom.
Dat de main blade fixed shaft krom was zag ik pas toen ik de andere kapotte onderdelen ging vervangen. Ik heb dus de onderdelen besteld, daarna de fixed shaft recht gebogen wat tot mijn verbazing zeer goed is gelukt.
Nu zit alles weer terug gemaakt is, vliegt hij weer gelijk een stuk beter.
Ook heb ik nog de tail servo een paar mm opgeschoven, zodat als de linkerstuurknuppel in het midden staat de staart van de hbk niet meer naar links of naar rechts trekt.
Ik heb het gevoel dat dit aardig is gelukt.
Ik hoop dat ik het vliegen snel onder de knie krijg, want na een 10-tal vluchten heb ik nog niet echt het idee dat ik het leer... Het is toch wel leuk als je vooruitgang ziet bij jezelf, maar ik zie dit helaas alleen maar bij anderen.
Ik ben vandaag ook gecrasht! Vrijwel op dezelfde manier, hij kwam op zijn zij terecht (op het hoge gras) en wonder boven wonder is alleen de fixed shaft gebogen... (voor de 2e keer)...
Ik vroeg me trouwens af, misschien een lullig vraagje, hoe je die shaft weer recht heb gekregen? Ik kan wel een met een tang gaan klooien, alleen dan laat dat sporen enzo achter. Ik ben wel benieuwd naar hoe jij het hebt opgelost?
Anders wordt het weer een nieuwe shaft kopen, kost 2 euro bij rctechnics
Trouwens, kan iemand even gauw opsommen wat sommige kleine upgrades zijn voor de King?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de main gear + drive belt van de Belt CP beter waren voor de King V2. Hoezo?
Ik vlieg overigens nu met 10 T met 3100 kv E-Sky outrunner, is het beter als ik een 11 T tandwiel gebruik? Ik neem aan dat ik dan meer rpm maak --> stabieler vlucht?
Bij voorbaat dank,
Sky
Voor de duidelijkheid de volgende foto's:
![]()
![]()
![]()
Dit zijn alle onderdeeltjes van mijn modificatie. Originele kraaglager, lagertje 5x2x2 en een M2 boutje.
Het boutje hoeft slechts licht aangedraaid te worden.
Groeten,
Peet
Ik heb een vraagje aan jullie mbt tot een nieuw projectje dat ik op stapel heb:
Ik wil een king barebone kopen en vullen met goede electronica. Ik heb zo'n beetje alles in huis behalve carbon bladen en de barebone zelf.
Mijn plan is om hem te bouwen. Wat kleine mods te doen: pulley upgrade en flenslagertjes voor de geleiding van de belt. Er komt een esky headlock gyro op en een futaba .1 (S3154) digitale servo op de staart. Een 3500kv motor en 30a controller. Verlende carbon bladen op de main voor wat meer stabiliteit.
Ik maak er een leuk verslagje van en vlieg hem in. Echter wil ik hem daarna in de verkoop gooien met een gratis vlieglesje erbij. Hij kan met DSM2 of 35Mhz ontvanger verkocht worden echter moet de koper zelf een zender uitzoeken. Ik stel hem daarop af. Een lipo en lader doe ik er ook bij.
Een kort rekensommetje leert mij dat er voor het arf setje zo'n €250 aan hardware in zit. Dat zullen de meeste beginners natuurlijk een hoop geld vinden. Echter heb ik al een hoop liggen en doe ik daar niets mee. Geld speelt dus geen hoofdrol. Het lijkt me gewoon leuk en ik wil er vooral op verdienen als ik de hardware die ik heb niet mee reken.
Wat vinden jullie? Is dit een idee? Zou ik hier een koper voor kunnen vinden? Hij zal vele malen beter vliegen dan de RTF set van esky zelf en alle mogelijke tweaks die het vliegbeeld ten goede komen zitten er op. Daarnaast dus ook een middagje vliegles erbij en ik kan hem voorvliegen.
Grtz, Jeroen
Ik heb een vraagje aan jullie mbt tot een nieuw projectje dat ik op stapel heb:
Ik wil een king barebone kopen en vullen met goede electronica. Ik heb zo'n beetje alles in huis behalve carbon bladen en de barebone zelf.
Mijn plan is om hem te bouwen. Wat kleine mods te doen: pulley upgrade en flenslagertjes voor de geleiding van de belt. Er komt een esky headlock gyro op en een futaba .1 (S3154) digitale servo op de staart. Een 3500kv motor en 30a controller. Verlende carbon bladen op de main voor wat meer stabiliteit.
Ik maak er een leuk verslagje van en vlieg hem in. Echter wil ik hem daarna in de verkoop gooien met een gratis vlieglesje erbij. Hij kan met DSM2 of 35Mhz ontvanger verkocht worden echter moet de koper zelf een zender uitzoeken. Ik stel hem daarop af. Een lipo en lader doe ik er ook bij.
Een kort rekensommetje leert mij dat er voor het arf setje zo'n €250 aan hardware in zit. Dat zullen de meeste beginners natuurlijk een hoop geld vinden. Echter heb ik al een hoop liggen en doe ik daar niets mee. Geld speelt dus geen hoofdrol. Het lijkt me gewoon leuk en ik wil er vooral op verdienen als ik de hardware die ik heb niet mee reken.
Wat vinden jullie? Is dit een idee? Zou ik hier een koper voor kunnen vinden? Hij zal vele malen beter vliegen dan de RTF set van esky zelf en alle mogelijke tweaks die het vliegbeeld ten goede komen zitten er op. Daarnaast dus ook een middagje vliegles erbij en ik kan hem voorvliegen.
Grtz, Jeroen
Update: toch maar vandaag de spulletjes bij RCTechnics besteld. Ik gebruik gewoon tijdelijk een andere ESC zodat ik alles al kan bouwen. Ik verwacht dit weekeinde de bouw nagenoeg af te ronden. Ook head setup ed. Enkel de carbon bladen en de ESC moeten nog van ver komen. Dat zal wel 2 weken duren. Vanavond open ik een draadje met de definitieve configuratie.