Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

Wrijf het er maar in rene en henk :-p

Nee hoor! Van harte met de maiden en een stimulans voor mij om mijn vision vliegklaar te krijgen!

Misschien volgend jaar vliegen ze wel samen?
 
morgen gaan we weer met de vision vliegen,tijden het bochten vliegen had tie de neiging,met de neus te gaan duiken,en moest hem behoorlijk up trimmen.het zwaarte punt iets verlegd,en de invalshoek iets vergroot(positief) in startpositie.
we proberen een wat langere film te maken.
de landing heb ik geprobeert met de 1e stand flaps,hij kwam netjes binnen,en stond met 40mtr stil.morgen maar weer eens verder spelen.verder is het een fijne kist om te vliegen,reageert goed op z,n roeren. dus melvin,je gaat er een hoop plezier mee beleven,ik hoop dat je ecu probleem snel opgelost is.
gr,henk
 
Zwaartepunt moet dan inderdaad nog iets naar achteren, dan blijft hij met een beetje up mooi in de bochten liggen.
 
Dank je wel Henk, Zal vast goed komen al blijft het angstvallig stil vanaf de kant van Jetcat nu....

henkbraam;2344748 de landing heb ik geprobeert met de 1e stand flaps zei:
De eerste stand flaps is bij jouw ook de flaps gelijk aan onderzijde romp? Zo heeft Herman het mij uitgelegd. Maar dat is de start-stand begreep ik van hem.
2e stand (landing) is 45 graden down.

Misschien wil je wat foto's nemen morgen van de flaps in beide standen?
Waarop ik goed kan zien hoe ze staan t.o.v. de romp?

Kan ik alleen maar weer van leren nl!

Alvast bedankt & Succes met vliegen morgen!
 
Melvin,ik heb de flapstanden gelijk aan die van jouw,dus 1e stand onderzijde romp,zal morgen wel wat foto,s maken,de 2e stand heb ik niet gebruikt om te kijken hoe hij zich dan gedraagd,qua snelheid en uitloop,het veld is 80mtr lang,op de helft stond tie stil,dus niet gek.
 
Melvin,de flapstanden heb ik gelijk aan die van jou,dus 1e stand(startstand)onderzijde romp.
de 2e stand heb ik niet gebruikt om te kijken hoe hij zich dan gedraagd in de landing(dus geland met de startstand)
dit ging prima,het veld is 80mtr lang en op de helft stond tie stil(ik heb geen remmen erop zitten dus niet gek).
ik zal morgen wat foto,s maken,kan je h.e.e.a bekijken hoe wij het hebben.
het landingsgestel,hebben we veranderd,zitten nu verende pootjes onder vleugel,bevalt ook goed.
gr,henk
 
Super henk! Foto's zie ik altijd graag!
Hoe meer hoe beter!
Klinkt niet gek, met flaps op startstand na 40 meter stil! Kijk uit naar mijn eerste vlucht!
 
Nou, vandaag een mail terug van jetcat:

Hello Melvin,

Thank you for the detailed report.

The pump voltage of the P80 is limited to 3,00V if the pump needs more power for the P80 it’s a hint for a faulty fuel pump.
Is the connected pump an original JetCat pump or is the electric motor changed?
We can raise this value a little bit but this must be done by telephone because some code must be generated.

It is normal when the turbine reached its high RPM it store the parameter and then the acceleration is faster than before.

Kortom: meer als drie volt gaat er nooit geleverd worden!

Morgen een telefonisch contact met jetcat om het pompvoltage op te schroeven. Kijken of dit dan het probleem oplost. Het plan van jetcat is om het pompvoltage nu op 3,8 volt te zetten.

Wanneer dit het probleem oplost is het vraag 2 of ik het zo laat... Immers, de pomp zou dan niet goed zijn...

Ga je er dan mee vliegen? Nou nee!

Dan zal ik toch voor een nieuwe pomp gaan, al vindt k €115,- voor een simpel pompje met een speed 280/400 wel erg veel geld!

Henk/Rene, hoe was jullie vlucht vandaag??
 
Als het dan goed loopt lijkt me het geen probleem. Pomp kan besy beter gaan lopen nog, moet inlopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus wanneer de pomp meer is ingelopen zal hij ook minder spanning nodig hebben om voldoende flow naar de turbine te krijgen? Dan komen we meer op de redenering dat de pomp nu te zwaar loopt en met verloop van tijd beter wordt...??
 
Dat zou ik dan eerst eens proberen, de pomp aanlsuiten op een twee cellen NiMh accutje of beter een variabele spanningsbron mocht je dat hebben en dan een paar uurtjes in de avond kero rond pompen, kijken of hij wat losser komt. Ook alle electrische connectjes effe goed nakijken of ze goed zitten en dat er geen corrosie te vinden is, misschien heb je ergens lek stroom of zoiets. Wel apart, je pompje zel zeker origineel zijn en heefd ook weinig gedraaid. Voordat je een andere pomp koopt zou ik zéker effe navragen of hier iemand is waarvan je effe een jetcat pompje kan lenen. Óf er zit misschien tóch nog ergens een onnodige restrictie in je brandstof systeem, upstream van de pomp waardoor hij harder moet werken dan normaal. Misschien gaat je solenoid klep niet volledig open of ergens toch wat contaminatie.....

Grtz,
 
pomp

Dus wanneer de pomp meer is ingelopen zal hij ook minder spanning nodig hebben om voldoende flow naar de turbine te krijgen? Dan komen we meer op de redenering dat de pomp nu te zwaar loopt en met verloop van tijd beter wordt...??

Misschien een idee laat de pomp een tijdje lekker rond pompen.
in een bakje of potje en probeer het dan nog eens gr Gerrit Jan
 
Op hij loopt te zwaar of hij lekt intern en kan moeilijk de druk opbouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net nogmaals de connector en kabels gecontroleerd, geen roest of slechte verbindingen.

Pompje laten draaien op 3v ff lekker rond laten pompen.

Restricties in mn brandstof systeem zijn er niet, na de pomp zit alleen een filter en de klep.
Klep zal ik nogeens testen of hij goed opent, heb net druk erop gezet en hij is in iedergeval nu goed gesloten.

Hier een foto van mn brandstof systeempje, let niet op de slangen, die zijn in een loop aangesloten en lopen dus niet naar de turbine ivm testen pomp:

18a96fe7.jpg


En dit is het kreng zelf:

f7e202b9.jpg


Morgen maar eens kijken of t max pomp voltage omhoog krijgen en dan eens draaien.
Er hebben al meerdere ervaren ogen naar gekeken en hardware matig lijkt alles goed, muv van het inwendige van de pomp, daar kan niemand in kijken. Ben benieuwd!
 
Pomp kan open ;)

Je zou het eens kunnen proberen zonder filter en klep. Filter zit ook al in de hopper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, zojuist samen met jetcat het max pompvoltage op 3,8v gezet.

Veel mensen hebben me gevraagd om de procedure op te schrijven wat ik dan ook heb gedaan!

MAAR: jetcat is niet dom en heeft een code erin gesleuteld, zeg maar hetzelfde systeem als je edentifier van de bank! Je gsu geeft een code en jetcat heeft een keygen die een code genereerd die je dan weer in de gsu moet invoeren.

Alleen dan kan je in hun menu's komen dus!
Heeft niet echt zin dat in het hier post en het is ook afhankelijk van je ecu versie.
Beter is dus dat je even contact opneemt met jetcat wanneer je hierin wijzigingen wilt aanbrengen.

Maar wat ik allemaal heb gezien in dat menu... Zoooo!!! Ze kunnen veel met dat ding stiekem! Je bent 2 min aan t scrollen voordat je door alle opties heen bent!

Nu is het een kwestie van draaien en zien wat ie doet!

Wel boden ze aan om mijn ecu en front turbine board te voorzien van de laatste ecu update... Voor noppes!

Keep you posted, vanavond draaien!
 
Ik duim voor je, zal vanavond uit m`n zolderraam kijken en luisteren als ik aan het bouwen ben of ik je hoor brullen ;-)

Succes.
 
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat men ook regelmatig de pompt 24u achter elkaar kero rond laat pompen om hem zo in te laten lopen.
 
Back
Top