Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

crash1000 zei:
welke lipo gebruik je? 20 minuten vind ik echt lang! (ja is ook wat te lang, heb het nog eens na gemeten.. is 15 minuten!!!)

Ik heb twee accu's 1000mA 10C en een 12C.

Gisteren gehooverd, 15 min zonder aan de grond geweest te zijn, verder nog wat starts en landingen gedaan omdat ik toch nog iets aan de tail servo moest stellen, bij elkaar was het ruim 15 minuten.. Vandaag ook twee accu's gevlogen die gingen iets korter mee omdat ik veel moest corigeren ivm de sterke wind. Was voor mij een uitdaging om te zien of ik de heli goed in de lucht kon houden.. en warempel.. dat ging best aardig. Ik had de volle wind op de tail staan en af en toe brak ze aardig uit maar kon dat prima opvangen. Maar dit vergt wel wat meer vermogen zodoende dat ik vandaag niet verder kwam als 10min per accu.
Ik vlieg door tot dat de ESC minder vermogen begint te geven...!

Frans

Laatst bewerkt:
Ik heb dit draadje helemaal doorgelezen en het begint wel te kriebelen om ook een barebone kit te kopen ....... ik heb nog een 3100kv e-sky motortje en een 25A castle creations regelaartje liggen ...... een 6 kanaals ontvangertje ook .... :-))
Ik heb verder nog twee 3s lipo 2170mAh flightpower evo, maar die wegen 187gram, is dat te zwaar voor de heli ?
En is de heli 120graden ccpm ? Of 90 graden?
Waar kan ik het beste terecht voor een barebone kit ? rctechnics ?

666yeti666 zei:
Ik heb dit draadje helemaal doorgelezen en het begint wel te kriebelen om ook een barebone kit te kopen ....... ik heb nog een 3100kv e-sky motortje en een 25A castle creations regelaartje liggen ...... een 6 kanaals ontvangertje ook .... :-))
Ik heb verder nog twee 3s lipo 2170mAh flightpower evo, maar die wegen 187gram, is dat te zwaar voor de heli ?
En is de heli 120graden ccpm ? Of 90 graden?
Waar kan ik het beste terecht voor een barebone kit ? rctechnics ?

Probeer het eens bij www.4RC.nl Dat is ook nog redelijk bij jou in de buurt, Doetinchem.
Wat betreft het gewicht van de LIPO daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven, ik vindt het wel redelijk zwaar! :!:
3100kv e-sky motortje en een 25A ESC heb ik op het moment ook draaien... tot op heden ben ik er erg over te spreken.

Suc6 met het maken van je keuze.

Frans

Ik heb thuis eens gekeken en de e-sky motor is 3900kv en het tandwiel 9T. Op zich moet dat kunnen, met 80% throttle kom ik op :
rotor RPM = 3*3.2V*3900*9/140*0.8 = 1925

Hoe zijn de ervaringen met de heading hold gyro van e-sky ? En de servo's van e-sky ?

Ik wil de set-up cheapie-cheapie houden, eens kijken of dat lukt :

barebone honey bee : 65,-
3 servo's , tower pro 5gram : 24,-
hh gyro e-sky ek2-0704A : 40,-

totaal : 129,-

(servo voor gyro + ontvanger + motor + esc heb ik al)

Even een probleempje aan de orde stellen,
Ik maar denken dat mijn brushed 370 motor de geest gegeven heeft.. nu het ligt iets anders.
Ik heb nu een aantal keren in de gymzaal gevlogen en ben tot de ontdekking gekomen dat er iets mis is met de heli.
Tijdens de vlucht springt het motor toerental op en neer, de Gyro kan deze versnelling amper volgen waardoor het geheel onstabiel wordt. (bij het buiten vliegen exact het zelfde!)
Mechanisch kan ik niets vinden, ik heb inmiddels de 5V voeding van de ESC naar de ontvanger voorzien van een ferietring.
Ik heb de indruk naarmate de vlucht langer is ook de problemen erger worden. Het zal een zaak zijn van de zender of de ontvanger.
Misschien dat ik eens een afspraak kan maken met deze of gene in Doetinchem om eens te vliegen met een andere zender, of in het lastigste geval een andere ontvanger.
Misschien zijn er mensen die inmiddels de originele zender en ontvanger vervangen hebben en genegen zijn mij bij dit experiment te helpen. Oproepje dus....! Of dit fenomeen herkennen!

Ik hoor of lees het wel... zal ook eens contact op nemen met Remco... misschien dat hij wat weet. Het is wel balen wat ze vliegt zo mooi.

Frans

michel pet zei:
ik vermoet dat de borstels af zijn van de motor en dat er kortsluiting ontstaat waar door dit probleem ontstaan.

Nee dat gaat niet lukken, vlieg sinds donderdag met een BL motor. Mijn heli was gecrashed doordat de 370 motor op hol sloeg, maar dit doet zich dus ook voor met de BL motor.
Vermoed toch dat dit iets met de ontvanger of zender te maken heeft.

Heb je de antennekabel te dicht langs de draden van de regelaar naar de motor lopen ?
Borstelloze motoren worden met pulsen aangestuurd, dat zijn heel steile flanken die flink wat storing op de heel gevoelige antenne kunnen geven.

Maak eens een foto dan kunnen we kijken.

666yeti666 zei:
Heb je de antennekabel te dicht langs de draden van de regelaar naar de motor lopen ?
Borstelloze motoren worden met pulsen aangestuurd, dat zijn heel steile flanken die flink wat storing op de heel gevoelige antenne kunnen geven.

Maak eens een foto dan kunnen we kijken.

Bedankt voor de reactie, foto staat een paar postings hierboven...http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...p=862571&sid=64987725c91b5267060ee1edf4838525

Verder, nee ik heb er juist voor gekozen om de bedrading van de regelaar zovermogelijk bij de ontvanger weg te houden.
Maar even ter info een Brushed motor wordt ook met een pulsbreedte aangestuurd.
Zoals ik al schreef met mijn brushed motor had ik dus ook al last van fenomeen, dat was ook de aanleiding om een nieuwe motor te kopen.
Inmiddels heb in het snoertje van de ESC naar de ontvanger een ferietkraal opgenomen.
Vandaag heb ik de zender even los gehad en de betreffende potmeter door gespoten met speciale contactspray.
Ik hoop dat er uit de regio Doetinchem nog iemand een Esky zender heeft die ik even zou mogen gebruiken... dat zou dan snel uitsluitsel kunnen geven.
Goed ga eerst nog even testen met de ingespoten potmeter...

groeten.

ssassen zei:
Pa5ca,

Ik zou de draden vanuit de regelaar eens ernstig in gaan korten, dwz. dusdanig dat ze zonder grote lussen e.d. direct op de motor aangesloten kunnen worden, ter vergelijk even mijn setup hieronder:

12055.jpg

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Hoi Sander bedankt voor de input,
mooie foto... ik zal eens kijken of die uitgaande snoertjes wat kan in korten. Verder zoals ik al schreef deed de heli al wat vreemd, het moment dat ik thuis de pergola in vloog was met de 370 motor, deze ging plots 2* zo snel lopen... was dan de heli gelijk helemaal kwijt.
Nu met de BL motor ben ik iets meer alert en kan ik de plaag stootjes goed op vangen. Maar het is niet erg comfortabel vliegen.

By the way, pa5ca heet Frans... :D

Verder zoals ik al schreef deed de heli al wat vreemd, het moment dat ik thuis de pergola in vloog was met de 370 motor, deze ging plots 2* zo snel lopen... was dan de heli gelijk helemaal kwijt.

Als je het alleen hebt als je in een bepaalde omgeving vliegt, dan kan het niet aan de potmeter liggen ...

Je kunt, als proef, ook eens proberen om de antenne helemaal los naar onderen te laten bungelen en kijken of het gedrag zich verbeterd.
Op je foto kunnen we trouwens niet zien hoe de antenne nu loopt.

Ik had onlangs op mijn logo 10 3D heli de antenne ook eens anders gelegd met alle gevolgen vandien, veel storingen, vooral op het gaskanaal, plotselinge toerentalvariaties, eigenlijk net als bij jou. Daarna weer terug geplaatst zoals in de oude situatie.

Ik had de antenne 'teruggevouwen' zodat het buisje waarin hij zat korter kon worden, daarmee de boel verslechterd, omdat je daarmee de antenne als het ware 'inkort' . De opgevangen signalen heffen elkaar op , over het gedeelte waar ze dicht bij elkaar lopen. Daardoor krijgt de ontvanger een kleiner signaal binnen en kan gemakkelijker verstoord worden.

Je zou ook nog eens in de ontvanger kunnen kijken of de antennedraad wel goed gesoldeerd is en niet (gedeeltelijk) losgetrild is ?

666yeti666 zei:
Verder zoals ik al schreef deed de heli al wat vreemd, het moment dat ik thuis de pergola in vloog was met de 370 motor, deze ging plots 2* zo snel lopen... was dan de heli gelijk helemaal kwijt.

Als je het alleen hebt als je in een bepaalde omgeving vliegt, dan kan het niet aan de potmeter liggen ...

Je kunt, als proef, ook eens proberen om de antenne helemaal los naar onderen te laten bungelen en kijken of het gedrag zich verbeterd.
Op je foto kunnen we trouwens niet zien hoe de antenne nu loopt.

Ik had onlangs op mijn logo 10 3D heli de antenne ook eens anders gelegd met alle gevolgen vandien, veel storingen, vooral op het gaskanaal, plotselinge toerentalvariaties, eigenlijk net als bij jou. Daarna weer terug geplaatst zoals in de oude situatie.

Ik had de antenne 'teruggevouwen' zodat het buisje waarin hij zat korter kon worden, daarmee de boel verslechterd, omdat je daarmee de antenne als het ware 'inkort' . De opgevangen signalen heffen elkaar op , over het gedeelte waar ze dicht bij elkaar lopen. Daardoor krijgt de ontvanger een kleiner signaal binnen en kan gemakkelijker verstoord worden.

Je zou ook nog eens in de ontvanger kunnen kijken of de antennedraad wel goed gesoldeerd is en niet (gedeeltelijk) losgetrild is ?

Probleem naar het lijkt opgelost!!
Ik heb na mijn potmeter doorspuiten een uur geleden twee LIPO's weg gevlogen... ging echt probleemloos.. GELUKKIG.
Dit akkefietje zal de aanschaf van een MX12 of MX16 gaan bespoedigen..Zit er al wat langer tegen aan te hikken. Heb nu een legitieme smoes omdat dan ook te doen Ha :lol:
Verder iedereen weer bedankt voor de info.
De E-Sky King II is een goede beginners heli... !
De zender is matig maar wat willen we voor dat geld! :!: Snel wat beters aanschaffen...

Groeten,

Frans

nou moe, via je mail vertelde je iets anders .... of misschien ben je in de war met de RTF kit ?

Ik heb gisteren een barebone kit op ebay engeland besteld, want niemand in nederland kon hem leveren en via hong kong begin ik niet meer aan (tot 3 maal toe niks geleverd ! maar gelukkig dankzij paypal mijn geld teruggekregen ...)

Back